Site icon מקומון רמת גן

המתווכים מרמת גן השתתפו בכנס לשכת מתווכי הנדל"ן הארצי באילת: "יש להסדיר את כללי האתיקה במקצוע"

כנס לשכת מתווכי הנדלן נערך באילת – בסימן של הרפורמה בתחום התיווך ומהפכה במעמד המתווך בישראל. לכנס הגיעו עשרות מתווכים ומתווכות מערי הצפון, יועצים משפטיים, וחברי כנסת.  מנכ"ל משרד המשפטים עו"ד ערן דוידי ויו"ר לשכת המתווכים הארצית איציק לוי הציגו את הרפורמה בעבודת המתווכים אשר תשפר את מעמד המתווכים בישראל.

יו"ר לשכת ר"ג/גבעתיים גל קבקוב: "זה היה אירוע הדגל עבור חברי לשכת ר"ג/גבעתיים שהגיעו להשתתף בכנס באילת. הקולות שנשמעו בכנס הזה הינם חסרי תקדים, אין ספק כי כולם כבר מבינים כי הגיעה העת לעשות שינוי למקצוע והמפתח הוא בין השאר בהכשרות ושיפור איכות השירות, אסדרה ופיקוח".

קבקוב: "את לשכת ר"ג/גבעתיים הקמנו לפני כשנתיים והיא מונה כיום כ- 80 חברי לשכה הפועלים על פי כללי תקנון אתיקה לטובת ציבור הלקוחות. אנו נערכים לקראת מהפכה נדל"נית שצפויה בר"ג בשנים הקרובות. הועדה המחוזית אישרה תוכנית מתאר דרמטית וצפויות להתווסף עוד כ- 80 אלף דירות. כיום מונה העיר 390 אלף תושבים והיא תכפיל את גודל אוכלוסייתה עד 2050. יתווספו גם כ- 4.5 מליון מ"ר של תעסוקה ומסחר.

גם לגבעתיים, שאמנם מתנהלת בקצב אחר, יש תכניות להתחדשות ולאחרונה אף זכתה בקול קורא של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית וקיבלה אישור לפרוייקט פינוי בינוי בשכונת קפלנסקי בדרום העיר. בנוסף מקודמות בגבעתיים תוכניות מפורטות עבור 6 מתחמים נוספים. אין ספק שצפויה פעילות רבה בהיקף עסקאות הנדל"ן בשתי הערים ואני ממליצה לציבור הלקוחות להקפיד ולקבל שירות ממתווכי הלשכה המחוייבים לכללי האתיקה.

בכנס אילת, מנכ״ל משרד המשפטים, עו״ד ערן דוידי פירט בכנס את הצעדים שיש, לדעתו, לבצע על מנת להסדיר ולקדם את מעמד המתווכים בישראל. "לתועלת  הציבור אך גם לטובת המתווכים – יש להסדיר את כללי האתיקה במקצוע, להגדיר את האחריות המקצועית של המתווכים ומה היא כוללת, לחזק את מערך האכיפה – ומתוך כך לחזק את מעמד המתווכים כשחקנים משמעותיים בשוק הנדל״ן". עוד אמר עוד דוידי כי המטרה והיעד הם שהלקוח יוכל לקבל תמורה ראויה, מקצועית ופרופורציונלית עבור שכר הטירחה שהוא משלם, וכפועל יוצא – כך גם תתחזק תדמית הענף ומעמד המתווך בישראל.

צילום: pexels

יו״ר לשכת מתווכי הנדל״ן הארצית, איציק לוי: "תפקיד המתווך היום אינו מסתכם רק בלהפגיש בין קונה למוכר, או אפילו בניהול משא ומתן. המתווך כיום מנהל את מלוא עסקת הנדל״ן על כל פרטיה. לוי התייחס להתפתחות הטכנולוגיה בתחום ואמר שהיא אינה צריכה להפחית מהצורך במתווך, אלא דווקא להיפך- היא מאפשרת למתווך המקצועי להיעזר בכל הפיתוחים העדכניים  ולתת ערך גדול הרבה יותר ללקוחותיו, מה שיעלה מאד את ההערכה וההכרה במתווך מצד ציבור הצרכנים. אין ספק כי המפתח לשינוי מעמד המתווכים בישראל הוא שיתוף פעולה אמיתי ורציף בין הממשלה והרשויות – ללשכת המתווכים. נראה שיש כעת מגמה קונקרטית במשרד המשפטים להסדיר את מקצוע התיווך, אך עם זאת ברור שהכרחי מבחינתנו שהדבר יעשה בשיתוף פעולה ובשיח מתמיד איתנו כלשכה, ואנו נמשיך בקשר רציף עם הגורמים הרלוונטיים על מנת שאסדרת המקצוע תיעשה באופן שיעניק את התועלת המירבית ללקוח ולמתווך גם יחד", אמר לוי.

ראש האגף לאסדרת מקצועות במשרד המשפטים, עו״ד עמיר עמיר הרן אמר בכנס כי יש לחזק את לשכת המתווכים ולתת לה את הכלים הדרושים לה כדי שהיא תוכל להוות בית למתווכים בישראל. הדברים נאמרו בפנל מקצועי מרכזי שעסק בנושא: כיצד להעלות את ערך מקצוע התיווך והעלאת אמון הלקוחות במתווכים, בהשתתפות עו"ד אילן שרקון היועץ המשפטי של הלשכה.

עוד בשורה חדשה ללשכת המתווכים. בכנס הושקה גם מערכת MLS לשיתופי פעולה מקצועיים בין מתווכים שנבנתה תחת טכנולוגיה עדכנית ובשיתוף עם חברת ״פרופדו״. המערכת נבנתה בהובלתו של אסף אפשטיין, סגן יו״ר הלשכה הארצית. ההשראה והמתווה להקמת מערכת זו הגיעו  מארגון ה NAR – ארגון המתווכים הגדול בארה״ב. מדובר במערכת מקצועית של שיתופי פעולה בין מתווכים, מפוקחת ע״י הארגון ותחת כללים ברורים של אתיקת עבודה. המערכת כוללת מאגר גדול של נכסים המיוצגים ע״י מתווכים בבלעדיות, ומאפשרת לכל לקוח המקבל שירותי תיווך, קונה או מוכר- לקבל חשיפה רחבה לקונים או לנכסים רבים בשוק, באמצעות המתווך המייצג אותו.

מנכ״ל משרד המשפטים, עו״ד ערן דוידי: "לתועלת  הציבור ולטובת המתווכים -יש להסדיר את כללי האתיקה במקצוע"
בכנס עצמו השתתפו גם ראש עיריית אילת אלי לנקרי ונשיא להב  רועי כהן והמתווכים שמעו הרצאה על הצפוי בשוק הדיור והמשכנתאות בשנת 2023 . בנוסף, ישמעו משתתפי הכנס הרצאות בתחומים מקצועיים בהם נושא המכירה ללקוחות, וכן טיפול בבעיות שבהן נתקלים מתווכי נדל"ן, כמו: מהם הכלים המשפטיים העומדים בפני מתווך לטפל בלקוחות לא ישרים, וכן: כלים לסגירת עסקאות נדל"ן וגם הרצאה שתעסוק בנושא אי הודאות בתחום הנדל"ן וכיצד מייצרים עסקאות נדל"ן בשוק של חוסר ודאות.

Exit mobile version