Site icon מקומון רמת גן

הצורך במכוני בקרה בהליך הבנייה

בשנים האחרונות, ישראל הפכה למעצמה של בנייה כשבכל יום צצים עוד ועוד בניינים חדשים בכל רחבי הארץ – בין אם למטרות מגורים או אכלוס משרדים יופי. נשאלת השאלה, איך מצליחים לוודא שכל המבנים הללו עומדים באיכות גבוהה? האם הם באמת ראויים לשימוש אדם? כאן נכנסים לתמונה מכוני בקרה שנוצרו בדיוק למטרה זו.

מה תפקידם של מכוני בקרה

הקמת מכוני בקרה מטרתה לרכז תחת גוף אחד מקצועי, את כל הבדיקות הנחוצות. בעבר, היו כמה גופים נפרדים כשתחת כל אחד הייתה אחריות מסוימת בשלב הבנייה ובקרת האיכות, והדבר הוביל לאי התאמות, פערים ובעיות בתהליך. כך, מכוני הבקרה יהיו אחראיים בין היתר על:

מכוני בקרה מבצעים את הביקורת שלהם כחלק מבדיקת תכן במשך תקופת הבנייה, במספר ביקורים באתר עצמו בכדי לאתר פגמים אותם ניתן לתקן, לשפר ולהסיר בשלב מוקדם זה. ישנם אלמנטים בהם לא ניתן לטפל לאחר סיום הבנייה, והמשמעות היא לעתים שהמבנה הופך לסכנה של ממש עבור הדיירים והעובדים בו. בנוסף, המכונים מחויבים להעסיק בקרים מקצועיים שעברו הכשרה על ידי רשת הכיבוי וההצלה ופיקוד העורף.

יחצ

כדי לעמוד בתקני האיכות חייבים לעמוד בקצב הבנייה

בין אם המבנה עומד ריק או שכבר מיועד לאכלוס, נראה שעבודתם של מכוני בקרה היא רבה מאוד. ישראל היא מעצמת בנייה שרק הולכת ומתחזקת; עם מבנים חדשים, שיטות בנייה חדשניות ואפשרויות רבות לכל אדם המבקש לעצמו נכס לכל מטרה. העניין הוא, שכאשר קצב הבנייה כל כך מהיר, עלולים לצוץ לא מעט כשלים וקשה מאוד לעקוב אחריהם.

האחריות של קבלן או כל אדם שאחראי על בנייה, היא ליצור קשר עם מכון הבקרה ולשריין לעצמו ביקורות ובדיקות לאורך תקופת הבנייה. בדרך זו, יבטיח לעצמו שהתוצר הסופי יהיה לא פחות ממושלם בכל אספקט אפשרי – בין אם מדובר במראה חזותי, ועל אחת כמה וכמה גם בפרטים החשובים יותר כגון בטיחות, הגנה, איכות ועוד. זאת ועוד, הרי שהמדינה מדרבנת יזמים לפנות אל המכונים הללו; היא תישא על עצמה מימון אגרות שונות, תפצה את הקבלנים בתמריצים כספיים, ועוד.

זכרו, יצירת קשר עם מכון בקרה משמעותה לעתים שמירה על חיי אדם!

 

 

 

 

Exit mobile version