Site icon מקומון רמת גן

המדריך לשמירה על איכות המקרר

החלפת מקרר כרוכה בהוצאה כספית גבוהה אבל האמת היא שלא חייבים להגיע אליה. במאמר הבא נסביר לכם כיצד להאריך את משך חיי המכשיר ומה לעשות על מנת להפיק ממנו תועלת מקסימאלית

כל מכשיר שעושה שימוש בקירור מסייע בשימור מזון ומומלץ עבור צרכנים פרטיים ומוסדיים. מבין המכשירים הקיימים, מקרר הוא הנפוץ ביותר ובעזרתו אפשר לשפר את איכות החיים ולהבטיח זמינות גבוהה של פירות, ירקות וסוגי מזון אחרים. עם זאת, המקרר הוא גם מכשיר חשמלי יקר ולכן כדאי לדעת איך שומרים עליו.

למה לסגור את הדלת ומתי מכניסים אוכל למקרר?

המדריך לשמירה על איכות המקרר. תמונה: pixabay

הדרך לשמור על איכות הקירור היא קודם כל להקפיד לסגור את הדלת. זה אולי נראה אלמנטרי, אך לעיתים קרובות אנו מתעצלים לוודא סגירה הרמטית של הדלת וכך גורמים לקור לברוח. במקביל, דלת פתוחה ולו במעט דורשת מהמקרר הפעלה מאומצת. היא מגבירה את קצב הפעילות של המנוע ובמקרים מסוימים גם מעלה את הסיכוי לדליפות גז.

בנוסף, יש להקפיד על הכנסת אוכל פושר בלבד לתוך המקרר ולהימנע מניסיון לאחסן בו קופסאות לוהטות. מלבד העובדה שקירור של אוכל חם פוגע בערכים הקולינריים והתזונתיים שלו, הוא עלול להזיק למקרר בגלל האדים שמצטברים בתוכו. את ההרגלים האלה של סגירת הדלת והימנעות מהכנסת אוכל חם רצוי גם להטמיע בילדים באמצעות דוגמא אישית ועל בסיס יום יומי.

איפה המקרר נמצא ואיך זה משפיע עליו?

סוג אחר של טיפים מתייחס למיקום של המקרר בתוך הבית והמטבח. ראשית, רצוי לשמור על מרחק של 15 ס"מ לפחות בין גב המקרר לבין הקיר. מרווח כזה יאפשר אוורור תקין של המקרר ויסייע לפעילות המנוע והחלקים הרגישים. האוורור הטבעי גם ימנע התחממות של גופי הקירור וכך יחסוך בהוצאות חשמל. מבחינה בטיחותית, המרחק מהקיר קריטי למקרה של התלקחות ספונטנית והוא עשוי להציל חיים.

שנית, מומלץ להרחיק מהמקרר מכשירים שפולטים חום ובהם תנור, טוסטר אובן או כיריים. פליטת החום תפגע מטבע הדברים ביכולת של המקרר לבצע את עבודתו על הצד הטוב ביותר, אך היא גם שוחקת אותו. השחיקה באה לידי ביטוי ביצירת עומס על המקרר והיא עלולה לגרור הוצאות מיותרות על תיקונים וטיפולים.

מתי הגיע הזמן להחליף את המקרר?

אם אף אחד מהטיפים לא עזר או שבאמת עבר יותר מדי זמן מאז הפעם האחרונה שבה החלפתם מקרר, ייתכן ותרצו להחליף אותו. על אף ההוצאה הכספית הגבוהה, משתלם יותר להשתמש במקרר חדש מאשר להמשיך לספוג את הפסדי האנרגיה ועלויות התיקונים.

חוץ מזה, מקררים חדשים פועלים בטכנולוגיה מתקדמת ויש להם בידוד תרמי ברמה הגבוהה ביותר. המשמעות בפועל היא קירור אפקטיבי של המוצרים בתוך המקרר ואחסון תקין שלהם גם לתקופות ארוכות – ללא פגיעה בערך התזונתי.

Exit mobile version