Site icon מקומון רמת גן

הנשים כובשות את רמת גן: בתוך חודשים 3 קבוצות נשים נפתחו בעיר!

בעוד ברחבי הארץ מתקשים להקים קבוצות, ארגון "החלוץ – חינוך דרך ספורט" הרים את הכפפה והחל להאיץ תהליך של הקמת קבוצות ספורט לנשים, ברמת גן לדוגמה הוקמה כבר שלוש קבוצות: נשים, נערות וילדות – בהדרכת מאמנים מקצועיים: "ילדות ונשים לא מתביישות להגיד שהן אוהבות לשחק כדורגל וגם טובות בזה"

כדורגל הנשים שובר בשנים האחרונות את כל המחסומים ותקרות הזכוכית. בארה"ב זה כבר מזמן הפך להיסטריה וגם באירופה זה החל לשבור שיאים. רק במרץ שעבר צפו 91 אלף צופים במשחק בין ברצלונה לריאל מדריד – הכמות הגבוה ביותר של אוהדים שהגיעה למשחק כדורגל (גברים או נשים) בשנת 2022.

בארץ זה אמנם עדיין על "אש נמוכה", אבל נמצא גם כן במגמת עלייה ובצמיחה גדולה. בעוד ברחבי הארץ מתקשים להקים קבוצות, ארגון "החלוץ – חינוך דרך ספורט" מבית דרור ישראל, הרימו את הכפפה והחל מהקיץ האחרון פתח קבוצות נשים בכל רחבי הארץ, העוגן של ההצלחה נמצא ברמת גן, שם נפתחו קבוצות נשים לבוגרות, נערות וילדות, שצמאות למשחק הכדורגל. אגב, מדובר בעיר שלא היו בה עד להגעת "החלוץ" – ולמרבה ההפתעה – אף קבוצות נשים או נערות פעילות.

כיום בחלוץ פעילות קבוצות נשים, ילדות ונערות בתל אביב ורמת גן כאשר בכל רחבי הארץ משולבות גם נערות וילדות בקבוצות גברים של החלוץ כשהיעד הינו הוספת עוד קבוצות נשים בפריסה ארצית במהלך 2023-2024. עומר ליבנת מייסד "החלוץ – חינוך דרך ספורט" מספר: "בשנת 2023 אין מקום להפרדה מגדרית, נשים הם לוחמות, מנכ"ליות ומובילות בכל תחום- מקומם גם בכדורגל אם כתחביב, אם כפעילות ספורטיבית ואם כמקצוע. אנחנו גאים להוביל את המהפכה הזו, לכולם ברור כמה פוטנציאל  יש בכדורגל נשים".

מדובר בקבוצות "עממיות", שמתאמנות פעם אחת בשבוע עם מאמן מקצועי, כשהתקווה בעתיד להכשיר אותן להגיע לליגה של הגדולות באמת ואולי, מי יודע, להשתלב בכדורגל המקצועני. האימונים נערכים במגרש דג הזהב הסינטטי בעיר וכבר כ-60 בנות מכל הגילאים – רשומות בפרויקט הייחודי.

עומר שובלי, רכז "החלוץ" ברמת גן, מספר כי "כדורגל הנשים יכול להתפתח ולהיות אחד הענפים המובילים בארץ. ראינו את זה בשנה האחרונה באירופה ולכולם ברור כמה פוטנציאל יש לזה. ברמת גן, למשל, הרבה בנות חיפשו ומחפשות פעילות ספורטיבית תחרותית ואנחנו מנסים לעזור להן להביא את הפוטנציאל למרכז הבמה". את קבוצת הבוגרות והנערות (עד גיל 18) מדריכה שרון קריספין. "בתקופתי כילדה, בנות שאהבו כדורגל שיחקו עם הבנים בשכונה ולא הכי התקבלו. היום אני שמחה לגלות שיש הרבה יותר הענות והתמקצעות בתחום", היא מספרת. "גם הדרישה עולה וכבר ילדות ונשים לא מתביישות להגיד שהן אוהבות לשחק כדורגל וגם טובות בזה". שי נחום מאמן מתחילת השנה את קבוצת הילדות, שגדלה תוך חודש מחמש בנות ל-11: "ההורים בעננים וגם הבנות נהנות, לא רק מפעילות ספורטיבית, אלא גם מהאהבה לכדורגל. זה מאוד מרגש. בנות רוצות לשחק כדורגל, למרות כל הסטיגמות. מאוד שמח שיוצא לי להיות חלק מהמיזם הזה".

Exit mobile version