Site icon מקומון רמת גן

המון אנשים סובלים מהן והן גם יכולות להגיע אליך

צילום: Pixabay

מעבר לעובדה שהן לא אסתטיות, הן גם מרתיעות ולעיתים גם מסוכנות. כבר ניחשתם במה מדובר? ניתן לכם רמז נוסף: הן מופיעות על פני העור, הן עשויות להיות ויראליות ויש שנוהגים לטפל בהן באמצעות חלב תאנה. מכאן שאם ניחשתם שמדובר ביבלת, בוודאי גם אתם התנסיתם במהלך החיים עם אחת או שתיים, ופה אנו מבקשים לומר שגם אם נדמה שרק לכם יש יבלת, האמת היא שהרוב הגדול חווה יבלות במהלך חייו – מדובר בתופעה מאוד שכיחה.

זהירות – מדבק!

גם לכם יש יבלת על הרגל, על היד, או על הברך? ובכן גם אם היבלת קטנה, כמעט ולא נראית וכלל לא מציקה, עדיין מוטב לטפל בה בהקדם, וזאת כי יש יבלות שהן מדבקות וקיימים אזורים שבהם הן כן מציקות. כך למשל יבלת בכף הרגל באזור שדורכים עליו רבות עשויה להוביל למיחושים ויבלת בפנים עשויה לפגוע קשות בביטחון העצמי, ועל כן גם אם היבלת שלכם קטנה, נסתרת ולא מעיקה, תזכרו שעדיין אינכם רוצים להדביק אף אחד, ובטח כשאין לדעת היכן אצלו היבלת תחליט להופיע.

לבן משפחה יש יבלת – מה עושים?

למישהו מבני הבית יש יבלת על היד והוא אינו מגלה עניין להוריד אותה? ובכן יש להסביר שלו שיבלות מאוד מדבקות כיוון שהן נגרמות מנגיף, ועל כן מספיק שאותו בן משפחה ייגע ביבלת שלו ואז בפנים שלכם, וכבר קיים סיכוי שגם כן תפתחו יבלת, וכיוון שזו רק הייתה דוגמה אחת מיני רבות, רצוי לטפל בבעיה באופן מידי.

צילום: rawpixel
טיפולים אפשריים ביבלות

רוצים להשאיר את הבעיה מאחור? ובכן טיפול ביבלת עשוי להתגלות כמשימה פשוטה אך זאת רק כל עוד פונים לרופא מומחה. מדוע? התחום הרפואי מציע לא מעט אופציות, חלקן נוגעות לטיפולי לייזר, חנקן נוזלי, משחות ועוד, כאשר כל אופציה מכילה תתי אופציות משל עצמה, ועל כן מי שאינו מומחה בתחום עשוי להטעות, כך שמאבדים זמן יקר.

יחד עם זאת, כן נציין שלרוב מדובר ביבלת ויראלית שנהוג לטפל בה באמצעות משחה, אך אם טיפול זה אינו מסייע, נהוג להיעזר בטיפולים נוספים קרי חנקן נוזלי וטיפולי לייזר, טיפולים שבין היתר מחזיקים בערך מוסף, כיוון שהרבה פעמים הלייזר מסייע לטפל ביבלת לצמיתות. כיצד? לרוב החום מחסל גם את הנגיף, כאמור טיפול בהסרת בלייזר במקום מקצועי כמו https://medical-c.co.il/ יוכלו לפתור לכם את הבעיה אחת ולתמיד ולבצע הסרת בלייזר למגוון רחב של יבלות, וסרחי עור.

4 דגשים חשובים אודות יבלות

רגע לפני שממהרים לטפל ביבלת רצוי לדעת כמה דברים: לא כל משחה מתאימה עבור כל סיטואציה (יש משחות שאינן מומלצות לנשים בהריון), יש יבלות שהן תוצאה של עומס ומדרס לא נכון ובהן רצוי לטפל באופן שונה (התאמת מדרס ולעיתים חיתוך), יבלת באיבר המין עשויה להוות סכנה והיא שונה מיבלות אחרות (אלו נגרמות מנגיף פפילומה) ובלא מעט מקרים היבלת חולפת מעצמה תוך כמה שבועות.

Exit mobile version