Site icon מקומון רמת גן

הוספיס בית, משפר את איכות ימינו

הוספיס בית הוא שם מקצועי אותו אנחנו נותנים למקרים בהם מטופל החולה מחלה סופנית רוצה להישאר בביתו. אלו יכולים להיות חולי אלצהיימר בשלבים המתקדמים של המחלה ואלו יכולים להיות חולי סרטן שמעדיפים להישאר בבית. בעבר האופציה להישאר בבית לאור מצב רפואי עגום כל כך, הייתה לא ריאלית. לא היה הציוד המספק לטיפול בחולים מהסוג הזה בביתם, אבל הודות לטכנולוגיה, להתקדמות של העולם המודרני ושורה של מחקרים שמגלים לנו בכל פעם מחדש עד כמה זו אלטרנטיבה משמעותית עבור חולים רבים, מאפשרים לנו לתת את המענה הזה למספר חולים רב ככל הניתן.

למה דווקא הוספיס בית

לפני שנצלול למחקרים וללשון הרפואית, נגיד בשפה פשוטה כי מדובר על אופציה מצויינת פשוט מפני שכל אחד אוהב להיות בבית. הקושי העצום של חולים בשלבים המתקדמים של מחלתם הוא בכך שהם צריכים להעביר את הימים האחרונים של החיים שלהם במקום לא מוכר, בסביבה שהם לא מרגישים אליה רגשות חיוביים, שלא לומר, אפילו מרגישים בהחלט רגשות שליליים. הרי מדובר על מקום שמזוהה עם המחלה, עם הקושי והסבל. מה גם שכאשר מדובר על חולים ששוהים ביחד עם חולים אחרים מטבע הדברים, אובדן הפרטיות גם הוא יכול להיות טריגר לשורה של חוויות קשות מאוד שמקשות עוד יותר על מי שממילא כבר חולה מאוד.

הוספיס בית הוא האפשרות שלנו לשמור על החולה בסביבה המוכרת לו, הסביבה הבטוחה עבורו. בבית החולה יכול ליהנות מהתמונות על הקירות בבית שלו, על הריח המוכר של הסדינים, על כל מה שהשיג לאורך שנים של חיים. עצם ההימצאות בסביבה מוכרת ואהובה כבר משפר את המצב הנפשי של המטופל ועוזר לו במעט בתקופה לא פשוטה.

מידע נוסף על שירות הוספיס בבית תוכלו למצוא כאן >

צילום: PIXABAY

ההזדמנות של המשפחה להיפרד

ההליכה אל המוות זו חוויה לא פשוטה עבור אף אחד. אנחנו, בני האדם, באופן טבעי לא רוצים להביט על הצד הזה של החיים משום שאם נביט לשם פשוט לא נוכל לחיות. אבל, כאשר המוות מופיע בפתח הדלת של כל משפחה באשר היא, הדבר החשוב ביותר הוא למצוא את הדרכים להתמודד עם המצב בצורה הטובה ביותר שאפשר. בין היתר, מחקרים רבים כבר מצאו, כי היכולת של בני המשפחה להתאושש במידה מסוימת לאחר מוות של אדם קרוב נוגעת לתחושה כי הם היו שם עבורו עד הסוף. כאשר המטופל נמצא בבית, המשפחה יכולה להיות קרובה אליו. הרי איפה החיים שלנו נמדדים? לא בשעות ביקור מוגדרות נכון? זו השיחה הקטנה במטבח בבוקר וזה האירוע המשעשע שתפס אותנו ברחוב. ההזדמנות לחלוק עם קרוב המשפחה את כל אלו עד הרגעים האחרונים, היא מה שיש לו הרבה משמעות עבור המטופל וודאי וגם עבור המשפחה.

עם מעטפת רפואית תומכת ניתן לתת טיפול טוב יותר מבכל מוסד רפואי

זה נכון שמוסד רפואי מחזיק כוח אדם ואנשי מקצוע שהתפקיד שלהם הוא לטפל בחולים בצורה הטובה ביותר שאפשר. אבל, הרבה פעמים דווקא המוסדות הללו סובלים ממעט כוח אדם, וודאי ממעט אנשים שאמונים על הצד הנפשי של המטופל. כמו גם, באופן טבעי, כאשר לצוות הרפואה יש עבודה לעשות, כאשר עליהם לטפל במספר חולים, היכולת שלהם להתרכז בחולה הבודד, יורדת. אבל, בהוספיס בית, באמצעות מעטפת רפואית תומכת, כזו שנמצאת עבורכם מסביב לשעון לכל שאלה, כזו שמכוונת אתכם לאורך התהליך, אתם יכולים לנשום לרווחה ולהיות בטוחים כי האהוב שלכם יקבל את הטיפול הרפואי הטוב ביותר שאפשר, כזה שמותאם לו אישית.

Exit mobile version