Site icon מקומון רמת גן

הפרדת כוחות – הליך לא פשוט

ההחלטה לפרק את הזוגיות ולצאת לדרך עצמאית אינה דרך פשוטה כלל, וזו טומנת בחובה קשיים רבים. שני הקשיים העיקריים שעולים לעניין זה הם הקושי הכלכלי (שבעטיו זוגות רבים בוחרים להישאר ביחד), שכן כלל ההוצאות נשארות רק שיש צורך לממן שני משקי בית, זאת למרות הירידה המשמעותית בהכנסות, והן הקושי הנפשי, שכן למרות המסקנה שיש צורך לפרק את החבילה, אנו מגלים שהלב יותר קשה משחשבנו, הדברים נכונים בעיקר ככל שבני הזוג חיו תקופה ארוכה יחדיו והביאו ילדים.

גירושין – הסטטיסטיקה

למרות הקשיים, כפי שניתן לראות, גירושין הינה פעולה שכיחה במדינת ישראל, שכן שיעור של כשליש מהזוגות הנישאים במדינת ישראל מדי שנה מתגרשים. משכך, עורכי דין לענייני גירושין מתגלים כבעלי חשיבות לא מבוטלת, ויכולים להשפיע רבות על ההליך.

אז מהם תפקידיו של עורך הדין לענייני גירושין?

ככלל, תפקידו של עורך הדין בנושא נקבע בהתאם להליך המתנהל בין בני הזוג. בעוד חלק מבני הזוג מחליטים לסיים את הזוגיות בצורה יפה במסגרת הסכם כולל מתוך ראיית טובת הילדים, בין אם מתוך מחשבה על העתיד ובין אם בשל אהבה בין השניים, שמביאה לרצון טוב וכבוד, לעיתים בני הזוג דוגלים במדיניות קשיחה שמונעת מיצר נקם או ממניעי אגו, אשר מובילה אותם להתנצחות ממושכת בבית המשפט. אז מהם תפקידי עורך הדין בכל אחד מהמקרים הללו?

קרדיט: Freepik

עו"ד לגירושין – תפקידו להוביל הליך גירושין בהצלחה

מלחמה משפטית – עורך הדין כמגן

במקרים בהם הצדדים לא הצליחו להגיע אל עמק השווה, ייאלצו השניים לעבור מסכת התדיינות משפטית. במסגרת אפיק זה, יהא על עורך הדין להראות, ראשית כל, כי לגירושין יש סיבה לגיטימית, זאת לשם שמירה על כלל הזכאויות שעומדות ללקוח שלו.

לאחר מכן, יהא על עורך הדין להגיע אל כלל הנכסים, זאת לשם הכנסתם תחת הסדר איזון המשאבים, ובמקרים בהם יש הסכם ממון, להסביר מדוע זה תקף או שלא, בהתאם לצרכי הלקוח. לעיתים, במקרים אלו, אף ייעשה שימוש בחוקר פרטי, לשם הוכחת הטענות. כמו"כ, יעלה הצורך לבחון האם באותו מקרה ספציפי נדרשים דמי מזונות וכמה בהתאם ללקוח ולפערי הכנסות הצדדים.

בעתות שלום – הסכם גירושין בהסכמה

ככל שמדובר על בני זוג מהסוג הראשון שצוין, קרי, אלו אשר מעוניינים לסיים את הזוגיות בנועם, עורך הדין יכול לנהל מו"מ מול עו"ד גירושין מטעם הצד השני או לחלופין לשמש כמגשר במטרה להביא את הצדדים להסכם גירושין. במסגרת פעולה זו, יהא על עורך הדין למצוא את עמק השווה בשלושה נושאים עיקריים, הם זמני השהות וחלוקת האחריות ההורית, הסדרי מזונות וחלוקת רכוש בגירושין. לאחר מיצוי כל אלו, יגישו הצדדים את הסכם הגירושין לאישור ומתן תוקף של פסק דין בבית המשפט לענייני משפחה ובבית הדין הרבני, וילכו כל אחד לדרכו.

בחירת עו"ד גירושין – שלושה פרמטרים עיקריים

נהוג להכיר בשלושה פרמטרים כחשובים ביותר בעת בחירת עורך דין לענייני גירושין. ראשית, כימיה- יש לבחון את ההרגשה שלכם בקרבתו של עורך הדין ואופן העבודה שלו, שכן זה הולך ללוות אתכם לא מעט, ולשמוע אודות כל צרותיכם. לצד נתון זה, יש לבחון את מידת מקצועיותו של עורך הדין. חשוב לציין, כי לא בהכרח שנות הניסון והוותק בתחום הם שקובעים. במקרים רבים משרדים "ותיקים" הינם שבעים והעובדה מועברת לעו"ד זוטר. יש יתרון קל וחומר בתחום המשפחה שהוא כה אישי במשרד בוטיק שבו עו"ד שמטפל בכם הוא לרשותכם במהלך כל התיק ומומלץ לוודא את זמינותו ופניותו.

שני אלו ניתנים לבחינה על ידי הפרמטר השלישי, עליו יש לתת את הדעת, בטרם פנייה לעורך דין, הוא פרמטר ההמלצות. בין אם מדובר על המלצות מרחבי הרשת, פה לאוזן או אף במדיה, יש לבחון את ההמלצות שעומדות לעורך הדין, כדי לאשרר את הנתונים אותם הוא מציג.

הילה וינטרוב – עורכת דין ומגשרת

בין אם החלטתם לפעול בדרכי נועם ושלום, ובין אם אתם יוצאים אל עבר הערכאות השיפוטיות במטרה להילחם ולהגיע לתוצאות, פנו אלי, עו"ד הילה וינטרוב, ואני אדאג שתקבלו את כל מה שמגיע לכם, במהירות, יעילות ורגישות. אם ניתן, תמיד אנסה להגיע להסכם גירושין טוב עבורכם. במקרים שאין הדבר אפשרי, אלחם למענכם כמו לביאה בכדי להביא לכם את התוצאות הרצויות בבית המשפט תוך בחירת אסטרטגיה משפטית תואמת את רצונותיכם וכן תפירת התיק המדויק עבורכם.

 

Exit mobile version