Site icon מקומון רמת גן

הארוחה המושלמת – כמה דברים קטנים שיהפכו את האירוע שלכם למושלם

מארחים השנה? זה הזמן לתכנן את הארוחה המושלמת. זו שלא חסר בה דבר לצד המנות הנפלאות שהכנתם.

גם אם אתם מנסים את ידכם בבישול מנות חדשות שעוד לא הכרתם או מזמינים קייטרינג, תגלו כי הסודות הקטנים לאירוע ללא רבב נמצאים דווקא ליד המנה העיקרית. אספנו עבורכם כמה טיפים קלים ליישום שיסייעו לכם לקצור אינספור מחמאות בסוף הערב.

מעצבים את השולחן – הכל מתחיל בבחירת המפה

צילום: Shutterstock

כאשר מעצבים את שולחן החג הבסיס מתחיל מהמפה על השולחן. היא זו שתקבע את הגוונים אשר יהיו בשולחן ובחג. ראשית, חשוב להתאים את אורך המפה לשולחן. לאחר מכן נתמקד בצבע. אם החלטתם על גוונים מסוימים שאותם אתם אוהבים שלבו בין גווני המפה, המפית, חבקי המפיות ואף סידורי הפרחים או אלמנטים דקורטיביים נ וספים אותם תרצו להניח על שולחן החג. יש לקחת בחשבון גם את גוונם של הכסאות בכדי שהכל ישלב בצורה הרמונית. לדוגמה אם יש לכם כסאות שחורים בבית, תוכלו לשלבם עם מפה בגוונים של זהב, כסף או אפילו שמנת. את המפיות נתאים לצבע המפה הנבחר או לצבעו של הכסא בכדי ליצור שילוב בין הצבעים, אח"כ ניתן להוסיף חבקים בצבעי המפה או קשירה של סרטים עדינים בגוון המפה או הכסא כך למשל יש לכם כסאות שחורים, מפה זהובה , מפיות זהובות וקשירת מפיות בסרט שחור או מפיות שחורות וסרט זהב סביב המפיות.

כיצד לערוך את השולחן נכון

בשולחן אלגנטי ומרשים חשוב להקפיד על אחידותם של כלי ההגשה, לכן וודאו טרם עת שיש לכם מספיק צלחות למנה הראשונה, העיקרית ולמנה האחרונה. אם אתם מתכננים להגיש מרק בתחילת הארוחה וודאו כי יש לכם מספיק צלחות מרק ואל תשכחו לערוך גם כף כאשר תניחו את כלי הסכום על השולחן. אם ברצונכם להרשים את האורחים אף יותר ניתן להניח תחת הצלחות אנדרפלייטס – צלחות דקורטיביות גדולות מאד המיועדות לקישוט עליהן יונחו הצלחות. ארוחת החג מורכבת בדרך כלל ממספר רב של מנות המתחלפות במהירות. לכן, כדאי מראש להניח מספיק כלי סכום עבור האורחים שלכם, על השולחן צריכים להיות מונחים שלושה סוגי סכינים: לבשר ועוף, לממרחים קלים ולדגים. אותו מספר בדיוק יהיה בצד השני של הצלחת שם יונחו המזלגות, מזלג לסלט, מנה ראשונה ומנה עיקרית. אם יוגש מרק יש להניח כף מעל הצלחת ומצדה ההפוך כפית אם אתם מגישים קינוח. לצד הצלחות והסכום נוסיף מספר כוסות. נסו למקם בצד אחד של הצלחת כוס לשתייה קלה ובצד השני הכינו כוסות המתאימות ללגימת היין המשובח.

בוחרים את היין הנכון לאירוע

מתלבטים איזה יין לבחור? מה יתאים לכל מנה? כלל הבסיס הוא להתאים את הרטבים השונים של המנות המוגשות ליין. אם אתם מתמקדים ברטבים קלילים ואווריריים המורכבים משילוב של שמנת, חמאה או גבינות, התמקדו ביינות לבנים יבשים המשתלבים בצורה הרמונית במנות אלה.

אם המנות שלכם הן דווקא מנות בשריות כבדות, עמוסות ברטבים כמעט מוצקים או ברטבים סמיכים המבוססים על עגבניות – התאימו לצד המנה יין אדום עם ארומות המזכירות את הטעמים הדומיננטיים ברוטב. המנות הראשונות והמנות האחרונות המתוקות משתלבות בדרך כלל עם יין חצי יבש כאשר מומלץ לשלב בין יינות איכותיים לבנים ואדומים על השולחן בכדי לפנק את האורחים סביבו.

אווירה חגיגית במיוחד לשולחן

מרכז השולחן שלכם זקוק לנגיעה נוספת, תוספת של פרחים חיים בסידורים המעטרים את מרכז השולחן או מפוזרים בעדינות לאורכו, בשילוב נרות קטנים או עגלגלים המפוזרים בתוך כוסיות זכוכית מעוטרות ישרו אווירת אינטימיות נעימה בשולחן את הואזות לפרחים והכלים של הנרות ניתן להתאים לגווני המפה או עם שקוף נייטרלי יפיפה.

הוסיפו מעט "גלאם" לשולחן

אם תרצו להגדיל ולעשות, תוכלו להשתמש גם בסרטים צבעוניים הכוללים אלמנטים נוצצים או מבריקים, המעטרים את כוסות היין על השולחן או עוברים באלכסון מפינה אחת של השולחן לשנייה. אם השולחן מעוצב בצורה יוקרתית השתמשו מעט בגוונים מטאליים ואם השולחן בעיצוב כפרי וביתי יותר תוכלו לעצבו עם סרטים בסט הצבעים השולט בשולחן. עם קצת דמיון ויצירתיות אפשר להפוך את השולחן ליצירת פאר שאין שניה לה.

לסיכום, ארוחת חג מושלמת מתחילה בפרטים הקטנים. החל מהמפה, בחירת כלי האוכל הנכונים, יינות איכותיים, הוספת צבע ותאורת נרות לשולחן ומעט יצירתיות בשדרוג העיצוב תסייע לכם ליצור חוויה בלתי נשכחת שתרצו להשאיר גם בימי חול.

Exit mobile version