Site icon מקומון רמת גן

המדריך המלא לתכנון תזרים מזומנים בצורה חכמה ויעילה

תכנון פיננסי

אם הגעתם לפה סביר להניח שהבנתם את החשיבות בתכנון תזרים מזומנים נכון. למעשה מדי שנה נסגרים למעלה מ-50 אלף עסקים אשר היו יכולים לשמור על עצמם לולא היו מתכננים את עצמם בצורה נכונה מבחינת תזרים המזומנים שלהם.

תכנון נכון של תזרים מזומנים עוזר לכם לדעת איפה אתם נמצאים מבחינה כלכלית, לתכנן את הפיתוח העסקי ולייצר רווחיות ואף להתנהל בצורה נכונה לאורך זמן מבלי להגיע למקומות אליהם לא היינו רוצים להגיע.

במהלך מאמר זה ריכזנו עבורכם מספר טיפים שיעזרו לכם לשמור על תזרים המזומנים שלכם בצורה נכונה. סקרנים? הישארו איתנו!

לפני הכל: מה זה תזרים מזומנים?

תזרים מזומנים הוא מצב בו אנו בודקים את מצב החשבון שלנו – התחייבויות, הלוואות, אשראי של העסק והכנסות קבועות או משתנות.

כאשר עסק בוחר לא לנהל תזרים מזומנים בצורה עקבית הוא עלול לאבד לא מעט מהנכסים שלו, להישאב להתחייבויות והלוואות אליהם לא שם לב ולהנות מיחס "מועדף" של הבנקים בצורת ריביות מוגזמות ואף כניסה לרשימה השחורה של הבנק עד כדי סכנה קיומית של ממש.

צילום: CANVA
נהלו תזרים מדויק ונכון

כמו שכבר הצלחתם להבין, ההצלחה שלכם בעסק כמו גם הרווחיות שלכם מגיעה יחד עם תזרים ותכנון פיננסי נכון. כאשר אנחנו מדברים על תזרים מזומנים אנחנו מדברים על הוצאות והכנסות.

במהלך דוח התזרים אנו נצטרך לרשום את כל ההוצאות של העסק – אלו יכולות להיות הוצאות שכירות, ארנונה, חשמל, מים, עובדים, תשלומים לספקים שונים, מיסים, התחייבויות והלוואות אל מול ההכנסות הצפויות של העסק גם אם מדובר בהכנסות האמורות להגיע אלינו בדמות שוטף+.

ברגע שנבין מה הם ההוצאות שלנו ומה הם ההכנסות שלנו נוכל להבין איך אנחנו מסיימים כל חודש מבחינה פיננסית ולחשוב על דרכים לייעול.

הוציאו חשבוניות בזמן

כאשר אתם מוציאים חשבוניות באיחור אתם גורמים בצורה ישירה גם לתשלום באיחור מצד הלקוח שלכם, לכן כאשר אתם מחכים לתשלום מסוים בעקבות ריטיינר חודשי או פרויקט חד פעמי דאגו להוציא חשבונית עסקה בזמן.

גביה מלקוחות: תמיד להיות במעקב

אחד הדברים שבעלי עסקים רבים שוכחים הוא להיות במעקב אחרי הלקוחות שלהם, למעשה במבט לאחור תוכלו לראות אודות לקוחות רבים שעדיין לא שילמו לכם או לחילופין שילמו לכם חלק ונשארה להם יתרה לסילוק. הכינו מעקב עבור כל לקוח ועשו בדיקה שבועית מי חייב לכם וכמה.

התייעצו עם חברת תכנון פיננסי

כאשר אנחנו מדברים על תזרים מזומנים אנו מדברים על מלאכת מחשבת של ממש. עסק קם ונופל על גבי תזרים המזומנים שלו לכן כאשר אתם מעוניינים לבנות תזרים מזומנים נכון היעזרו בבעל מקצוע.

LifeGoals מתמחה בשירותי תכנון פיננסי ועוזרת מדי שנה לעשרות ומאות עסקים ומשקי בית שונים בתכנון פיננסי נכון שלוקח אותם צעד אחד קדימה. מזמינים אתכם ליצור קשר עוד היום!

Exit mobile version