Site icon מקומון רמת גן

המיזם המרגש של עובדי חברת פלאפון לותיקי העיר

עובדי חברת פלאפון לימדו את דיירי משען כיצד לטפל בעצמם בתקלות שאזרחים ותיקים רבים מגיעים איתן למעבדות ועלולים לשלם על כך ביוקר. בין ה”תקלות” המובילות: החלשת שמע, העדר קליטת אינטרנט, אי גיבוי ווטסאפ ולחיצה על קישורים זדוניים

עובדי חברת פלאפון ערכו במשען רמת אפעל במסגרת שבוע המצוינות, סדנה ייחודית לאזרחים ותיקים בה הם לימדו תיקונים פשוטים שהאזרחים הוותיקים יכולים לתקן בעצמם, כמו גיבוי נתונים: תמונות אנשי קשר והודעות ווסטאפ והימנעות מלחיצה על קישורים זדוניים. הרעיון מאחורי הסדנה הוא לא רק ללמד אותם דברים בסיסיים שהנכדים שלהם מומחים בהם, אלא גם למנוע מהם להגיע עם הסמארטפונים למעבדות לתיקוני טלפונים, בהן עלולים לגבות מהם תשלום.

את חומר הלימוד לסדנה הכינו בחברת פלאפון על סמך  דו”ח התקלות המבוסס על ניסיונה בטיפול באלפי תקלות בכל סוגי המכשירים: פלאפון מפעילה 24 מעבדות שירות מוסמכות ברחבי הארץ, כולל את מרלו”ג התיקונים הגדול בישראל, ומטפלת בכ-100,000 מכשירים בשנה.

עפ”י הדו”ח כ-20% מהלקוחות  (רובם בגילאי 60+) פונים עם תקלות שניתן לסדר אותן לבד ובצורה די פשוטה. הבעיות הנפוצות הן: החלשה של השמע, אין קליטה לשיחות יוצאות או נכנסות, אין Wi-Fi, אין קליטת אינטרנט ללא Wi-Fi או מסך חשוך – כל הבעיות האלו נגרמות בגלל שינוי של ההגדרות בטעות והנציג מסדר אותן במקום ללקוח ללא תשלום.

צילום: יח"צ

בעיה נוספת שאינה מצריכה תיקון היא התרוקנות מלאה של הסוללה – במרבית המקרים הלקוחות טענו את המכשיר כדקה או שתיים, כשהזמן הנדרש עד להפעלת המכשיר הוא טעינה של 10 דקות לפחות.

כ-18% מהפונים למעבדות של פלאפון לא גיבו את הווטסאפ שלהם – חלק לא הפעילו את הגיבוי מעולם וחלק פשוט כיבו את הגיבוי במכוון. הדבר עלול לגרום לאיבוד כל ההודעות במעבר למכשיר חדש.

כ-2% שומרים את כל אנשי הקשר שלהם או את חלקם רק על גבי המכשיר ללא גיבוי במייל, מה שעלול להשאיר אותם ללא אנשי קשר במעבר למכשיר חדש.

כ-5% מהלקוחות שמגיעים לתקן את המכשיר, לחצו על הקישורים בהודעות פישינג/ספאם וכתוצאה מכך, המכשיר שלהם נתקע, מאט את פעילותו או שחלק ואפילו כל הנתונים שבמכשיר נמחקים. במידה והלקוח גיבה את הנתונים במייל, לרוב ניתן לשחזר אותם.

Exit mobile version