Site icon מקומון רמת גן

הכאב, לא דוהה | 527 פצועים ו-6 הרוגים נספרו במעברי חצייה ברמת גן בעשור האחרון. מי אשם?

על פי נתוני הלמ"ס שנאספו על ידי עמותת אור ירוק, ברמת גן נפגעו 527 הולכי רגל במעבר חציה בעשור האחרון, מתוכם שישה בני אדם נהרגו. בשנת 2019 נפגעו במעבר חציה בעיר 48 הולכי רגל. האם הולכי הרגל אשמים, הנהגים, או העירייה שאחראית על הסימון והשילוט הבולט?

על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס בשנת 2019 נהרגו בישראל 21 בני אדם בעת שחצו את הכביש במקום שאמור להיות הבטוח ביותר עבורם – מעבר החציה. רוב מכריע של ההרוגים במעבר חציה מצאו את מותם בתחום העירוני – 16 הרוגים מתוך 21 הולכי הרגל. בעשור האחרון מעל 16 אלף בני אדם נפגעו בעת שחצו את הכביש במעבר החציה, כ-1,650 נפגעים מדי שנה.

עוד עולה מן הנתונים כי בשנת 2019 נפגעו בתאונות דרכים 2,170 הולכי רגל בעת שחצו את הכביש במעבר חציה. מדובר בלמעלה ממחצית מתוך כל הולכי הרגל שנפגעו בשנה זו בתאונות דרכים (3,471). בתחום העירוני נפגעו בשנת 2019 במעבר חציה  2,124 הולכי רגל, מתוכם 16 נהרגו ו-225 נפצעו באורח קשה.

העיר שבתחומיה נפגעו הכי הרבה הולכי רגל בעת שחצו במעבר חציה בשנת 2019 היא ירושלים – 256 הולכי רגל. תל אביב יפו – היא העיר השניה במספר הנפגעים בשנה זו – 243 הולכי רגל. במבט על העשור החולף לעומת זאת, בתל אביב נפגעו מעל 700 בני אדם יותר מאשר בירושלים כאשר חצו את הכביש במעבר החציה. 2,238 בתל אביב לעומת 1,509 בירושלים.

הולכי רגל על מעבר חציה דהוי בציר ז'בוטינסקי העמוס. צילום: אור ירוק

לדברי ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק, הולכי רגל רבים מדי נפגעים מדי יום בתאונות במקום שאמור להיות עבורם בטוח ומוגן. "מדובר במצב מטריד, במיוחד לאור העבודה שהפתרון לצמצום מספר הולכי הרגל הנפגעים במעבר חציה הוא פשוט לביצוע, אפקטיבי ואינו יקר. ברשויות המקומיות חייבים להתחשב בהולכי הרגל ולהציב פסי האטה במעברי החציה האדומים ובעיקר בסביבה בה קיים ריכוז גבוה של קשישים וילדים כמו מרפאות, בתי ספר, פארקים ובתי אבות."

עוד מוסיף קיטה, "פס האטה מוריד את הסיכון לתאונות ב-40% במקומות בהם הוא מותקן, מדובר בהשקעה פשוטה שיכולה להיות עבור אותם הולכי רגל ההבדל שבין חיים למוות".

Exit mobile version