Site icon מקומון רמת גן

המלצות לאטרקציות בבודפשט – בירת הונגריה היפהפיה

בין אם אתם מבקרים בבודפשט בפעם הראשונה, או פשוט מחפשים דברים חדשים לראות ולעשות בבודפשט, יש רשימה של לא מעט אטרקציות עבורכם. לטבול באחת המרחצאות המפורסמות בעיר, להתענג על מאכלי המטבח המקומי, להיכנס לכמה חנויות מגניבות ופנקיות שמציעות עיצובים מתוצרת עצמית, לחצות את גשר השלשלאות או סתם לשבת, להירגע ולצפות באנשים תוך כדי ישיבה באחד מבתי הקפה במרכז העיר הגדולה.

אם הצלחתם להזמין אחת מאותן חבילות נופש לבודפשט שמחירן אטרקטיבי, זוהי הזדמנות נהדרת לראות ולהנות ממיטב מחמדי העיר היפה הזו ולבקר בכמה מהאטרקציות המומלצות לתיירים שהגיעו זו הפעם הראשונה לעיר.

לגלות את גבעת הטירה ההיסטורית הקאסטל היל – Castle Hill

הטירה המדהימה מתנשאת מעל לדנובה ומכילה אנדרטאות ומוזיאונים מימי הביניים שנחשבים כחשובים ביותר בבודפשט. אין ספק שהמבנה המרשים ביותר מבין מבנים אלה שנבנו במאה ה-18 הוא טירת בודה, ארמון עוצמתי שכולל 200 חדרים ומואר להפליא כשהערב יורד על העיר.

בודפשט הונגריה.צילום רות עפרי טאוב

נקודת שיא נוספת בגבעת הטירה הוא בסטיון הדייגים (Fisherman’s Bastion) שנבנה במאה ה-19 במקום ששימש כמקום הגנה על הדייגים בימי הביניים. מאחורי הכנסייה החביבה מאטיאס (Matthias Church) תמצאו גם את המגדלים הניאו-רומנסקים. בנוסף, בקאסטל היל תוכלו לראות גם לא מעט פסלים מעולים.

לטייל בגלרט היל (Gellért Hill)

מאפיין בולט נוסף בבודפשט הוא הגלרט היל הפנורמי, בלוק של אבן דולומיט בגובה 235 מטרים שנופל בתלילות אל הדנובה. כאן, לאורך השבר הגיאולוגי פרצו כמה ממעיינות המרפא המפורסמים ביותר בעיר שסיפקו מים לספא גלרט ולבית המרחץ רודאס (Rudas Baths), ומשכו אליהם מבקרים מכול העולם מאז המאה ה-13.

המקום נקרא על שמו של הקדוש גלרט, נזיר בנדיקטי שמת ב-1046. המחווה לקדוש המפורסם ביותר בהונגריה כולל את הפסל שהוצב מעל למפל מעשה ידי אדם ומשקיף על הנוף מרהיב של העיר.

כדאי גם לבקר במצודה שנבנתה על הפסגה על ידי האוסטרים בשנת 1851. וציון דרך נוסף הוא אנדרטת השחרור שהוקמה ב-1947 לזכר החיילים הסובייטים שמתו במהלך מלחמת העולם השנייה. ואם עדיין יש לכם כוח, צאו לטייל בפארק היובל שמבטיח שבילים מקסימים, ערוגות פרחים יפהפיות ופסלים אומנותיים רבי ערך.

לבקר במוזיאון לאומנויות יפות

המוזיאון הוא לא רק גלריית האומנות החשובה ביותר בבודפשט אלא מאחסן את אחד האוספים הגדולים ביותר של יצירות אומנות חשובות שניתן למצוא באירופה. ציורים של אומנים איטלקים, ספרדים והולנדיים מוצגים בבניין בסגנון קלאסי מהמאה ה-19 עם חדרים ארוכים שיכולים להכיל את הציורים הגדולים וארונות שמציגים פריטים קטנים אינטימיים יותר. כל אלה, יחד עם חללים מעניינים מבחינה אדריכלית כמו אולם הרנסנס, הם מראות שלא כדאי לוותר עליהם.

המוזיאון הוקם בשנת 1870 לאחר שהונגריה ירשה אוסף נאה של ציורים, רישומים והדפסים והוא מחולק לשש מחלקות מעולות: אומנות מצרית, אומנות עתיקה, גלריית הפסלים העתיקים, גלריית הציירים העתיקים, האוסף המודרני ואוסף הגרפיקה. ארמון האומנות הסמוך הוא המוזיאון המוביל בעיר לאומנות עכשווית ומארח תערוכות מתחלפות רבות.

ועוד לא אמרנו שום דבר על בתי הקפה המקסימים, האוכל ההונגרי הטעים או על השיט בדנובה שחולף על פני העיר היפה. כל אלה ועוד תוכלו לראות באמצעות אותן חבילות נופש לבודפשט שמוצעות על ידי חברות הנסיעות במחירים אטרקטיביים.

 

Exit mobile version