Site icon מקומון רמת גן

החזרה לגני הילדים: הסתדרות המורים ממליצה לגננות לקיים לימודים גם בל"ג בעומר. "יוזמה ברוכה, המעידה על מחוייבות לילדי הגנים"

צילום: משרד החינוך

ביום ראשון הקרוב צפויים גני הילדים לחזור לפעילות לאחר כמעט חודשיים בהם נשארו הילדים בבית בעקבות התפרצות נגיף הקורונה. לאחר ביקורת שנשמעה על כך שכבר ביום ג' צפויים הילדים להישאר בבית שוב בגלל ל"ג בעומר, פנתה מזכ"לית הסתדרות המורים לגננות וביקשה מהם להתנדב וללמד גם ביום החופשי. "אתן תמיד ראשונות להתייצב בחוד החנית של מערכת חינוך – ועל כך הערכתינו אליכן".

חודשיים לאחר שנשלחו הביתה לחופש כפוי וארוך במיוחד, השבוע הוחלט על ידי משרד החינוך בשיתוף משרד הבריאות וראש הממשלה על חזרתם של ילדי הגנים לפעילות חלקית בגנים.

על פי מתווה החזרה לשגרה, חולקו הגנים לשתי קבוצות של עד 18 תלמידים, כאשר כל קבוצה צפויה בשלב ראשון ללמוד 3 ימים בשבוע. קבוצה אחת בימים א'-ג' וקבוצה שניה בימים ד'-ו'.

מיד עם קבלת ההחלטה התלוננו הורים רבים על החלוקה הלא שיוויונית בין התלמידים, מאחר ותלמידי הקבוצה שצפויה ללמוד במחצית השניה של השבוע יתקשו לחזור למקומות העבודה מאחר והם "זוכים" ליומיים בלבד של פתרונות חינוכיים לילדים בהם ניתן לעבוד, מאחר ומקומות עבודה רבים כלל לא עובדים בימי שישי.

תלמידי היסודי חזרו לבתי הספר כבר בתחילת השבוע. צילום: באדיבות משרד החינוך

בנוסף, התלוננו הורים רבים, כבר בשבוע הקרוב, עם החזרה למסגרת החינוכית ובאופן אבסורדי במיוחד ישנו יום חופש למורים – ל"ג בעומר, שאף שהשנה אין לו שום משמעות מעשית בעקבות האיסור להבעיר מדורות או לקיים אירועים ציבוריים, בכל זאת על פי הסכמי העבודה הוא מוגדר כיום חופשי לכלל המורים והגננות.

במכתב שפרסמה הבוקר מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד אותו היא מפנה לגננות היא מבקשת מהם לשקול ויתור על יום החופש, בהתנדבות. "בימים האחרונים קיבלנו מכן פניות רבות, בהם הובע רצון להתנדב בל"ג בעומר ובכך לייצר לילדי הגנים רצף חינוכי ותחושה של בטחון ושיגרה.

"אנו רואות ברצון זה יוזמה אצילית וברוכה, המעידה על מחוייבות עמוקה לילדי הגנים ולמדינת ישראל," אמרה בן דוד והוסיפה, "לכן, לאור נסיבות מיוחדות אלו, אנו קוראות לגננות שרוצות ומוכנות לסייע לתלמידים, לבוא ולהתנדב במהלך חופשת ל"ג בעומר"

במכתבה, מדגישה מזכ"לית הסתדרות המורים את עובדת הויתור על היום החופשי כהתנדבותית ושאינה חובה. "חשוב לנו לחדד כי חופשת ל"ג בעומר היא חופשה המעוגנת בהסכם. לפיכך, רק גננות המעוניינות להתנדב תגענה לגני הילדים. כמובן שגננת שתבחר לנצל את יום החופשה שלה – תוכל לעשות זאת."

מכתבה של מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד:

לסיום, מבהירה בן-דוד, "ברצוננו להביע שוב את הערכתנו לרוח ההתנדבות שהפגנתן ויודעות שאתן תמיד ראשונות להתייצב בחוד החנית של מערכת החינוך בחירום ובשגרה."

עם פרסום מכתבה של בן דוד, הצטרף ראש עיריית רמת-גן כרמל שאמה הכהן לדברים וברך על ההחלטה. "מברך על קריאתה של יו"ר הסתדרות המורים, יפה בן דוד, לגננות ישראל להתנדב מרצון בחופשת ל"ג בעומר שלהן ולהפעיל את הגנים לטובת בטחון הילדים, הרציפות החינוכית והחזרה לשגרה," אמר שאמה הכהן, "עירית רמת גן התנדבה לסייע למורים, לגננות ולסייעות בפתיחת שמרטפיות חינם עבור ילדיהם הקטנים. מסכים לגמרי עם הגב' בן דוד שמדובר בערבות הדדית ואצילות בעת הזו לראות את צרכי האחר לפחות כמו את אלו של עצמי. חופשת ל"ג בעומר בנסיבות הקיימות היא אבסורד."

Exit mobile version