Site icon מקומון רמת גן

המדריך לניקוי ריפוד לרכב ותחזוקת הרכב

האם בכל פעם שריפוד הרכב מתלכלך, יש צורך לנסוע אל המוסך לצורך ניקוי הרכב? הרבה פעמים, אפשר לנקות את הריפוד של הרכב לבד. כמובן, שהניקוי העצמי, אינו תחליף לניקוי מקצועי של ריפוד הרכב.

ממה עשוי ריפוד הרכב?

הטכניקה לניקוי עצמי של ריפוד הרכב, תלויה בסוג החומר ממנו עשוי הריפוד. לכל סוג של ריפוד, יש טכניקת ניקוי שונה. בשביל ניקוי ריפודי רכב העשויים מעור, יש צורך לקחת דלי עם מים חמים, ולערבב בהם כוס אבקת כביסה. יש לטבול סקוץ' בתוך הדלי, ולערבב היטב. לאחר מכן, יש לטבול מטלית בתוך דלי עם מים קרים, ולהעביר. כדי לנקות ריפוד מבד, מומלץ להשתמש בתערובת של מים פושרים, עם אבקת סודה לשתייה, וחומץ.

איך שומרים על ניקיון הרכב באופן קבוע?

כדי להסיר כתמים מהמושבים באוטו, יש להשתמש במים, שמעורבב בהם חומרים שונים. אך כדי לשמור על הרכב נקי באופן קבוע, מומלץ כל חודשיים לשאוב אבק מהרכב. מומלץ פעם בשבוע להעביר מטלית לחה או יבשה על המושבים.

צילום: Pixabay

לא לעשן ברכב!

ריפוד של רכב, סופג ריחות בקלות. קשה מאוד להוציא את הריחות הרעים מהריפוד. לכן, מומלץ מאוד שלא יהיו גורמים לריחות רעים על המושבים. מומלץ מאוד שלא לעשן ברכב. קשה מאוד להוציא את הריח של הסיגריות מהרכב. אם יש ילדים קטנים ברכב שמפספסים, מומלץ לשים מגן מעל המושב. כך גם כאשר שמים חיות ברכב. צריך לזכור, שבלתי אפשרי להסיר לבד ריח שתן, וצואה. השתן מחלחל אל תוך הריפוד, ועלול ליצור עובש. לכן, חשוב להימנע מלכלוכים מסוג זה ברכב.

מומלץ לא לשתות קפה ושוקו ברכב.

קשה להסיר לחלוטין כתמים של שוקו וקפה מהרכב. ולכן, מומלץ להימנע משתייה חמה ברכב. ישנם סוגי בדים, אשר נהרסים מהחום של המים. לכן, בימים אביביים או קיציים, מומלץ לשתות את השתייה החמה מחוץ לרכב. בימים קרים כאשר אין ברירה, תאלצו לשתות בתוך הרכב את השתייה החמה. אך עדיין, יש להיזהר, ולהשתדל שלא תישפך שתייה על המושבים. לכן, כאשר יש ילדים ברכב השותים שתייה חמה, מומלץ לחכות עם הרכב עד שהילדים יסיימו לשתות, ורק אז לנסוע. צריך לזכור, שבמהלך הנסיעה, תוכן הכוס יישפך באופן וודאי על המושב.

יש לכם ריח רע ברכב?

אם יש לכם ריח רע ברכב, יהיה לכם קשה מאוד לנטרל לבד את הריח. ישנם חומרים מיוחדים לכך, וטכניקות מיוחדות. כאשר מנקים את ריפוד הרכב בחומרים ובטכניקות הלא מתאימות- אפשר להרוס את הריפוד. ואז יש צורך לתקן את ריפוד הרכב. כמובן, עלות תיקון הריפוד, לא תהיה זולה. לכן, כאשר יש ריח רע ברכב, מומלץ להזמין שירותי ניקוין אצל חברת מאסטר קלין. החברה תנקה ותבריק את הרכב, ובמיוחד את ריפוד הרכב. הריפוד ייראה נקי וחדש, ובמיוחד- ידיף ריח טוב.

Exit mobile version