Site icon מקומון רמת גן

האם אפשר לטפל בקשב וריכוז ללא תרופות?

בשנים האחרונות עלה לשיח הציבורי הנושא של הפרעות קשב וריכוז והאפשרויות שקיימות לטפל בהן בדרך הכי טובה ונכונה. מדובר בהפרעה פסיכיאטרית שמוכרת ברפואה המערבית ויש לה טיפול תרופתי שנחשב ליעיל, אך כזה שיש לו גם לא מעט תופעות לוואי, מה שהביא לידי פיתוח מחקרים מעמיקים ובחינת אפשרות של טיפול בקשב וריכוז ללא תרופות.

אנשים רבים מעדיפים שלא ליטול תרופות או שמחפשים פתרונות אחרים שיהיו יעילים לא פחות עבור הילדים שלהם ולכן עם הזמן אפשר להתוודע לשיטות טיפול חדשות שתמיד כדאי לנסות לטפל באמצעותן וכך לדעת מה עובד הכי טוב עבור כל אחד. מה שטוב, יעיל ומתאים לאדם אחד לא תמיד יתאים גם לאנשים אחרים ולכן יש חשיבות לניסיון אישי ולחוויות אישיות של כל אחד.

אפשרויות טיפול ללא תרופות?

כיום יש הרבה מאד אנשים שמעדיפים שלא ליטול תרופות והם יחפשו אפשרויות אחרות למגוון רחב של בעיות בריאותיות שהם חווים. חשוב מאד להבין שגם אם מדובר בתופעה שיש הרבה אנשים ששותפים לה – כל אחד מהם חווה תסמינים או תופעות חיצוניות אחרות ומכאן הפער בין רמת היעילות של פתרונות שונים בין אנשים שונים.

כיום אפשר למצוא אפשרויות מסוגים שונים של טיפול בקשב וריכוז ללא תרופות כמו טיפולי פידבק, ביצוע אימוני כושר גופני על בסיס שגרתי כחלק מהיומיום, שינוי משמעותי של דרך התזונה וכמובן שיחות עם אנשי מקצוע. חשוב מאד לקחת בחשבון את הגיל של מי שחווה את התופעות של הפרעת הקשב והריכוז על מנת לבחור עבורו את דרכי הפתרון הטובות והנוחות ביותר שגם מתאימות לו וגם יהיה לו קל להתמיד בהן, מה שיביא עם הזמן את הפחתת התופעות החיצוניות של ההפרעה עצמה.

צילום: Canva
למה לטפל ללא תרופות?

הרבה אנשים בוחרים שלא ליטול תרופות אם אין בהן הכרח בעיניהם. מכיוון שיש שיח ציבורי ער בנוגע לטיפול התרופתי נוצר מצב שבו אנשים באמת חושבים שיש חסרונות בתרופות ושהן עלולות להסב נזק לגוף במקביל לתרומה שלהם להתמודדות עם הפרעת הקשב והריכוז. הם חוששים מהתמכרות לתרופה שנוטלים אותה לאורך זמן ומדי יום ולא בטוחים שהם רוצים שהילדים הצעירים שלהם יתחילו בגיל כל כך מוקדם לקחת תרופות למשך הרבה זמן.

דבר נוסף שיש חשש לגביו הוא השפעה פסיכיאטרית של התרופות על המוח לטווח ארוך ואנשים רבים חוששים לקחת את הסיכון שייגרם להם נזק תמידי מכך שהתרופות משאירות חותם כזה או אחר על התפקוד המוחי והקוגניטיבי. עם הזמן צפוי שיהיו רעיונות נוספים של טיפול בקשב וריכוז ללא תרופות וכמובן שהתקווה והציפייה הן שהטיפולים האלה יהיו יעילים ככל האפשר וסייעו למתמודדים לחיות טוב יותר עם ההפרעה.

Exit mobile version