Site icon מקומון רמת גן

הטרנדים החמים בתחום העיצוב המשרדי

כיום, אנשים מבינים יותר ויותר את החשיבות של עיצוב חללי העבודה. כדי להיות פרודוקטיבי יותר, להנות מהעבודה ולמנוע שחיקה ועייפות, צריך לדאוג שהמקום בו אנו עובדים יהיה מעוצב בנוחות, בצורה שמתאימה לזרימת העבודה ותומכת בה, ויעזור לנו לעבוד בצורה טובה יותר, בלי להתעייף או לאבד יצירתיות. תוך כך, כמובן, ובעיקר בעידן הפוסט-קורונה, צריך לתת תשומת לב לעניין התקציב ומחירי הרהיטים והחפצים, ולשמור על הכיס מבלי לפגוע ברמת העיצוב המשרדי. לכן, נציג כאן כמה טיפים ונקודות חשובות שכדאי לתת עליהן את הדעת בריהוט חלל העבודה שלכם, תוך כדי התחשבות בכם, ברוח התקופה, בשיטות הרווחות ובעמידה בתקציב הגיוני.

אחידות בקו העיצובי

כשאנו ניגשים לעצב את מקום העבודה שלנו – בין אם זו פינת שולחן במרכז הייטק, משרד ביתי או אולפן גדול – צריך להחליט עוד לפני כל תכנון או קניית ריהוט משרדי על קו מנחה, סגנון מסוים שבו יתבצע העיצוב של כל החלל, על מנת ליצור אווירה מושלמת לחדר ולא להתבלבל בין כמה כיוונים. לאחר ההחלטה על הסגנון בו אנחנו רוצים לעצב, ניגש לבחירת הרהיטים והחפצים שנרצה להכניס למשרד, בין אם ברמת התכנון ובין אם בחירת מוצרים ספציפיים שנרצה לקנות.

אחד מהסגנונות הרווחים ביותר בעיצוב חללי עבודה, הוא עיצוב הכולל בעיקר עץ ומשלב מתכת וחפצי וינטג', לרוב עם תאורה צהובה או בצבעים חמימים אחרים. סגנון כזה נותן תחושה חמימה וביתית, ולכן מתאים למשרדים שמיועדים לפגישות עם לקוחות, משרדים ביתיים, ובמקרה שבו הטעם האישי שלכם קולע לסגנון זה.

סגנון אחר שנחשב פופולרי מאוד כיום הוא הסגנון ההיי-טקי. סגנון זה משלב בדרך כלל מתכת וזכוכית, עיצובים מינימליסטיים וחפצים פרקטיים, ונותן תחושה "קרה" יותר בהשוואה לסגנונות אחרים. לסגנון עיצוב כזה יתאימו מנורות לד או פלורסנט המפיצים אור לבן.

חוזרים לעבוד יחד – אבל שומרים יותר על ריחוק ומרחב. צילום: פיקסלס

להתאים את המשרד אלינו

לאחר בחירת העיצוב, חשוב מאוד בשלב בחירת החפצים לשים לב שהתכנון ורהיטים בהם בחרתם אכן מתאימים לכם. כאן נכנסים לתמונה פרמטרים של צורת עבודה וזרימת עבודה, סידור הרהיטים השונים בחדר בצורה שתתרום לכם, התאמת רהיטים כמו שולחן, כיסא, מקלדת ועכבר לצורת הישיבה והעבודה שלכם, על מנת לייעל את הפרודוקטיביות ולהימנע מפגיעה בבריאות. כל השיקולים האלו, כמו גם דברים אחרים שחשובים לכם באופן אישי, ייכנסו לרשימה לפי תבחנו כל חפץ שתחשבו להכניס למשרד, ובמידה ורהיט מסוים לא עומד בקריטריונים שהגדרתם כחשובים לכם – כדאי להחליף אותו ברהיט דומה אחר, או לחשוב על תחליף מתאים.

שומרים על הכיס

עניין אחר שדורש תשומת לב, בעיקר בתקופה זו, הוא עניין המחיר. עיצוב ובחירת חפצים למשרד שלם יכול להוות עניין יקר ובזבזני, לכן כדאי לשים לב לדרכים בהן אפשר לחסוך כסף וזמן בתהליך. בין אם אתם מעצבים ומנהלים את התהליך בעצמכם, ובין אם אתם נעזרים באנשי מקצוע, כדאי לשים לב לטיפים הבאים כשאתם חושבים על עלויות התהליך:

כדאי להזמין מספקים אמינים ואיכותיים ככל האפשר. המחיר אולי יהיה יקר יותר, אך כשמדובר בריהוט משרדי ובקנייה חד פעמית, כדאי להשקיע בכזה שישמר לשנים רבות, ולא יהרס לאחר כמה חודשים.

בנוגע לחפצים עיצוביים יותר – אפשר ואף מומלץ להזמין מאתרי קניות בחו"ל, שם המחירים ולים הרבה יותר ועם זאת המוצרים יחסית איכותיים. במוצרים כאלו גם אין את הצורך במירה לאורך שנים, מה שמאפשר לנו להתפשר על המחיר.

Exit mobile version