Site icon מקומון רמת גן

החלטה: תכנית 'ספריית פיג'מה' תפעל בכל גני הילדים בעיר

תכנית 'ספריית פיג'מה' תרחיב את פעילותה במערכת החינוך בגיל הרך ברמת-גן ותספק ספרים איכותיים לכל ילדי הגנים בעיר. עד השנה המיזם התקיים רק בחלק מהגנים בעיר אך בשנה בקרובה, הוחלט להרחיבו מתוך הבנה כי התחום הלשוני משפיע על התפתחותו החברתית, רגשית וקוגנטיבית של הילד/ה, וזאת לבקשת אגף החינוך בעירייה.

משבר הקורונה יצר אתגר חדש בקרב משפחות בארץ ובעולם במצאו את עצמם מבלים שעות רבות יותר במשותף בבתים. בהתאם לכך תוכנית 'ספריית פיג'מה' תרחיב את פעילותה ברמת-גן  ותספק ספרים איכותיים לכל ילדי הגנים בעיר שייהנו מספרים אישיים ופעילויות נלוות שהם יבצעו בגן ובבתים עם המשפחות.

תכנית "ספריית פיג'מה" כוללת חלוקה של ספר אישי לכל ילד/ה במהלך השנה 8 פעמים והיא כוללת שלל פעילויות אותן ניתן לעשות עם הצוות החינוכי ובבית.

לדברי ראש עיריית רמת-גן, כרמל שאמה הכהן: "תכנית פיג'מה תקדם את האהבה לקריאת ספרים ולקריאה משותפת בגן ובבית המשפחה. זהו נדבך נוסף בעשייה שלנו לקידום החינוך והתרבות בקרב ילדי הרמת-גנים".

ספריית פיג'מה נוסדה על ידי קרן גרינספון ישראל בע״מ (חל"צ) ופועלת בשיתוף משרד החינוך. ועדה משותפת למשרד החינוך ולקרן גרינספון ישראל בוחרת בקפידה את הספרים, והם מאושרים על ידי הפיקוח הממלכתי והחמ"ד של משרד החינוך. הספרים מתאימים לגיל ילדי הגן ומזמנים קריאה חווייתית ומהנה בגן ובחיק המשפחה. בין הספרים ניתן למצוא יצירות חדשות ומקוריות, קלאסיקות ישראליות, עיבודים עכשוויים לסיפורי עם ולאגדות חז"ל ותרגומים לספרים איכותיים מהעולם.

צילום: דוברות עיריית רמת-גן

עיקרי התכנית היא חלוקת ב-8 פעימות של ספרי ילדים לגני הילדים ברמת-גן ובמסגרתם כל ילד מקבל ספר אישי ובנוסף, יש לו אפשרות להשאיל ספרים נוספים המגיעים אל ספריית הגן. לגננת נשלח  עלון ובו שלל רעיונות לפעילויות בעקבות הספרים שהילדים קוראים. בסיום התכנית, הילד מסיים את שנת הפעילות לאחר שהוא קרא וביצע הפעלות בהתבסס על שמונה ספרי ילדים איכותיים.

באתר ניתן למצוא את מיטב הסופרים המובילים בקרב ספרת הילדים וביניהם דויד גרוסמן ואפרים סידון. לכל ספר מתווספים הצעות למשחקים משעשעים סביב סיפורים, סרטונים של "שיעור באיור" עם מרצה בכיר באקדמיה בצלאל, המאייר, צייר קומיקס, האנימטור ואמן סטוריבורד נעם נדב, בנוסף, התכנית מציעה גם סרטוני בישול עם הילדים עם כוהנת האוכל רות סירקיס והמחזת והאזנה לסיפורים ועוד שלל רעיונות ופעילויות מגוונים.

מנכ”לית קרן גרינספון ישראל, גלינה פרומן מסרה בשם הקרן: "אנחנו מוקירים וגאים שמפעל הפיס חבר לעיר רמת-גן ולמערכת החינוך בהכרתם בחשיבותה של התוכנית לילדי הגנים בעיר, והודות למימון שהוענק לעיר, ייהנו כל ילדי העיר מספריי התוכנית. פרט לחלוקת הספרים לילדי הגנים, אנו עסוקים במציאת דרכים מגוונות בהן ניתן להמשיך ולהעשיר את עולם הילדים", אומרת גלינה פרומן, מנכ"לית קרן גרינספון ישראל. "ריכזנו באיזור ייעודי באתר ספריית פיג'מה מגוון פעילויות העשרה שהילדים יכולים ליהנות מהן לבד וגם יחד עם שאר בני המשפחה".

Exit mobile version