Site icon מקומון רמת גן

הזדמנויות נדל"ן בספרד – מה צריך לדעת לפני קניית נכס

יבשת אירופה מהווה יעד מועדף עבור ישראלים בכל הקשור להשקעות נדל"ן, החל ממדינות הנושקות לים התיכון כמו יוון ועד למדינות קרירות בדמות גרמניה. אך מבין מדינות אירופה השונות, נראה כי ישראלים אוהבים לעשות השקעות נדל"ן בספרד. המדינה שנחשבת לדי ותיקה בכל הקשור להשקעות נדל"ן היא מתהדרת בנתון זה ולא רק בגלל מזג האוויר המעולה השורר בה במרבית השנה או כמות התיירים הגבוה, אלא בגלל החוזקות הכלכליות והביקוש הבלתי פוסק ברחבי המדינה.

ספרד נהנת מגידול מתמיד בכמות התיירים המבקרים בה מידי שנה, מבין הערים המתוירות מככבת כמובן העיר ברצלונה, אחריה מדריד וכמובן ולנסיה. מדריד וברצלונה נחשבות לערים גדולות ומסביבן קיימת טבעת מטרופולין לא קטנה, עם זאת בשנים האחרונות בכל מה שקשור  לנדל"ן בספרד, עיר הנמל ולנסיה מצליחה לעורר לא מעט סקרנות בקרב המשקיעים.

קצת על ספרד

מיקום הוא דבר מעולה ולצד יתרונות רבים של המדינה הספרדית, המיקום הגיאוגרפי שלה הוא אחד מהבולטים בהם והיא נמצאת במרחק קצר מיבשת אפריקה ואירופה וכמה שעות טיסה לארצות הברית.
למרות המיקום המעולה של המדינה, היא חוותה פגיעה לא קלה בשוק הנדל"ן ובשנת 2008 מחירי הדירות נחתכו בקרוב לחמישים אחוזים. עם זאת הכלכלה הספרדית הצליחה להכיל את הפגיעה ורשמה עלייה מתמדת בחלוף עשר השנים האחרונות.
משבר הקורונה הכה גם במדינה בעלת 47 מיליון התושבים, כאשר אחוז עסקאות הנדל"ן ירד בשנת 2020 בכ17%. אך מתחילת שנת 2021 ועד לאפריל של אותה השנה, נרשמה עלייה של כ230% בהיקף קניית הדירות במדינה, כאשר 32% מהם שייכים למשקיעים זרים. לצד כל אלו צופה ארגון ה OECD צמיחה של כ6.8% לשנת 2021-2022 וממקם את ספרד כמדינה הרביעית עם צמיחה גבוהה ועוקפת מדינות כמו בריטניה וצרפת.

freepik
מיסים

אחד היתרונות בהשקעות נדל"ן בספרד עבור ישראלים, הוא כמובן אמנת המס שקיימת בין ספרד לישראל ובכך מונעת כפל מס. בכל הקשור לקניית דירה מיד שנייה הנקרא קיים מס הנקרא "מס העברה", הוא נע בין 7%-10%. במקרה של קניית נדל"ן מסחרי או נכס חדש או קרקע חל מס ייחודי בשם IVA והוא מנוכה ממס הקנייה, ובכל הקשור לנכסים מושכרים חל מס של עד כ24% מסך ההכנסות.

איפה כדאי להשקיע?
סיכום

מכל הנתונים ניתן ללמוד כי המדינה הספרדית יודעת משברים מה הם, ולצד כל אלו שעברה הכלכלה הספרדית בעשורים האחרונים היא הצליחה לשמור על איתנות ולהראות סימנים התאוששות כבר עם סיום גלי הקורונה הראשונים. אבל בכדי להשקיע במדינה כמו ספרד או באירופה, מומלץ לעשות זאת בעזרת מידע מעודכן מאנשים שחיים ונושמים את התחום כמו באתר https://rankoo.co.il/ , בו ניתן למצוא את כל המידע הרלוונטי על נדל"ן בספרד.

Exit mobile version