Site icon מקומון רמת גן

המדריך לתאונות דרכים – מה חשוב לזכור ולעשות אם עשיתם תאונה עם הרכב?

בום! נשמע קול עז מאחוריכם והגוף מטלטל קדימה ואחורה לכיוון ההגה. אתם מבולבלים מעט, אך יוצאים מהרכב. הרכב שמאחוריכם עוצר וגם הנהג שלו יוצא לבחון את הנזק. שניכם המומים לראות את הרכב החדיש שלו שנראה מעט יותר כמו אקורדיון. טמבון הרכב שלכם גם הוא מכופף וחלק מהנורות האחוריות תלויות באוויר. עצרו ונשמו עמוק. דווקא ברגע המבלבל הזה יש הרבה מאד דברים שחשוב לזכור לעשות – המדריך המלא לתאונות דרכים לפניכם.

האם יש נפגעים בתאונה?

לפני שאתם מחליטים האם להזיז את הרכב לשולי הכביש חשוב לבדוק דבר אחד. האם ישנם נפגעים בתאונה? אם יש פצועים יתכן ועליכם להשאיר את הרכבים בדיוק באותו המקום בו התבצעה הפגיעה ולהזמין במהירות את מגן דוד אדום (בחיוג ל-101) ואת המשטרה (בחיוג ל-100). בשלב הזה כדאי גם לצלם במהירות את לוחית הרישוי של הרכב השני למקרה שנהג הרכב ילחץ וינסה לברוח מהזירה.

pexels

אם יש הולכי רגל המעורבים בתאונה חשוב להעניק להם טיפול ראשוני ולא לנסות להרימם. יש לחסום את תנועת הרכבים לצדכם עד שהמשטרה תגיע על מנת ליצור מרחב בטוח הן לרכבים והן לנפגעים. רצוי לעצור לזמן מה את התנועה כולה תוך שאתם מסתייעים בעוברים ושבים או בעדים לתאונה.

בכל מקרה התנהגו באדיבות כלפי הנהג השני וזכרו כי התאונה התרחשה שלא במכוון.

איסוף פרטי עדים

כעת, אולי קשה לחשוב על כך אבל בעוד זמן קצר תדרשו להסביר את פרטי התאונה לשוטר ואולי גם לתאר את המקרה בבית המשפט לענייני תעבורה. לכן, חשוב שיהיו בידיכם פרטי העדים לתאונה המוכנים למסור עדות. אם הם מסכימים להישאר במקום עד שהמשטרה תגיע הדבר עדיף כמובן. אם אינם מסכימים להישאר בקשו שם ומספר טלפון ושאלו אם תוכלו להתקשר אליהם בעת הצורך. תתפלאו לגלות כיצד במקרי חירום כל ישראל ערבים זה לזה ומוכנים לעזור.

אין נפגעים בתאונה? פנו את הכביש

אם לא היו נפגעים בתאונה חשוב לפנות כמה שיותר מהר את הרכבים מהכביש. לפני כן, צלמו תמונה או שתיים המעידות על המיקום של הרכבים מיד לאחר התאונה. תוכלו לבקש מאדם נוסף להסריט בווידיאו קצר את מיקום התאונה ותנאי השטח. לאחר מכן, הזיזו את הרכבים המעורבים בתאונה (לפעמים יש יותר משנים) לשולי הכביש. אם הרכב לא במצב נסיעה ניתן לבקש סיוע מעוברים ושבים ולדחוף את הרכב לשוליים. אם מעולם לא דחפתם רכב קודם הדרך הנכונה לעשות זאת היא באמצעות נהג השולט בהגה ושני אנשים הדוחפים את הרכב מרחוק כאשר מוט ההילוכים על הילוך סרק ("ניוטרל"). לאחר מכן שימו לב שהחזרתם את ההילוך למצב "חנייה" והרמתם את בלם היד.

איסוף פרטי הנהגים המעורבים בתאונה

כעת, לאחר שיצרתם סביבה בטוחה והפצועים מטופלים אתם יכולים להתפנות להחליף פרטים עם נהג הרכב השני. צלמו את רישיון הנהיגה שלו, רישיון הרכב הפוגע וכן את המסמכים המעידים על כך שיש בידו ביטוח רכב בתוקף. כמו כן, תצטרכו להציג את פרטי הרישיון שלכם ומסמכי הביטוח. בקשו שם מלא, מספרי טלפון ואם אפשר גם כתובות אי-מייל של הנהג. אם היו עוד אנשים ברכבים מומלץ לאסוף גם את פרטיהם למתן עדות בעתיד. אם אתם מבוטחים באחת מהחברות הגדולות תוכלו כבר לאחר התאונה להוסיף תיעוד ולהגיש את תביעת הביטוח בצירוף פרטי הנזק. הסתובבו סביב הרכב ונסו לגלות את כל חלקי הרכב שנפגעו – הן ברכב שלכם והן ברכב השני.

חשוב מאד לא לשכוח לתעד את הנזק של הרכב השני על מנת שלא ניתן יהיה לטעון בדיעבד כי הנזק גדול מכפי שהוא באמת, או להוסיף פגיעה מכוונת לרכב.

הגשת תביעת הביטוח לנזקי הרכב והגוף

לאחר שאספתם את כל התיעוד חשוב לאסוף את כל המסמכים הנוגעים לתאונה ולהגיש תביעת ביטוח במהירות. אם נפגעתם פיזית חלילה בתאונה זו אל תוותרו על פניה מהירה לבית החולים ושמרו את כל הקבלות והתיעוד הרפואי לתביעת הגוף העתידית. רצוי לצלם כל אחד מהמסמכים או לסרוק על מנת שתהיה לכם תיקיה מסודרת.

לסיכום, תאונה אינה סיטואציה נעימה בחיים אך יתכן כי נחווה אותה. חשוב שלא לאבד קור רוח ולזכור שלב אחר שלב במדריך. מומלץ להדפיס את המדריך הזה ולשמור אותו לידכם בעת הצורך וגם להדריך את בני המשפחה על השלבים השונים לאחר התאונה.

Exit mobile version