Site icon מקומון רמת גן

הפצת חשבוניות פיקטיביות: עבירה חמורה שרבים נופלים בה

הפצה של חשבוניות פיקטיביות מהווה עבירת מס חמורה אשר מנתוני רשות המסים עולה, כי הינה עבירת מס שכיחה למדי בישראל. תופעת השימוש בחשבוניות פיקטיביות הוכרזה מכת מדינה בישראל, רשויות האכיפה משקיעות מאמצים ומשאבים רבים באיתור עבריינים, מפיצי חשבוניות ומנכי תשומות אך היקף עבירות המס ממשיך לעמוד על עשרות מיליארדי שקלים מדי שנה.

מהי חשבונית פיקטיבית? חשבונית מס שהוצאה שלא כדין בגין שירות או מכירה שנעשו למראית עין, קרויה "חשבונית פיקטיבית". קניית חשבוניות פיקטיביות ודיווח עליהן כתשומה משמעותן הקטנת סכום מס מע״מ שעל העוסק לשלם, והן הקטנת התשלומים למס הכנסה ולמוסד לביטוח לאומי, שכן פירושה הגדלת ההוצאות הרשומות והקטנת ההכנסה החייבת במס. חשבוניות פיקטיביות הן עבירות המאפשרות למבצעיהן לצמצם את תשלומי המס אשר הם חייבים לרשות המסים.

מדובר בעבירות מסוג פשע אשר עד היום סברו מקבלי ההחלטות, כי החמרת הענישה יגבירו את ההרתעה ויקטינו את מימדי התופעה ואולם בפועל אנו למדים שלא כך, התופעה עדיין נרחבת ונפוצה ורשויות המדינה מחפשות דרכים נוספות אחרות להפחתת השימוש בחשבוניות פיקטיביות.

הגברת האכיפה והחמרת הענישה מצד רשויות המדינה

על מנת להילחם בתופעה של חשבוניות מס פיקטיביות, רשויות המס במדינה מבצעות מבצעי אכיפה ופותחות בחקירות יזומות שחלקן מבוצעות בצורה גלויה וחלקן סמויה. עבירות מס של הנפקת חשבוניות פיקטיביות, זוכות לתשומת לב מיוחדת שכן מדובר בעבירות חמורות הגורמות נזק רב, בהיקפים גדולים, לקופת המדינה, רשויות האכיפה פועלות למיגור התופעה, מוקדם ככל האפשר, על מנת להקטין את הנזק לקופה הציבורית. העונש על עבירות של הפצת חשבוניות פיקטיביות יכול להגיע לשנות מאסר רבות.

במידה וזומנתם על ידי רשות כלשהי ופנו אליכם תוך שימוש במונח חקירה, תשאול או חקירה באזהרה במהלך זימונכם, אם אתם חשודים בביצוע עבירות מס בהן קיים חשש לשימוש בחשבוניות פיקטיביות, עליכם להיערך להגן על זכויותיכם בהקדם.

זו חשבונית פיקטיבית או שזה אמיתי? צילום: freepik

פנו לקבלת ייעוץ וליווי משפטי מקצועי מידי עורך דין מיסים מוביל ומנוסה. דבריכם בחקירה זו עלולים להיות בעלי השלכות פליליות ואזרחיות מרחיקות לכת כנגדכם. דבריכם עלולים להיות הרי גורל להמשך ההליכים הפליליים והאזרחיים בעניינכם. מניסיוננו, בתיקי חשבוניות פיקטיביות מעורבים עוד גופי חקירה ואכיפה המשלבים ידיים לאיתור ראיות מפלילות כנגד חשודים והוכחת אשמתם, נעשה ניסיון של ממש לאתר כספים שמקורם בהנפקת חשבוניות פיקטיביות ולחלטם בהליכי חילוט, לרוב עוד בטרם הוגש כתב אישום. אכיפת עבירות כגון אלה כוללת הטלת סנקציות כלכליות, עיצומים וחילוטים, קנסות ולבסוף תקופות מאסר ממושכת כנגד מורשעים בדין.

דיווח מטעה לרשות המיסים במטרה להקטין את שיעור המס

שימוש בחשבוניות פיקטיביות על ידי בעלי עסקים המבצעים עבירות מס היא דבר שכיח במדינת ישראל. בעלי עסקים רבים מבצעים מניפולציות לגבי סכום החשבונית, מהות העסקה ותיעוד נכון בחשבונית המס, במטרה לשלם שיעור נמוך יותר של מע"מ ומס הכנסה. הוצאה של חשבונית פיקטיבית מאפשרת לבעל העסק להצהיר על הוצאות גבוהות מכפי שהן ולמקבליהן להקטין הכנסות. התוצאה היא, כי הדיווח הלא נכון יקטין את גובה המס כפי שמתחייב בדין.

שמירה על הזכויות והאינטרסים שלכם במהלך החקירה

הנפקת חשבוניות פיקטיביות נחשבת עבירה כלכלית חמורה! עבירת צווארון לבן ועבירת מס כאחד. חשוב להיערך נכון לקראת חקירה בנושא עבירות מס ולקבל סיוע משפטי בשלב מוקדם ככל הניתן. קבלת ליווי וייעוץ משפטי הינה חיונית בכל הליך משפטי ובוודאי אם קיים חשש, כי תוצאות החקירה יובילו למעצרכם וחשיפה כלכלית רבה בעניינכם. עורך דין יבטיח ניהול ההליך המשפטי וניהול הגנתכם בצורה המיטבית, שמירה על זכויותיכם והאינטרסים שלכם ובכך יגדיל את הסיכוי להשגת התוצאה המשפטית הרצויה לסיום ההליך המשפטי כולו על הצד הטוב ביותר.

עורך דין אלעד רן ממשרד עורכי דין שאול – רן ושות׳, המטפל בתיקי הלבנת הון, מיסים ועבירות צווארון לבן מציין, כי – ״אם ברצונכם להימנע ממצב בו תגיעו לעדות או לחקירה כחשודים בעבירות מס, ללא הכנה מוקדמת, קבלת ייעוץ משפטי בטרם עדות או חקירה מעורך דין מיסים היא קריטית על מנת להגדיל את סיכוייכם להימנע מהמשך הליכים פליליים, זימון לשימוע ואף הגשת כתב אישום כנגדכם, בעבירות מס.״

מספק ייעוץ וליווי משפטי ובניית אסטרטגיה משפטית כבר משלב החקירה, השימוע וכן בניהול הליך משפטי, פלילי ואזרחי בתחומי המס והצווארון הלבן, המשרד מספק הגנה משפטית מקסימלית.

לסיכום, מומלץ לפנות לעורך דין אשר יעניק ייעוץ משפטי בהליך החקירה, ילווה את ההליך הפלילי ויאפשר לכם לצלוח את ההליך המשפטי בצורה מיטבית. ייעוץ משפטי מבוסס על ידע וניסיון אשר יוכלו להוביל לסיום הליכי החקירה מבלי שהגנתכם נפגעה, לזיכוי או לחילופין להקטנה משמעותית של הנזק וחומרת הענישה, אזרחית ופלילית בעבירות הלבנת הון, מיסים וחשבוניות פיקטיביות.

Exit mobile version