Site icon מקומון רמת גן

ד"ר ישראל פלד ראש העיר השני של רמת גן הלך לעולמו

ד״ר ישראל פלד, ראש העיר השני של רמת-גן, הלך הלילה לעולמו והוא בן 95. פלד נפטר בביתו שבמודיעין-מכבים-רעות, והותיר אחריו רעיה, חיה, וחמישה ילדים.

ישראל פלד שימש כראש העיר השני של רמת גן, תפקיד בו שימש 14 שנים לאחר שהחליף את ראש העיר המיתולוגי אברהם קרניצי שנהרג בתאונת דרכים (בשנים 1969- 1983). ישראל פלד שימש גם כיו״ר תנועת המכבי העולמי, היה ממקימי כפר המכביה ושימש כיו״ר הנהלת כפר המכביה.

ד"ר ישראל פלד.צילום באדיבות דוברות עיריית מודיעין

ישראל פלד ז"ל שירת בחיל המודיעין במלחמת העצמאות ולאחר שיחרורו עבד כעורך דין. בשנת 1959 הצטרף לראש עיריית רמת-גן, אברהם קריניצי, ברשימת "הציונים הכלליים" ועד 1969 כיהן פלד בתפקידים שונים במועצת העיר רמת-גן ואף נבחר לסגן ראש העיר.

בשנות ה-80, בעת שכיהן כיו"ר תנועת הנוער המכבי העולמי, רתם פלד את התנועה למען הקמת הישוב מכבים. לאחר שהתגייסה התנועה, הקמת הישוב יצאה לדרך ופלד עמד בראש המקימים. חזונו של פלד היה שהמכבים יחזרו ל"ארץ המכבים", וכך מתחילת שנות ה-80 ועד אמצע שנות ה-90 הוביל פלד את הקמת הישוב והתפתחותו, ואף היה מהגרעין הראשון שהגיע לישוב, גרעין שכלל קבוצה בת 120 משפחות. על אף שרוב המשפחות היו צעירות, בחר פלד, שהיה כבן 60, לבוא ולהתגורר בישוב אותו הקים. מאז, הוא סיפר לילדי הישוב את סיפור הקמתו ממקור ראשון.

פלד ז"ל קידם את הספארי בורסת היהלומים וקניון איילון ועל שמו נקרא הצומת שבמפגש הרחובות אבאב הלל ובן גוריון.

ראש עיריית רמת גן, ישראל זינגר ספד לו: ״ישראל פלד היה איש של כבוד והדר. שוחחנו בטלפון ביום הולדתו, בירכתי אותו והוא התרגש, אמר שהוא שמח שהעיר לא שכחה אותו. רמת-גן חייבת לישראל פלד המון".

ראש השלטון המקומי, חיים ביבס, ספד לישראל: "ישראל היה חלוץ אמיתי. הכרתי והוקרתי את ישראל עוד מתחילת ימי העיר מודיעין. פלד הניח את היסודות והערכים המלווים היום את העיר מודיעין מכבים רעות: עיר פלורליסטית המשלבת איכות חיים לצד חיי הטבע. בשם תושבי העיר מודיעין מכבים רעות אני שולח תנחומים לחיה, רעייתו, ולחמשת ילדיו היקרים. יהי זכרו ברוך."

Exit mobile version