Site icon מקומון רמת גן

ההבדל בין סרבן גט לסרבנית גט

הדרך להילחם כנגד סרבן גט

ככל והבעל סרבן גט למרות החלטה חלוטה של בית הדין הרבני יש לפתוח תיק לצווי הגבלה להטיל סנקציות קשות כנגד הבעל.

בין הסנקציות שניתן להטיל כנגד סרבן גט ניתן למנות שלילת רשיון, צו עיכוב יציאה מהארץ, עיקול, ובמקרים קשים גם מאסר בכלא עד שהבעל יואיל בטובו לתת את הגט.

חשוב לציין כי בניגוד לסרבנית גט שם יש דרך "לעקוף" את סירוב הגט ולהתיר לבעל להינשא בנישואין עם אישה אחרת, הרי שכנגד סרבן גט, אין אפשרות להתיר לאישה להינשא בשנית אלא על ידי נתינת הגט מהבעל.

הדרך להילחם כנגד סרבנית גט

ככל והאישה הוא זו שמסרבת לתת את הגט אז למרות שבית הדין הרבני הכריז על האישה שהיא אישה סרבנית גט, לא יהיה ניתן להטיל כנגדה סנקציות כל שהם אלא באישור נשיא בית הדין הרבני הגדול.

צילום: freepik

אין ספק שלאישה סרבנית ניתן יתרון על פני בעל סרבן גט בכך שלא ניתן להטיל כנגדה סנקציות רק לאחר אישור נשיא בית הדין הרבני הגדול, וזאת בניגוד לבעל סרבן גט שניתן להטיל כנגדו סנקציות גם ללא אישור נשיא בית הדין הרבני הגדול.

אלא שמצד שני ניתן להתיר לבעל להינשא עם אישה נוספת ככל והאישה ממשיכה להיות סרבנית גט, היתר זה יינתן רק לאחר אישור נשיא בית הדין הרבני הגדול ולאחר שמאה רבנים יצטרפו להיתר זה.

מה יש יותר סרבן גט או סרבנית גט

תתפלאו לשמוע אך מנתונים שמתפרסמים על ידי הנהלת בתי הדין הרבניים עולה כי ישנן יותר נשים סרבניות גט מאשר בעלים סרבני גט.

הסיבה לכך היא שמאוד קשה לקבל את אישורו של נשיא בית הדין הרבני הגדול שניתן רק לאחר פרוצדורה ארוכה.

דבר זה גורם שנשים לא יפחדו להיות סרבניות גט, וזאת בניגוד לגברים שיודעים כי ככל והם ימשיכו להיות סרבני גט, הרי שהם עשויים למצוא את עצמם תחת סורג ובריח.

טוען רבני נלחם בסרבנות גט

לאור העובדה כי דרוש מיומנות מיוחדת לטפל בסרבן גט ובסרבנית גט כיום יותר ויותר בני זוג שנקלעו למצב של סרבנות גט, פונים לטוען רבני לגירושין.

טוען רבני מומלץ יידע לטעון בפני בית הדין את הטענות ההלכתיות שיובילו לפסק דין תקיף כנגד הסרבן גט ובכך להוביל לשחרור בן/ת הזוג מכבלי העגינות.

Exit mobile version