Site icon מקומון רמת גן

הכירו: "מיזם 100" – שוטרים מתנדבים כדי ליצור גשר בין הציבור והמשטרה למען בעלי החיים

"מיזם 100" משמש כמוקד פניות ארצי שנועד לסייע 24/7 במטרה לייעל ולהגביר את האכיפה כנגד המתעללים בחסרי הישע. המיזם הוקם במרץ 2016 והספיק עד כה לסייע לאלפים רבים של פניות מכל רחבי הארץ, ואף הוכתר בחלק מכלי התקשורת לפרויקט השנה בישראל!

תחושת השליחות היא שמלווה את צוות "מיזם 100", שבסיועם לפניות הציבור משלב ידע מקצועי רב וניסיון של שנים בעבודת המשטרה בשטח, נסיון אותו הם מביאים עתה גם אל שעות הפנאי שלהם כאשר מטרת המיזם הינה הנגשת הקשר עם הציבור וסיוע לבעלי חיים במצוקה וסכנה.

בנוסף לפעילותם בשטח של אנשי הצוות בכובעם המשטרתי, הם מצליחים לסייע גם בכובעם האזרחי במסגרת המיזם 100 לפניותיכם בנושא התעללות, הזנחה וחטיפת בע"ח. אזרחים רבים פונים מדי יום למיזם על סמך המצלות חמות שעוברות מפה לאוזן בקרב הציבור הרחב, וכבר ישנם מעל 20,000 עוקבים לעמוד המיזם המצליח – וזאת תוך תקופה קצרה בלבד.

מדורי המיזם כוללים:

(1). מוקד פניות בנושא התעללות, הזנחה וחטיפת בעלי חיים מכל רחבי הארץ.

סיוע בפניות הציבור מכל רחבי המדינה, לאחר שניסיתם לפנות למשטרה או במידה וטרם פניתם – ואתם מעוניינים בעזרה שכוללת ייעוץ מקצועי/הדרכה/הסברה/הכוונה/חיבור לגורמים הרלוונטיים ברשויות האכיפה (לדוגמא, חיבור לשוטר המש"ק הרלוונטי לאזורכם).

מיזם 100 גם באולפן חדשות ynet. צילום מסך

באירועי התעללות חירום – על המודיע/ה לדווח בזמן אמת במיידי למשטרה, ולאחר מכן מוזמנים לעדכן את צוות המיזם.

(2). דיווחי גניבות ואבידות – סיוע לבעלים באיתור בע"ח שנעלמו.
(3). סיוע בפענוח אירועי התעללות קשים.
(4). מדור 'יצאת צדיק' שבו אזרחים מרוצים ממליצים למערכת מיזם 100 על שוטרים שהצילו בעלי חיים או שהעניקו שירות מעבר למצופה – ואותם שוטרים זוכים לתעודת הוקרה מיוחדת 'יצאת צדיק' שמתפרסמת בעמוד המיזם ובכלי התקשורת, ומועברת גם לידי פיקוד המשטרה.

מדור מיוחד זה נועד לחזק את הגשר ש"מיזם 100" יוצר בין הציבור והמשטרה, וחשיבות המדור בכך שאותם שוטרים ישמשו כמודל לחיקוי ויזכו לבמה לה ראויים.

תעודת יצאת צדיק ממיזם 100 לשוטר דודו. צילום: יחצ

לדוגמא, השוטר דודו שיראוי ממשטרת פתח תקוה שזכה לתואר "יצאת צדיק" והביא כבוד גדול לתחנה לאחר שניהל מסביב לשעון מבצע חיפושים מרשים ומוצלח אחר כלב שנעלם מביתו של אדם מבוגר בשכונת שעריה בעיר, בסמוך לערב ליל הסדר.
דודו ביחד עם מייסד "מיזם 100", השוטר המתנדב שלומי צ'צ'קס, הוציאו ניידת משטרה מיוחדת לטובת החיפושים והצליחו לגייס תושבים רבים ונבחרי ציבור למאמצים בשטח, שבסופו של דבר הצליחו להניב פרי: הכלב אותר והושב הביתה בבוקר שבת של חג הפסח.

(5). שונות: עזרה וקידום יוזמות ורעיונות שלכם למען רווחת בע"ח בישראל.

