Site icon מקומון רמת גן

הוצאות נלוות בתהליך רכישת דירה – כל מה שחשוב לדעת

pexels

אלו ההוצאות הנוספות שחשוב שתיקחו בחשבון בחישובי ההוצאות על קנייה הדירה: קניית דירה היא פרוצדורה בעלת לא מעט שלבים, ובמידה והחלטתם לקנות דירה חדשה – חשוב קודם כל שתדעו לאן אתם נכנסים.

קניית דירה היא תהליך שמצריך לא רק מוכנות להתמודדות עם בירוקרטיה רבה, אלא גם של תכנון פיננסי מקדים וקפדני, שיסייע לכם להבין האם אתם באמת מוכנים לצעד הזה מבחינה כלכלית. מעבר לתשלומים על הדירה עצמה מתלוות לאורך הדרך לא מעט הוצאות נוספות שחשוב שתכירו ותיקחו בחשבון – אלו למשל, חלק מההוצאות:

השלבים הראשונים

ההוצאות על תהליך קניית הדירה מתחילות כבר בשלבים המקדימים לתהליך – שכירת שירותי בעלי המקצוע אשר ייעצו וילוו אתכם לאורך הדרך.
חשוב לזכור שמדובר בתהליך רגיש מאוד שלא כל אחד יכול להתמודד אתו לבד, ושיחייב אתכם להיעזר בבעלי מקצוע בעלי רקע פיננסי ומשפטי כגון יועץ משכנתאות (שילווה אתכם לאורך כל התהליך, לרבות התמודדות מול מושגים והליכים פיננסיים מורכבים כגון ריבית משכנתא ממוצעת, הצמדה וכד'), מתווך, ועורך דיני מומחה לענייני משכנתאות (לסיוע בנושאי כגון רישום הדירה או בעיות שעלולות לצוץ בדרך) – אשר עלויות השירותים שלהם הינן הוצאות בפני עצמן.

פתיחת תיק משכנתא

בשלב זה התהליך מתחיל לרקום עור וגידים, אבל הדרך עדיין ארוכה. פתיחת התיק היא תהליך בפני עצמו שגורר תוספת של עמלה, בגובה של 0.25% מסכום ההלוואה. בשלב הבא הבנק יחייב גם להזמין שמאי שיגע להעריך את הנכס – מה שיגרור עלות נוספת של כמה מאות עד אפי שקלים עבור עבודתו של השמאי. לאחר מכן יידרשו פעולות נוספות כגון רישום הנכס בטאבו (פעולה שמוסיפה הוצאה של כמה מאות שקלים נוספים).

רכישת הביטוחים

פרוצדורה נוספת שבנקי המשכנתאות מחייבים את הרוכשים לבצע היא רכישת ביטוח משכנתא. ביטוח משכנתא הוא למעשה הגדרה לשני ביטוחים – ביטוח חיים וביטוח דירה, והקונים מחויבים לרכוש את הביטוחים הנ"ל כסוג של ערבות על מנת להבטיח שההלוואה תוחזר במלואה, וכדי לכסות מקרים אופציונליים בעתיד של פטירת אחד מהרוכשים. הביטוח כידוע הינו הוצאה חודשית שוטפת, וחלק מחברות הביטוח מציעות פוליסות משולבות של ביטוחי חיים וביטוחי מבנה יחד.

אחרי הרכישה

גם אחרי סיום תהליך הרכישה מתווספים תשלומים על פרוצדורות הקשורות למעבר הנכס, כגון: עלויות מעבר הדירה (שעלולות להסתכם במאות עד אלפי שקלים נוספים, תלוי בגודל המעבר),  קניית מוצרי חשמל וריהוט – תוספת של אלפי עד עשרות אלפי שקלים, ובמקרים מסוימים גם שיפוץ לנכס, שיכול לגרור עלויות לא קטנות נוספות.
לסיכום – טרם הכניסה לתהליך רכישת דירה, תמיד תזכרו שההוצאות לא מסתכמות רק בתשלומים על הנכס. דעו מראש לאן אתם נכנסים, ותכננו את כל ההוצאות בקפידה.

 

Exit mobile version