Site icon מקומון רמת גן

האם אפשר לפתוח עסק באופן עצמאי?

קרדיט PIXABAY

ישראל היא מדינה עם כלכלה מקומית חזקה, יחסים בינלאומיים מפותחים, רמה גבוהה של פיתוח טכנולוגי, כללים עסקיים פשוטים ושקופים, וכן מדיניות מס מאוזנת של המדינה. פתיחת חברה וניהול עסק בישראל היא פשוטה למדי, גם לאזרח המעוניין לעשות את התהליך באופן עצמאי. הליך פתיחת חברה חדשה מתבצע בדרך כלל באמצעות פתיחת תיק בשלושה גופי מדינה חשובים: במשרד מס ערך מוסף (מע"מ), גורם משפטי מקבל תעודה ומספר רישום וכן מקבל הזדמנות להזמין ולהוציא קבלות. מס הכנסה קובע את גובה שיעור המס, תדירות והיקף הדיווח ושיטת החשבונאות, והביטוח הלאומי אשר קובע את גובה דמי הביטוח, אשר יאפשרו בעתיד ליזם ולעובדיו לתבוע פנסיה, הטבות שונות וערבויות סוציאליות נוספות. לרוב גובה התשלומים תלוי ברווח וברמת התעסוקה בעסק, הוא מותאם מדי שנה.

באילו דוחות ותשלומים מחויב עסק?

הגשת דוחות ותשלום ניכויים לאחר פתיחת עסק באופן עצמאי, כמו גם התקשורת עם רשויות המס עלולה להיות כאב ראש לא קטן גם ליזם הקטן ביותר עם מחזור קטן, שלא לדבר על עסק גדול שיש בו סעיפי הוצאות והכנסות רבים. פתיחת עסק ובמקביל התעמקות בכל כללי המיסוי הישראלי היא משימה לא פשוטה. יחד עם זאת, התקשורת עם רשויות המס משפיעה קשות על יעילות העסק שלכם: החל מבחירת שיעור המס האופטימלי בעת רישום חברה ועד להגשת דוחות. כל שגיאה או אי דיוקים עלולים לגרום לסנקציות כבדות וקנסות. לכן יש חשיבות רבה במילוי מדויק של הטפסים לרשויות המס.

מתי ואילו דוחות יש להגיש לרשויות?

אחת לשנה, בעל העסק מחויב בהגשת דוח שנתי מס הכנסה, בו עליו לדווח על כך שלא חרג מהמגבלת ההכנסות השנתיות שנקבעה לעסק. כיום ניתן לדווח גם באמצעות שליחת הטופס המלא באופן מקוון. אם העסק מוגדר כעוסק פטור, ובמשך שנה חרג העסק מהמגבלה שאינה חייבת במע"מ, אז עליכם לשלם מע"מ (רק על הסכום החורג) או להירשם מחדש כעסק מורשה. היקפי הדיווח עבור עסק מורשה נקבעים במהלך רישום חברה ועשויים להשתנות בהתאם לסוג הפעילות העסקית, מחזור שנתי, מספר עובדים ופרמטרים נוספים. לכן, חשוב מאוד לקבל ייעץ וליווי מקצועי בעת פתיחת העסק והגשת דוח שנתי מס הכנסה, שיעזור לחזות את היקפי הדיווח האופטימליים לעסק שלכם. יש לציין כי חברות רבות משתמשות בשירותי רואה חשבון. אך עם התקדמות הטכנולוגיה, הרצון והצורך לחסוך בזמן ולעשות את כל התהליכים מכל מקום דרך האינטרנט, חברת YPAY  מאפשרת לכם לנהל את הליך פתיחת התיק מול רשויות המס, כמו גם ניהול והגשת הדוחות החשובים, וכל זה בלחיצת כפתור. ליצירת קשר ניתן לשלוח מייל לכתובת service@ypay.co.il.

Exit mobile version