Site icon מקומון רמת גן

האם מותר לעשן סיגריה אלקטרונית במקום ציבורי סגור?

המודעות לנזקי העישון קיימת, ובגדול. אותה מודעות הביאה לכך כי הוחלט לאסור על עישון סיגריות במקומות ציבוריים. אך מה לגבי סיגריות אלקטרוניות, כדוגמת סיגריה juul למשל? מכיוון שמוצרי אידוי הפכו למקובלים מאוד, יש חשיבות רבה לשאלה הזאת.

מגמה של שינוי בריא

אין דין דומה לסיגריה רגילה מצד אחד וכן סיגריה juul מצד שני. על פי הנתונים הקיימים כיום, ידוע שסיגריה אלקטרונית, שם בעצם אין עשן אלא אדים, נחשבת לבריאה יותר. כאשר אומרים על מוצרי אידוי כאלה או אחרים שהם בריאים, צריך לחדד למה הכוונה. ברור כי לא מדובר בבריאות כמו שניתן למצוא בפירות או ירקות טריים. זה גם לא "בריא" כמו פעילות גופנית למשל. אך אידוי, ללא ספק, בריא יותר לעומת עישון של מוצרי טבק מקובלים.

אין זה דבר קל ערך, התובנה שעישון זה לא דבר בריא. כברת דרך ארוכה עברה עד שהממסד הסכים להודות שלעשן זה לא ממש מומלץ. האם ידעתם כי בעבר היו רופאים שהמליצו על עישון מטעמים בריאותיים? לפני כמה עשרות שנים, רווחה האמונה שיש בסיגריות תועלת מסוימת. יכולת להמריץ את הגוף ואפילו את החשיבה. כיום, אנו יודעים כמובן טוב יותר. פרסומות אמריקאיות הציגו רופאים בחלוקים לבנים הממליצים לעשן ומציינים כי גם הם מעשנים. אך כיום, בישראל כמו בעולם החוק עומד לצד המדע. המדע שהוכיח שהסיגריות אינן בריאות והחוק אוסר על עישון במקומות ציבוריים. בפרט מקומות ציבוריים סגורים. ובשל זה, כדאי לדעת האם מותר או אסור לעשן סיגריה juul במקום ציבורי סגור.

באידוי הדברים עובדים אחרת

בשנה החולפת הורחב החוק בנוגע לעישון במקומות ציבוריים. לצד האיסור לעשן במקומות ציבוריים סגורים, במקומות עבודה, במקומות בילוי וכיוצא באלה, גם באירועים פתוחים והמוניים נאסר על עישון. עישון סיגריה רגילה אסור בבתי חולים ובמוסדות רפואיים אפילו מחוץ למבנה סגור. בנוסף, בהופעות המוניות אין לעשן גם באוויר הפתוח. אך בעוד סיגריה רגילה מפיצה עשן שבו שפע חומרים מזיקים, בסיגריה אלקטרונית הדברים פשוט עובדים אחרת.

צילום: חופשי

סיגריה אלקטרונית איננה מכילה מוצרי טבק, שעליהם מרחיב החוק את הדיבור. אמנם, חלק מהסיגריות האלקטרוניות עשויות להכיל ניקוטין בריכוז כזה או אחר, אבל זה לא כל הסיפור. לא הניקוטין שבתוך הסיגריות הוא המרכיב הבעייתי באמת. הניקוטין, שהוא אחד החומרים הפעילים אמנם קשור להתמכרות אבל לא בו טמונה הצרה. בסיגריה רגילה יש הרבה מאוד מרכיבים, שכלל אינם קשורים עם ניקוטין וגם לא עם טבק כפי שהוא גדל באופן טבעי. החומרים המזיקים אשר נמצאים בעשן השרוף של הסיגריה הם אשר פוגעים בבריאות של המעשן או של המעשן הפסיבי. סיגריה אלקטרונית אינה מפיקה עשן מכל סוג שהוא. מתרחש תהליך של אידוי מבוקר, בטמפרטורה יותר נמוכה מזו המעורבת בבעירה של סיגריה. מכיוון שפעולת האידוי איננה מזיקה בדומה לעישון רגיל, יש שוני רב גם בעישון במקום ציבורי.

האדים לא מורגשים

לא צריך לעסוק בכימיה או במדע כדי להיות ערים לעובדה הבאה. מי שינסה לעמוד ליד אדם שמעשן סיגריה, יחוש היטב את ההשפעה. סיגריה רגילה, שמעלה עשן, צורבת את הגרון, מפיקה ריחות לא נעימים, עשויה גם לגרות את העיניים. עישון פסיבי מסוג זה, כפי שידוע היטב, איננו בריא כלל. באידוי, מרגישים היטב את השוני. האדים אינם מריחים כמו סיגריה. הם לא גורמים לשיעול ולא מגרים את מערכת הנשימה. אפילו אם נמצאים בתוך חדר סגור ומלא באנשים, ההשפעה של האדים לא תורגש על ידי הציבור הרחב.

Exit mobile version