Site icon מקומון רמת גן

האם חברה לאחזקת מבנים מעלה לנו את ערך הדירות?

ככל שעוברות השנים יותר אנשים מתגוררים במבני מגורים משותפים. כאלה שכוללים לובי, חדרי אשפה, מעליות,  ועוד. כאשר אנחנו עוברים לבניין ישנם מספר שינויים באורך החיים שלנו. חלקם טובים וחלקם פחות. הרבה פעמים, חברת ניהול ואחזקת מבנים תשפר את באופן משמעותי את חיינו.

לא רק שחברה כזאת, אשר תתעסק עם כל הלוגיסטיקה הכרוכה בניהול מבנה תקל עלינו מאוד. היא גם תעזור לשמור על ערך הדירות, לטווח הארוך. ישנה אמרה שאומרת – אין שני לרושם ראשוני, ולמעשה, המבנה עצמו זה הדבר הראשון שדיירים פוטנציאליים רואים כאשר הם הולכים לראות דירה למכירה, ולכן התקינות של הבניין חשובה ותעלה את ערך הדירות.

זו סיבה אחת מדוע לנו כבעלי דירות זה חשוב לדאוג שהבניין שלנו יהיה מתוחזק כראוי.

דיירי הבניין הם , בסופו של יום, אלה שקובעים מי ינהל את הבניין. בין אם זה ועד הבית שנבחר על ידם או חברה חיצונית. היום חברה חיצונית עדיפה לכל בניין בישראל, לפניכם מגוון סיבות מדוע.

ניקיון

כולם אוהבים להגיע בסוף יום עבודה לבניין נקי. בכל יום נכנסים עשרות אנשים לבניין, ולכן בניין נקי הינו חלק משמעותי מעבודת החברה. מנקה עצמאי יהיה לרוב זול יותר, זה נכון. אבל חשוב לזכור, עובד פרטי הינו אדם אחד אשר עובר במספר מבנים במהלך היום. לעומת זאת, חברת ניקיון מעסיקה כמות גדולה של עובדים.

מה ההבדל? ראשית שעות העבודה, חברת אחזקה טובה תבצע את עבודת הניקיון בשעות שמתאימות לכם. כחלק מתוכנית העבודה הכוללת את השעות שבו יתבצע הניקיון. בעוד שאדם פרטי יגיע בשעות שנוחות לו, אשר לרוב משתנות מיום ליום.

צילום: פריפיק

דבר נוסף שצריך לזכור, עובד פרטי עשוי לא להגיע לפעמים מסיבות אישיות כאלה ואחרות, כמובן, הוא תמיד ישתדל שלא. אבל כולנו בני אדם. חברת אחזקה לעומת זאת, תדאג שתמיד יהיה ניקיון בבניין, ולא משנה מה הנסיבות. כיוון ויש לה מספר עובדים תחתיה.

יתרון נוסף של חברה הינו שחברת אחזקה משלמת לעובדיה את כל הזכויות הסוציאליות בעוד שמנקה פרטי עשוי לתבוע את הזכויות הללו מכם.

אחזקת מבנים

לבנייני מגורים חדישים, ישנן מערכות אשר לא היו בעבר. ביניהן מאגר מים שמספק מים לבתינו וגם מחובר למערכות כיבוי אש. מעליות. גנרטור שמספק חשמל במקרה חירום. שערים. מערכות תאורה הכוללות חיישנים, ועוד ועוד. מערכות אלה מצריכות תחזוקה שוטפת. מרביתן גם מצריכות בדיקות תקופתיות על ידי בעלי מקצוע מוסמכים.

במידה ונבצע את התחזוקה למערכות אלה, בצורה לא מקצועית, ראשית, במקרים רבים זו עבירה על החוק. בנוסף, ככל הנראה אורך חיי מערכות אלה יתקצר משמעותית.

בנוסף, לבניין מגורים חדש יש מערכות תאורה רבות, אשר מצריכות תשומת לב יום יומים. במידה ולא מנהלים מעקב ראוי, סביר להניח שנורות מסויימות בבניין לא יעבדו תקופות ממושכות. חברת אחזקת מבנים מקצועית תדע לשים את הדגש הזה.

ניהול

החלק האחרון בפעילות של חברת אחזקת המבנים הינו החיבור בין דיירי הבניין וגביית הכספים אשר הכרחיים לתפעולו השוטף.בבניין מגורים ישנו צורך בניהול מעקב אחרי חשבוניות, טיפולים, ספקים ועוד.

בהעדר חברה חיצונית, על דיירי הבניין לבחור את נציגיו לועד הבית אשר תהיה זו אחריותם לבצע מעקבים אלה. זו היא נקודת בעייתית בבניינים רבים אשר לרוב מובילה לסכסוכים בין שכנים. על נציגי ועד הבית להיות שקופים ומאורגנים מאוד על מנת ששאר דיירי הבניין יהיו רגועים, לצערכנו לא תמיד זו המציאות.

בעיה נוספת שלרוב נתקלים בה היא שאין מי שמוכן לבצע את המשימה להיות ועד בית. וגם אם כן, פעמים רבות הם חשים תסכול על כך שאינם מוערכים עבור העבודה הקשה שהם משקיעים.

לעומת זאת, עם חברת אחזקת העניין הזה פשוט יותר בצורה משמעותית שכן כל דייר יודע מה הסכום החודשי אותו הוא משלם וגם יודע שבמידה ומשהו לא מתבצע יש למי לפנות. בנוסף , אנו יודעים שמבוצע מעקב אחרי כלל מערכות הבניין ושאנשי מקצוע מוסמכים בלבד מטפלים בהם.

לסיכום, העבודה מול חברת אחזקה מאפשרת לנו ליהנות מרמת חיים גבוהה יותר. אנו יכולים להיות רגועים תמיד  ולדעת שמערכות הבניין תקינות. שהבניין נקי. ושיש למי לפנות עם בעיות. וכמובן, במידה ומתעוררות בעיות עם החברה החיצונית תמיד אפשר להחליף . בעוד ששכנים אי אפשר.

פנו עוד היום לחברת ניהול ואחזקת מבנים מקצועית והסירו עוד דאגה אחת מליבכם.

Exit mobile version