Site icon מקומון רמת גן

דרכים לשפר את התקשורת בין בני הזוג

זוגיות אינה דבר פשוט כלל וכלל. זאת מגלים מרבית הזוגות בשלב זה או אחר, במיוחד בשלבים מתקדמים יותר בקשר הזוגי ותחת הלחצים הרבים שכולל שלב גידול הילדים והקמת המשפחה.

למרות שכולנו רוצים ושואפים לזוגיות, ומנסים בכל כוחנו לקיים זוגיות טובה, יציבה ופורייה, רובם המכריע של הזוגות נתקל בקשיים רבים בדרך, והדבר טבעי ומובן. אחת הבעיות העיקריות הגורמת לבעיות בקשר הזוגי ולקשרים רבים מסוג זה להסתיים בטרם עת היא תקשורת לקויה בין בני הזוג. כיצד ניתן לעבוד על התקשורת הזוגית ולשפרה באופן אשר לא רק יציל את הזוגיות מקריסה, אלא גם יהפוך אותה לטובה יותר מאי פעם?

שלב ראשון והכרחי – העלאת המודעות לחשיבותה של התקשורת הזוגית

קיימות דרכים יצירתיות רבות ושונות לעבוד על התקשורת בין בני הזוג, ומיד נגיע גם לדרכים הכוללות הסתייעות באנשי מקצוע המתמחים בדיוק בתחום זה, אך עבור כל דרך אפשרית של עבודה על התקשורת הזוגית חייב להיות שלב מקדים הכרחי ובסיסי – מודעות לחשיבותה העצומה של התקשורת שלנו עם בן/ת זוגנו. נקודה זו עלולה להישמע לרבים כטריוויאלית וברורה מאליה, אך לא כך הדבר – למרות שכאשר ישאלו אותנו נדע לומר שתקשורת זוגית היא חשובה, רבים מאיתנו איננו מייחסים יותר מדי תשומת לב לתקשורת הזוגית, ונותנים לה לדעוך עם השנים. בסופו של דבר אנו מגיעים למצב בו הזוגיות שלנו סובלת מקשיים רבים ואיננו מבינים בדיוק מדוע, למרות שהתשובה נמצאת ממש לנגד עינינו – תקשורת לקויה.

לכן, השלב הראשון וההכרחי הוא להעלות את המודעות שלנו ושל בן/ת הזוג שלנו לחשיבותה של התקשורת בינינו ולכך שחשוב לעבוד על תקשורת זו באופן אקטיבי.

זוג צילום באדיבות pixabay

ייעוץ זוגי ותרגול אקטיבי של התקשורת הזוגית 

לאחר שבני הזוג הבינו כי עבודה אקטיבית על התקשורת הזוגית היא משהו שרצוי לכל זוג להקפיד עליו וכי לא רק זוגות הנמצאים במשבר צריכים להתחיל להתייחס לתקשורת ביניהם כנושא חשוב בפני עצמו, נפתחת הדלת בפני עבודה אפקטיבית לשיפור וטיפוח התקשורת.

זאת ניתן לעשות במספר דרכים שונות, כאשר הדרך המומלצת ביותר היא לעבוד עם אנשי מקצוע. ייעוץ זוגי עם מטפלת אשר מתמחה לא רק בקשרים זוגיים, אלא גם בתקשורת זוגית על שלל השלכותיה ודרכיה השונות, יכולה לגרום לכם להבין, כזוג, דברים שלא הבנתם בעבר בנוגע לאינטראקציה ביניכם. בנוסף, ייעוץ זוגי טוב יספק לכם לא רק מודעות והבנה טובה יותר של המצב, אלא גם דרכים פרקטיות לעבוד לשיפור המצב – תרגילים יומיומיים לשיפור התקשורת ביניכם וכלים נוספים יצירתיים לשיפור התקשורת באופן אקטיבי ושוטף.

חשוב להבין כי על מנת לשפר משהו מהותי ועמוק כל כך כמו תקשורת בתוך מערכת יחסים בין בני הזוג יש לעבוד באופן מודע, רציף וארוך טווח. לא מדובר בתרגיל קצר שתעשו פעם או פעמיים והתקשורת ביניכם תהפוך למושלמת באופן מידי. מדובר בתהליך מתמשך וארוך, אך בהחלט משתלם – זו הדרך לזוגיות יציבה, בריאה, טובה וכזו אשר הופכת את שני בני הזוג למאושרים.

לפרטים נוספים על דרכים לשפר את התקשורת בין בני הזוג גלשו לאתר של אורית ארבל

Exit mobile version