Site icon מקומון רמת גן

הכלב שלכם סובל מחולשה ברגליים האחוריות?

בעלי כלבים רבים סבורים כי חולשה ברגליים האחוריות של הכלב אופיינית לגיל מבוגר בלבד, ואינם מבינים מדוע התופעה מתרחשת גם אצל כלבים צעירים. מסתבר כי זה לא ממש קשור לגיל, זה כן קשור לגזעים מסומים עם נטיית יתר לשיתוק או חולשה ברגליים האחוריות, אולם לא רק. כיצד ניתן לאבחן את התופעה ולטפל בה? מדוע זה קורה? מידע מקצועי בעמוד שלפניכם

חולשה ברגליים אחוריות – מדוע זה קורה?
התופעה יכולה לקרות בשל מספר גורמים אפשריים. הגורמים העיקריים לתופעה יכולים להיות קשורים לעמוד השדרה, לדוגמא שברים שנוצרים כתוצאה מתאונה, דלקות בעמוד השדרה, פריצת דיסק, גידולים בעמוד השדרה, ציסטות ומחלות ניווניות נוספות.

ישנם מקרים נוספים שאינם נוגעים לבעיות בעמוד השדרה, אשר יכולים לגרום לחולשה ברגליים האחוריות כגון דלקת פרקים או בעיית פרקים, אשר יכולה להיגרם כתוצאה משחיקת הסחוס. כלבים מגזעים גדולים הינם בעלי מפרקים הידועים כמועדים לדלקת פרקים כגון כתף, אגן וברך. במקרה הזה כן קיים הקשר לגיל הכלב, אצל כלבים מבוגרים יותר, כאשר קיימת שחיקה של הסחוס, הדבר יבוא לידי ביטוי בחולשה ברגליים האחוריות, צליעה וכאבים.

מה עושים במצב כזה?
במקרה בו כלבכם מתקשה ללכת, ואינכם יודעים מה הסיבה, קודם כל וטרינר ברמת גן יוכל לסייע לכם לאבחן את התופעה ולטפל בה. האבחון ייעשה באמצעות צילום רנטגן ואולי אף בדיקת דם על מנת לבדוק את תפקודי הכלב הפנימיים.

צילום: shutterstock

ברוב המקרים, ניתן לטפל בתופעה באמצעות טיפול תרופתי, החוכמה היא לנסות להימנע מהתופעה. כיצד עושים זאת? כשם שאנו שומרים על גופנו בריא ורענן, משתדלים לאכול תזונה נכונה ובריאה, שומרים על כושר גופני, כך גם נתייחס לכלבינו. פעילות גופנית ותזונה נכונה בהחלט יכולות לסייע למנוע מחלות ותופעות רבות, ביניהן תופעת החולשה ברגליים האחוריות.

כאשר מדובר בכלב מבוגר, בנוסף לטיפול תרופתי אשר כולל משככי כאבים, נדרש ברוב המקרים שינוי בהרגלים היומיומיים של הכלב כגון מנוחה, טיולים קצרים. במקרה בו הכלב סובל מעודף משקל, תינתן ברוב המקרים המלצה לשינוי תזונתי, על מנת לסייע לכלב לשוב למשקלו המקורי ולהתנהל ביתר קלות. המשקל העודף בהחלט מכביד על מפרקיו של הכלב ומכביד על הליכתו.

חידוש בשנים האחרונות
בשנים האחרונות התגלו לשמחתנו חומרים טבעיים אשר מסייעים לשמור על המפרקים: גלוקוזאמין וכונדרואיטין סולפט, תרכובות הנוצרות באופן טבעי בגוף ומסייעות לשמור על הסחוס והתחדשותו, ועל המפרקים. החומרים הללו, כך מראים מחקרים, מגנים על שכבת הסחוס, מסייעים לה להתחדש, ובהחלט מסייעים לשיפור המצב.

חשוב לציין כי עבור כלבים מבוגרים, לא בטוח שהתוספים הללו יסייעו באופן מלא לשיפור המצב, מה שבטוח, וטרינר רמת גן יאבחן את מצב הכלב ויוכל לסייע לכם לשמור על בריאותו והתנהלותו התקנית באופן יומיומי, על הצד הטוב ביותר. מה שחשוב הוא לא להתמהמה במצב כזה, ולגשת עם הכלב וטרינר בהקדם, על מנת לאבחן את התופעה ולטפל בה, בכדי שהכלב לא יסבול מכאבים וחוסר נוחות לאורך זמן.

במידה ולא מצאתם וטרינר ברמת גן שיכול לסייע לכם עם הבעיה נסו למצוא וטרינרים בתל אביב, גבעתיים והסביבה של רמת גן.

Exit mobile version