ריאיון עם מייסד המיזם הצעיר, שלומי צ'צ'קס, אשר משמש כשוטר מתנדב מזה קרוב ל-8 שנים במשטרת ישראל, והקים בכובעו האזרחי וכסטודנט מצטיין מיזם מצליח זה.

איך עלה הרעיון להקמת "מיזם 100"?
"במהלך ערב ל"ג בעומר הצלחנו ליצור שיתוף פעולה מצוין עם משטרת ישראל כאשר המשטרה הקצתה במיוחד ניידות לטובת הפגנת נוכחות ובולטות במטרה למנוע אירועי התעללות בבע"ח. הגברת האכיפה בשטח ויצירת ההרתעה הובילו לכך שהערב הסתיים בהצלחה רבה וללא אירועים חריגים, בניגוד לאירועי התעללות קשים שהתרחשו בעבר.
בנוסף, כחלק משיתוף הפעולה, נענתה המשטרה לבקשתנו דאז לכתוב פקודת היערכות מיוחדת בנוגע למניעת עבירות צער בע"ח ואף הקצתה גם צוותי בילוש כדי לאכוף וליישם הפקודה בשטח.

לכן, חשבתי על הקמת מודל אזרחי שיצליח לחזק את שיתוף הפעולה בין הציבור והמשטרה לא רק בערב ל"ג בעומר אלא גם ביומיום, ובכך נצליח ביחד למגר את תופעת ההתעללות בבעלי החיים בישראל."

מהו האירוע המרגש ביותר עד כה בעשייתכם?
"קשה לבחור את האירוע הכי מרגש מפני שהיו המון רגעים מרגשים ששיאם בהצלת בעלי חיים רבים,
כל הצלה היא מרגשת בפני עצמה, אבל אם בכל זאת לבחור מה הכי ריגש אותנו – המקרה שבו הצלחנו לאתר ולהציל כלב שנגנב מניצולת שואה ערירית! לראות את השמחה של האישה המבוגרת והכלב בחיבור המחודש ביניהם היה רגע שלא נשכח לעולם."

שלומי צ'צ'קס, יו"ר מיזם 100. צילום: פרטי

מה היה הרגע הכי קשה שלכם?
"במהלך גל השריפות בצפון הארץ, הכרזנו על מתכונת חירום והתגייסנו לסייע, לצד כוחות המשטרה והכיבוי, באיתור לכודים והצלת חיי אדם ובע"ח. ביחד עם כלל הגורמים בשטח הצלחנו להציל 193 בע"ח, לרבות עשרות חיות בר ומשק, אך הרגע הקשה ביותר היה לראות מספר מוקדי שריפה שבהם נפגעו בעלי חיים וחלקם לא שרדו."

מי מנבחרי הציבור מסייע לכם?
"שרים וחברי כנסת רבים מסייעים ומשתפים פעולה עם המיזם, זה מתבטא למשל כאשר צריך להגיש שאילתה או סיוע בפניות רשמיות לגופים או גורמים מסוימים. כמו כן, אנחנו פועלים מול נבחרי הציבור בכנסת, בפעילות חוצה מפלגות, כדי להוביל שינוי חשוב בהחמרת הענישה בפועל במערכת בתי המשפט."

צ'צ'קס מוסיף: "מכלל נבחרי הציבור שמסייעים לנו, ראוי לציין שניים שבולטים במיוחד: חברי מועצת העיר פתח תקוה, עו"ד רמי גרינברג וצדוק בן משה, שמסייעים לנו מהיום הראשון שהוקם "מיזם 100" וראויים להערכה רבה מהציבור.
רמי למשל תרם רבות להצלחת המיזם הן בכובעו כעורך דין פלילי ושוטר בדימוס והן בכובעו כנבחר ציבור."

מהן המטרות לעתיד?
"לצמצם ככל שניתן את תופעת ההתעללות בבעלי החיים בישראל ולהוביל שינוי עתידי גם בהחמרת הענישה בפועל! כך, שכל מי שמעז להתעלל בחסר ישע ידע כי ישנם רשויות אכיפה חזקות שנחושות לשים ידיהם עליו וישנה מערכת משפט חזקה שתדאג כי הוא יירקב בכלא."

ניתן לפנות לצוות המיזם באמצעות תיבת הפניות:
הודעה פרטית בעמוד הפייסבוק "מיזם 100" או במייל: 4mezam100@gmail.com

"הכי מרגש". צילום מסך

Exit mobile version