Site icon מקומון רמת גן

הסכם גירושין – איך לצלוח אותו בצורה המיטיבה ביותר?

כתיבת וחתימת הסכם גירושין אינו מעמד קל, במיוחד אם נעשה בצורה שאינה רואה את שני הצדדים. כדי למנוע זאת ולעשותו בצורה המיטיבה ביותר, פנו ללשכות המשפטיות של נעמת שמעניקות ייעוץ וסיוע בגישור ובניסוח הסכמים.

מהו הסכם גירושין?

הסכם שנערך בין בני זוג שמצליחים להגיע להבנה ביניהם לגבי כל או רוב הנושאים הנידונים בהליך הגירושין (למשל: חלוקת רכוש, נכסים, הסדרי ראייה, מזונות וכו'). במידה ומתבצע הסכם גירושין, אין צורך בניהול מאבקים והליכים מייאשים מול בתי משפט ועורכי דין.

איך הוא צריך להיראות ומה עליו לכלול?

הסכם גירושין צריך להיות מקיף ומנוסח באופן כזה בו הוא ממלא את רצונותיהם וצרכיהם של שני הצדדים. הוא צריך לכלול את הכוונות המוצהרות וההסכמות לגביהם הגיעו שני הצדדים, ועליו להיות נהיר, ברור ומובן. במידה וההסכם אינו כזה, ומשאיר פתח לפרשנויות נוספות מלבד אלה שהוסכמו ונקבעו, עלול להיווצר מצב של פתיחת תיק משפטי לצורך הכרעה שיפוטית בדבר כוונתו של ההסכם.

כדי שהסכם הגירושין יאושר, הוא צריך להיות מוגש לבית משפט לענייני משפחה או לבית דין רבני. השופט או הדיין בודקים עם שני הצדדים האם ההסכם אכן תואם את רצונותיהם, ולאחר האישור מתקדמים אל עבר סידור גט.

הסכם גירושין רואי צריך לכלול החלטות והסכמים לגבי משמורות, הסדרי ראיה, מזונות אישה, מזונות קטינים, חלוקת רכוש וכתובה. הוא צריך להישיר מבט אל העתיד בכוונותיו, ולכלול התייחסות להסכמות שנוצרו ולשינויים אפשריים במבנה המשפחתי שעלול להיווצר אצל אחד הצדדים או אצל שניהם.

הלשכות המשפטיות של נעמת ברחבי הארץ מציעות ייעוץ וסיוע בגישור בהליך הסכמי הגירושין, אז אל תהססו לפנות בעת הצורך – אנחנו כאן עבורכם.

Exit mobile version