Site icon מקומון רמת גן

המדריך להשקעה בבודפשט ואיך כדאי להימנע מטעויות נפוצות

העיר בודפשט מביאה הזדמנות פז להשקעות נדל"ן רווחיות. משקיעים מכל רחבי העולם ממהרים לנצל את חלון ההזדמנויות הזמני ולרכוש כמה שיותר נכסים מניבים. דוגמה להשקעת נדל"ן חכמה היא דירה אותה תצליחו לשפץ במהרה ולהשכיר בהמשך לסטודנט זר בחוזה ל-3 שנים לפחות. אם אתם מחפשים השקעה כזו כדאי שתכירו תחילה את הטעויות הנפוצות שעלולות לעכב אתכם ולפגוע בתשואות.

ממשלת הונגריה מעוניינים בכניסת משקיעים זרים אל העיר בודפשט. על מנת לעודד את ההשקעות היא נקטה בצעדי עידוד ממשלתיים. היחס החיובי של הממשלה יחד עם מחירים הוגנים, תשואות יציבות, נתוני צמיחה וביקוש עולה לנכסים הפכו את ענף הנדל"ן בבודפשט אידאלי להשקעה בעבור משקיעים בינוניים וקטנים. בסכום בו תצליחו לרכוש רק דירת חדר בעיירה מרוחקת בישראל, תצליחו לקנות נדל"ן בבודפשט דירה בת 3 חדרים באזור מבוקש.

מחירים גבוהים שאינם תואמים את מצב השוק

כולנו מכירים מקרים בהם מקומיים דורשים מתיירים מחירים מופרזים. משקיעים זרים עלולים להיתקל במצב דומה בשוק הנדל"ן של בודפשט. ישנם לא מעט מקרים בהם בעלי נכסי הנדל"ן מרשים לעצמם להעלות את המחיר כאשר עומד מולם משקיע זר. הם מנסים לנצל את פערי השפה ואת העובדה שהמשקיע אינו מכיר את שוק הנדל"ן המקומי. משקיעים מצליחים להתגבר על המכשול הזה ולהימנע מהפסדים כספיים באמצעות חברות תיווך מקומיות שמתמחות במתן שירות למשקיעים זרים. תהיו אתם חכמים יותר ותוודאו שהמחיר שהוצג בפניכם זהה למחיר שמוצע למשקיע מקומי.

צילום: Depositphotos

לא מוותרים על ליווי משפטי

רכישת דירה בהונגריה מתאפשרת בהליך פשוט ומהיר. כל שיש לעשות הוא לרשום את הנכס תחת שמו של הגורם שרכש אותו בליווי של עורך דין. בכדי לצמצם את הסיכונים ולא ליפול למלכודות של גורמים מפוקפקים חשוב להקפיד לבחור עורך דין מנוסה, אמין, הגון ומומלץ. בחירה חכמה תהיה עורך דין שכבר ליווה מאות עסקאות של רכישת נכסי נדל"ן על ידי משקיעים זרים. נציין שאין חובה בליווי של נוטריון ברכישת נכסי נדל"ן בהונגריה.

בחירה במיקום הנכון

כמו בכל עיר אחרת גם בבודפשט קיימים אזורים טובים יותר להשקעה ואזורים פחות טובים. הרובעים המומלצים ביותר להשקעות נדל"ן בבודפשט הם רובעים 5,6,7. רגע לפני שאתם ממהרים לקפוץ על הזדמנות ורוכשים נכס זול באחד מהרובעים הללו, כדאי לדעת שגם בתוך הרובעים ישנם אזורים אטרקטיביים להשקעות ואזורים בהם לא כדאי לרכוש דירות. כך למשל, נכסים שממוקמים הרחק ממרכז העיר או בפאתי הרובע יהיו פחות אטרקטיביים להשקעה.

מכשול שיפוץ הדירה

רוב הדירות בבודפשט הן דירות ישנות שדורשות שיפוץ משמעותי. כמשקיעים עליכם לקחת בחשבון מראש את העלויות של השיפוץ ולתכנן את התקציב בהתאם. משקיעים נתקלים בקושי לאתר קבלן שיפוצים בעיר היות ורוב הקבלנים יעדיפו לקחת עבודות גדולות (שיפוץ בניינים שלמים) על פני עבודת שיפוץ קטנה של דירה אחת.

קבלני השיפוצים בעיר עמוסים בעבודה כך שהם יכולים להרשות לעצמם להיות בררנים. קרו מקרים בהם משקיעים זרים נאלצו להמתין מספר חודשים ואף חצי שנה עד להתחלת עבודת השיפוץ בדירה. מצב כזה פוגע בתשואות של המשקיע, גורם לעיכובים ודורש התעסקות רבה. גם על המכשול הזה אפשר להתגבר באמצעות חברות ניהול מקומיות שמצליחות לרוב לייעל את העבודה ולחסוך למשקיעים את ההתעסקות עם פרויקט השיפוץ.

בניין Airbnb

ידעתם שלא בכל בניין מגורים בעיר בודפשט תוכלו להפעיל דירות במתכונת של Airbnb? חשוב לוודא מעל לכל ספק שאפשר יהיה לנהל נכסים בבניין במתכונת של Airbnb. כדאי לתת עדיפות לבניינים בהם כבר פועלות דירות Airbnb. את ההחלטה האם להתיר פעילות Airbnb בבניין מקבל ועד הבית. אתם כמשקיעים תוכלו להשפיע ולהשמיע את קולכם באופן אישי (כרוך בהגעה אל הישיבות) או באמצעות חברת ניהול מקומית שתייצג אתכם.

Exit mobile version