Site icon מקומון רמת גן

הספארי ברמת גן: תגידו שלום לטואפק- הקרנפון החדש שנולד

בשבוע שעבר חגגו בספארי ברמת גן יום הולדת לקרנפון חדש שנולד והשבוע נבחר לו שם. תגידו שלום לטואפק. פירוש השם, שנבחר יחד עם הגולשים באינטרנט הוא 'לוחם' בשפה הסוהאילית. הקרנפון שנולד לספארי הוא הקרנף ה-28 במספר שחי ברמת גן, ובספארי אומרים שהם מקווים שהוא יסיע במלחמה לשמירת אוכלוסיית הקרנפים ההולכת ונכחדת.

 

בשנים האחרונות הספארי הופך לאחד מגני החיות המובילים ברביית קרנפים, כיום נמצאים בספארי 28 קרנפים, שהולכים ומתרבים עם השנים. בספארי טוענים שהסיבה לכך היא הודות למזג אויר ותנאים מצוינים הדומים לתנאים באזור המחיה של הקרנפים באפריקה. בנוסף, עם השנים לוקחים המטפלים בגן החלטות נכונות בנושא ניהול אוכלוסיית הקרנפים בספארי.

קרנף חדש נולד בספארי ברמת גן. צילום אילוסטרציה: עמיעד טאוב

השבוע, טנדה הקרנפה רחבת השפה שלנו בת ה-23 , המליטה קרנפון בשם טואפק. זו ההמלטה הרביעית של טנדה מאז הגעתה אלינו לפני 13 שנים.

בספארי מסבירים על תהליך הלידה והימים המתוחים שעברו על צוות המטפלים ועל החיות: "ימים אחדים לפני ההמלטה, העטינים של טנדה התמלאו והיא הרחיקה ממנה את בתה הקרנפית טשי בת השנתיים. המטפלים שהבינו שיום ההמלטה קרב, הכניסו את טנדה לגדרה המכונה, בית היולדות, בשטח הפתוח.

מדובר באזור מוצל ונעים שסביבו צמחייה עבותה- מצד אחד זה מאפשר לכל הקרנפים ובעלי החיים לראות אותה ולהריח אותה ומצד שני היא מרוחקת מכולם ויכולה להמליט ולשהות במקום לאחר מכן ללא הפרעה. גם הריחוק מבתה טשי הוא חיוני מאוד, כך טשי מבינה שהיא צריכה להסתדר ללא אמה ולהתרגל לחיים עצמאיים." 

בספארי שמחים לבשר שההמלטה עברה בשלום,  ולעולם הגיח קרנפון בריא וחיוני. טנדה הקרנפית נמצאת בימים אלה בבית היולדות, מטפלת בקרנפון ומניקה אותו. בעוד מספר ימים, יצא הקרנפון עם אמו לשטח האפריקני הפתוח ויחבור לעדר הקרנפים ולכל העדרים האחרים של בעלי החיים. ביניהם: זברות, גנו, אנטילופות קאנה, היפופוטמים ועוד .

 

Exit mobile version