Site icon מקומון רמת גן

"הדרך הטובה ביותר להנציח את שמו" – תחרות שחמט לזכרו של ניצול שואה

מועדון השחמט אטיוד
מרק רובינשטיין ז"ל וערן וולף מנכ"ל מימון ישיר

מרק רובינשטיין, שורד שואה ערירי שעלה לארץ מרוסיה לבדו בגיל 50 נפטר השנה בגיל 84 וחברו הטוב למשחק השחמט, ערן וולף מנכ"ל מימון ישיר בשיתוף מועדון השחמט אטיוד בעיר יזמו תחרות שחמט לזכרו שתערך ב- 25/8 תערך במועדון השחמט אטיוד ברמת גן וצפויים להשתתף בה טובי השחקנים בישראל.

מרק איבד בילדותו את אביו במלחמת העולם השנייה ואת אימו מספר שנים לאחר מכן.לאחר מלחמת העולם השנייה, גילה מרק את משחק השח מט ואף הצטיין בו . למעלה משלושים שנה שימש מרק כמרצה, פרופסור ואיש מדע בכיר בברית המועצות.

בעקבות התגברות האנטישמיות בברה"מ לשעבר בשנות ה- 80, החליט מרק לעלות לישראל לבדו בגיל 50. באופן מקרי לחלוטין, ערן וולף, מנכ"ל חברת האשראי החוץ בנקאי "מימון ישיר", שהיה שחקן שחמט בעברו ושיחק כילד באליפויות ישראל בשחמט, נקלע למשחק שחמט עם מרק, ומאותו הרגע נרקמה חברות מרגשת ביניהם. ערן דאג לבריאותו ולמקום מגוריו של מרק, נהג לבקרו בבאר שבע מידי שבוע ולשחק עימו שחמט ואף נסע אתו לתחרויות שחמט בינלאומיות.

לגבי משחק השחמט שיתף מרק בחייו: "הרגעים שאני משחק שח, מנתח הגנת "גרונפלד" או לומד משהו חדש. ברגעים האלה אני לא זוכר את הכאבים החזקים ברגל, את הקוצב שמודד את פעימות הלב שלי מי יודע לכמה זמן. אני לא זוכר את הדרך הקשה לישראל ואת המאבקים בה. ברגעים האלה אני שוב בן שש, משחק שח, והעולם עומד מלכת."

מרק נפטר השנה וערן וולף חברו הטוב החליט לערוך תחרות שח מט לזכרו. התחרות תערך במועדון אטיוד ברמת גן . התחרות תהיה בקצב מהיר וצפויים להשתתף בה טובי השחמטאים בישראל. שופט התחרות יהיה פז אבינרי.

"הדרך הטובה ביותר להנציח את שמו של מרק זה עיסוק בשחמט ועל כן החלטנו לערוך את התחרות", אומר ערן וולף, "אנחנו מזמינים את ציבור השחמטאים להשתתף בתחרות מיוחדת הזו ולכבד את זכרו של מרק."

Exit mobile version