Site icon מקומון רמת גן

החשיבות של ליווי משפטי

ליווי משפטי הוא נושא חשוב ביותר בתחומים רבים בחיים. אך כשמדובר בנושא של קניית דירה או מכירת נכס מקרקעין, החשיבות של הליווי היא אקוטית וזאת מכיוון שמדובר בסכומי כסף גדולים מאד שמונחים על כף המאזניים.

לכן אם אתם מחפשים בית לקנייה והתרוצצתם בכל העיר וסוף סוף מצאתם נכס שמתאים לכם מבחינת סביבת המגורים, גודלה של הדירה, הקומה, העלויות ומועד הפינוי שלה, זה מעולה. סכמו את כל הנתונים בעל פה עם בעל הנכס ומיד לאחר מכן דברו עם עורך הדין שלכם שמתמקצע בתחום המקרקעין כדי שיבדוק את הנתונים.

בעבר במקרים האלו שני הצדדים חתמו על זיכרון דברים, אך מכיוון שמדובר בהסכם מחייב, לא חותמים כעת על זיכרון דברים אלא אם רשום בראש הדף באותיות גדולות, כי הדברים נרשמו לצורך משא ומתן בלבד.

עורך דין מקרקעין מבצע כמה פעולות ראשוניות כדי לבדוק את הדברים האלמנטריים מצד אחד וכדי שהלקוח שלו לא יפסיד את העסקה מצד שני. הפעולה הראשונה היא הפקת נסח טאבו עדכני של הנכס על פי הכתובת שלו, גוש, חלקה ותת חלקה. במסמך משפטי זה אפשר לראות מיהו בעל הנכס, אם יש בעלי זכויות נוספים, אם יש הערת אזהרה שמיידעת על כך שהנכס כבר נמכר, אם קיימים עיקולים, שעבודים, או בעיות מנהליות אחרות בנכס.

בנוסף לכך עו"ד זה בודק במחלקת הנדסה של הרשות המקומית אם גודלה של הדירה במועד ההקמה של המבנה זהה לגודלה כעת, או שבוצעו תוספות של חדרים כמו ממ"ד או מרפסת וזאת לאחר קבלת היתר בנייה או בלעדיו.

צילום: Freepik
ליווי משפטי של קניית דירה

לאחר בדיקת שני הנושאים הללו ואם מסתבר שהכול תקין, אפשר לקדם את תהליך המכירה. עורך הדין של המוכר, מעביר לעורך הדין של הקונה טיוטת חוזה לעיונו ולהערותיו. ההמלצה היא שלכל אחד מהצדדים יהיה עורך דין מקרקעין שמייצג אותו והוא יעניק לו ליווי משפטי וזאת כדי שישמור על האינטרסים שלו בכל התהליך המורכב.

במקביל לשלב זה, רוכשי דירות יד שנייה שוכרים בדרך כלל מהנדס כדי שיבדוק את הנכס מבחינה פיזית ,כדי לוודא שאין בו בעיות אקוטיות כמו נזילות מהצנרת, בעיות בטיחותיות ועוד.

חוזה המכר

חוזה המכר למכירת ולקניית הדירה בנוי מהרבה מאד סעיפים אשר כל אחד מהם הוא חשוב ביותר. לכן עורך דין מקרקעין שמעניק ליווי משפטי ללקוח בוחן את המידע באופן מעמיק. יש מקרים רבים שבהם הוא חולק על הנאמר בסעיף זה או אחר ולכן הוא מנהל משא ומתן עם עורך הדין של הצד השני כדי לבצע שינוי או מחיקה של הסעיף הרלוונטי וכך לא ייפגע אחד מהצדדים להסכם.

לוחות הזמנים על פי החוזה

במסגרת ליווי משפטי, עורך הדין יוודא לאורך כל הדרך כי כל התשלומים מתבצעים על פי לוח הזמנים שנקבע ונחתמו בחוזה המכר.

Exit mobile version