Site icon מקומון רמת גן

המדריך לבחירת חומרי איטום

עניין של איטום מבנה הוא חשוב ביותר ממגוון סיבות ולכן בזמן בניה של מבנה כלשהו בין אם מדובר על בנייה של בניין דירות, משרדים, מרכז קניות גדול, גן או בית ספר וכדומה נעזרים בחומרים מיוחדים המיועדים לאיטום. זה יכול להיות חומרי איטום לחלונות, לצנרת, גגות, קירות ועוד.

למה חשוב להקפיד על איטום

לאיטום של מבנה יש חשיבות רבה בכמה מישורים. אחד מהם הוא הנושא של רטיבות שכן כל נושא הרטיבות הינו בעייתי מאוד בעיקר מבחינה בריאותית, ולהיות במקום בו יש רטיבות שמובילה לעובש זה דבר מאוד מסוכן. מעבר לכך איטום יכול להיות גם בידוד תרמי, זאת אומרת בידוד ששומר על הטמפרטורה מה שאומר חיסכון בעלויות של חימום בחורף וקירור בקיץ ובנוסף לכך זהו דבר יותר נכון ומתחשב בסביבה שכן אין צורך להפעיל מוצרים חשמליים אשר כידוע יש להם השפעה על איכות הסביבה. בשל סיבות אלו חלה התפתחות מאוד גדולה בכל מה שקשור לנושא של חומרי איטום, והיום ניתן למצוא מגוון נרחב של חומרים המיועדים לאיטום שהם יעילים, עמידים וטובים יותר.

איך לבחור את חומר האיטום ממגוון חומרי האיטום הקיימים

כל נושא האיטום כולל בתוכו התייחסות לשלל דברים, קירות, ניקוז מהגג, מרזבים, וגם כל מה שקשור לצנרת פנימית שאינה קשורה לאינסטלציה שמאוד נפוצה, היום שכן בבתים יש צנרת של כבלי תקשורת שונים העוברים מארון התקשורת המרכזי לתוך כל בית, איטום של הגג עצמו ושל הקירות החיצוניים שכן הם חשופים לפגעי מזג אויר של רוח וגשמים בחורף ושמש ישירה וחום בקיץ. אחד מהדברים שחשוב זה להתאים את סוג האיטום למקום אותו רוצים לאטום שכן יש הבדל בין מקום חשוף לשמש ישירה למקום שנמצא מתחת לאדמה. משום שמדובר על סוגי איטום שונים ישנם חומרים שונים ומגוונים המתאימים לבעיות השונות בניגוד למה שהיה בעבר שהיה מבחר מאוד מצומצם ומוגבל. לכן הדבר הכי חשוב זה להתייעץ עם מקצוענים שמבינים ומכירים את שלל החומרים הקיימים ויודעים להתאים את הפתרון הכי מדויק והכי נכון לאותו מקום המיועד לאיטום כך שהאיטום יהיה טוב, יעיל, איכותי ויחזיק מעמד לאורך זמן.

Exit mobile version