Site icon מקומון רמת גן

המוזיאונים המומלצים בברלין

כשחושבים על טיסות לברלין חושבים על מסעדות זולות, שופינג טוב וחיי לילה מעולים, אבל אסור לשכוח את גם המוזיאונים. ברלין היא עיר של מוזיאונים, עד כדי כך שתמצאו בה את "אי המוזיאונים" – אי שלם של מוזיאונים בלב העיר!

רגע לפני שאתם עולים על טיסות זולות לברלין, הכירו שישה מהמוזיאונים המבוקשים ביותר בעיר!

המוזיאון הגרמני לטכנולוגיה

לא צריך לדבר הרבה על החשיבות של הטכנולוגיה וההמצאות הגרמניות בעולם, הנחשבות לאיכותיות ביותר. המוזיאון הזה מתאים לכל מי שאוהב להתעסק במאחורי הקלעים של הטכנולוגיות, ותמצאו בו אוספי מכוניות גרמניות וקרונות רכבת מכל התקופות, אגף תעופה עם מטוסים אמיתיים, המצאות גרמניות לאורך השנים, מדור ספנות רחב ואפילו אפשרות לבצע ניסויים בעקרונות פיזיקליים!

המוזיאון היהודי בברלין

ליהודים, כמובן, ישנה היסטוריה ארוכה וכואבת בגרמניה. המוזיאון היהודי בברלין, שהוקם בשנת 2000, מוקדש לתולדותיהם של יהודי גרמניה מראשית ימי הביניים, ומתעסק ברדיפת היהודים כמו גם בתרבות העשירה והמרתקת. המוזיאון עושה שימוש במולטימדיה, בטכנולוגיות מתקדמות, אפקטים של תאורה וארכיטקטורה מיוחדת של האדריכל דוד ליבסקינד. אם כבר תפסתם טיסות לברלין, המוזיאון הזה ללא ספק שווה ביקור.

שער ברנדנבורג, ברלין. צילום: Pixabay

המוזיאון החדש

המוזיאון החדש (Neues Museum) הוא אחד המוזיאונים המרשימים ביותר שתמצאו בברלין, ותמצאו אותו ב"אי המוזיאונים" שבברלין. הקסם שבמוזיאון הזה מתחיל עוד במבנה שלו, מבנה מרשים שעומד עוד מ-1855, נהרס באופן משמעותי במהלך מלחמת העולם השניה ושוקם רק בשנת 1999. בפנים תמצאו אוסף מרשים של אמנות מצרית ועתיקות קלאסיות, כמו תחריטים ויציקות כבס.

מוזיאון פרגמון

המוזיאון הזה הוא אחד המוזיאונים המתויירים ביותר בברלין, וחובבי תרבות והיסטוריה תופסים טיסות לברלין רק עבורו. בפנים תמצאו שחזורים מדהימים של חפירות ארכיאולוגיות שונות, וביניהם מקדש יווני בשלמותו, מזבח פרגמון (מזבח עתיק שנמצא בעיר היוונית העתיקה פרגמון), שער אישתר, הכניסה לשוק של מילטוס ועוד יצירות מתקופות עתיקות ששופכות אור על ההיסטוריה של העולם. מומלץ למי שרוצה לחפור קצת יותר עמוק אחורה.

מוזיאון הטבע

מוזיאון הטבע הוא אחד המוזיאונים המומלצים לברלין, שמומלץ בייחוד לילדים ולאוהבי טבע. המוזיאון הזה הוא לא רק מוזיאון, הוא מחלקה מחקרית של ממש, שמטרתה לחקור את החיים על כדור הארץ. לכן, המוצגים במוזיאון הזה משתנים באופן תדיר ככל שגילויים חדשים מתגלים. במוזיאון הזה תמצאו עשרות מיליונים(!) של פריטים בתחומים שונים, כמו סלעים, בעלי חיים מפוחלצים, מאובנים, מטאוריטים ועוד.

הגלריה הלאומית הישנה

ונסכם עם אמנות קלאסית אמיתית, לחובבי האמנות  וציורי השמן. בגלריה הלאומית הישנה שנמצאת גם היא באי המוזיאונים תמצאו יצירות אמנות מרהיבות מהמאה ה-19, בין היתר יצירות מופת בסגנון רומנטי ואימפרסיוניסטי של  מונה, שינקל, סזאן ורנואר. המבנה עצמו הוא מבנה בסגנון מקדש מפואר, ואם מתכוננות לכם טיסות לברלין בקרוב, אתם לחלוטין צריכים להציץ במוזיאון הזה.

Exit mobile version