Site icon מקומון רמת גן

הסכם ממון לפני נישואין – מה חשוב לדעת

Law, lawyer attorney and justice concept, Consultation between a male lawyer and client, giving advice and prosecutions about the regarding real estate, report of the important case in the workplace.

הסכם ממון לפני נישואין

הסכם ממון הינו הסכם שעורכים ביניהם בני זוג שנועד להסדיר עניינים שונים ביניהם. הסכם זה נחתם על פי רוב במטרה להסדיר היבטים שונים בחיי הזוגיות ולמנוע או להקטין סיכונים של פגיעה במקרה של סיום הקשר ביניהם. 

מה כולל הסכם ממון

הסכם ממון יכלול לרוב הסדרה של העניינים הכספיים והרכושיים בין בני הזוג  בינהם מה יהיה גובה ההוצאות במטרה לסייע לילדים שאינם משותפים. 

בנוסף ההסכם יכלול את הגדרת הסדר המשמורת ביניהם בקשר לילדיהם המשותפים בין אם אלו נולדו ובין אם מדובר על ילדים שבעת חתימת ההסכם טרם באו לעולם.

ההסכם יסדיר מה יהיה אופן חלוקת הרכוש בין בני הזוג במקרה של סיום קשר הנישואין,

ומה יהיה מנגנון מונע מצב של סרבנות גט  כאשר מדובר בזוג יהודי שנישא באופן של טקס דתי.

הסכם ממון קדם נישואין והסכם ממון לאחר נישואין


הסכם ממון מומלץ לערוך ולחתום בליווי של עורך דין מומחה בתחום דיני משפחה. הסכם ממון נחתם לרוב קודם הנישואין אול הוא עשוי להיחתם גם לאחר הנישואין. הסכם ממון חייב לעבור אישור בית משפט על מנת שיקבל תוקף משפטי מחייב וזאת כאשר מדובר בהסכם הכולל התייחסות לסוגיות רכוש וממון. תוקף משפטי להסכם ממון שנערך קודם הנישואין יכול להינתן על ידי חתימתו בנוכחות נוטריון או אצל רשם הנישואין בעת ביצוע רישום הנישואין של בני הזוג. כאשר ההסכם נחתם לאחר הנישואין, יש לאשרו בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני או הדתי ורק אישור כזה נותן להסכם תוקף משפטי. 

חובתה של הרשות המאשרת את ההסכם, לוודא כי שני הצדדים חתמו  ההסכם מרצונם החופשי.   

הסכם ידועים בציבור

הסכם ידועים בציבור – בשנים האחרונות נפוצה יותר ויותר התופעה של בני זוג החיים יחד ומנהלים חיי משפחה ללא שהם נשואים באופן רשמי. זוגות כאלה נקראים "ידועים בציבור"  בני זוג אלה המעוניינים להגן על עצמם ועל רכושם במקרה של פירוק השותפות הזוגית בינהם יכולים אף הם לערוך ביניהם הסכם ממון. הסכם ממון בין בני זוג ידועים בציבור חשוב שיערך על ידי עורך דין מומחה לדיני משפחה, חשוב לדעת כי החוק אין הגדרה מדויקת לידועים בציבור, אולם בשנים האחרונות בתי המשפט מגלים גמישות גדלה והולכת להכרה ביחסי זוגיות של ידועים בציבור. 

 

Exit mobile version