Site icon מקומון רמת גן

דרך צלחה: איך אפשר לשכור רכב בזול?

היום כבר ניתן לשכור רכב בזול ולהשאיר את המכונית הפרטית מאחור. אז איך כדאי לעשות את זה?

השכרת רכב בזול הפכה בשנים האחרונות להליך מקובל שלא נשמר רק לאירועים מיוחדים כמו לבקר את הדודה בחגים. כיוון שאחזקת רכב דורשת מאיתנו רף תשלומים משמעותי לצד טיפולי תחזוקה קבועים וכמובן שלא נשכח גם את מסע חיפוש החנייה היומי, ישראלים רבים מעדיפים כיום לשכור רכב במקום להתחייב למכונית פרטית. אז איך נוכל לשכור רכב בזול ולאילו פרמטרים כדאי לשים לב?

איזה רכב מתאים לי?

לפני שאנחנו מחליטים איזה רכב לשכור כדאי שנחליט מהם הצרכים שלנו. האם מדובר בהשכרת רכב לצורך חופשה או נסיעה או שהרכב ישמש אותנו גם לנסיעה לעבודה או להקפיץ את הילדים לחוגים? רכב משפחתי הוא כמובן הפתרון הטוב ביותר לנסיעות מרובות משתתפים. הוא מרווח, נוח לתפעול ואם רוצים אפשר גם לשכור מכונית המצוידת בכל אמצעי המדיה המוכרים לאדם, כדי שנוכל להיות בטוחים שהנסיעה תזרום כהלכה.

אם הרכב ישמש אותנו לנסיעה בתוך העיר מוטב שנעדיף מכונית קטנה יחסית שתתמקם בנוחות בכל מקום חנייה, אפילו בעיר הגדולה. אבל לפעמים אנחנו זקוקים לרכב רק כדי לבצע כמה סידורים או להביא הביתה את כל העציצים החדשים שפשוט אי אפשר לחיות בלעדיהם. גם כאן קיימת אפשרות לשכירת רכב קצרת מועד, אפילו ליום אחד בלבד. אז איך שוכרים רכב בזול?

צילום: freepik
הולכים על מחיר אחיד

אחרי שהחלטנו איזה סוג של רכב ישרת את המטרה שלשמה באנו, מומלץ לעשות סקר שוק קצר ולבדוק מה מציעות לנו החברות השונות. לעיתים נגלה שהשכרה לטווח ארוך תהיה דווקא יותר כלכלית, וכך נוכל לשנע את כל מי ומה שאנחנו צריכים בשבוע ממוקד אחד. אבל גם אם אנחנו זקוקים לרכב רק לוויקנד אחד מומלץ תמיד לבחור בחברה שמשכירה לנו את הרכב במחיר אחיד וללא הפתעות. כלומר, לא משנה כמה קילומטרים גמענו באותו סופ"ש רומנטי, אנחנו יודעים בוודאות מה עומד להיות החשבון בסוף.

כמובן שקיימות גם חברות להשכרת רכב המציעות מנוי קבוע, שדרכו תוכלו לשכור רכב באיזו שעה ויום שאתם זקוקים. אבל למי שלא בנוי להתחייבויות ארוכות טווח אפשר תמיד לבצע השכרה חד פעמית ללא התחייבות וללא דמי רישום או דמי חבר.

ביטוח לרכב שכור, מה זה כולל?

רבים אינם מודעים לכך, אך בתחשיב השכרת הרכב מצוי גם רכיב הביטוח שלו. למה אנחנו בעצם זקוקים לביטוח על רכב שכור? ביטוח חובה הוא מרכיב קבוע בכל השכרת רכב והוא זה שמגן עלינו בפני נזקי גוף של הנהג או הנוסעים. כך שאם חלילה תהיו מעורבים בתאונה תוכלו להיות בטוחים שתזכו לשיפוי ראוי. בנוסף, חברות השכרת רכב עשויות לחייב אותנו גם בסעיף ביטוח מקיף שמגן על החברה מפני מקרים כמו גניבת רכב.

יחד עם זאת, אין חוק המחייב אתכם לבטח את הרכב השכור בביטוח מקיף ומומלץ לוודא זאת מול חברת ההשכרה בטרם חותמים על החוזה. אבל האם ניתן להוזיל את תעריפי הביטוח לרכב שכור? אם נגדיר ונגביל את מספר הנהגים המורשים ברכב נוכל לשלם סכום מופחת על הביטוח. כמו כן, העולם אמנם שייך לצעירים, אבל ביטוח רכב דווקא יקר יותר לנהגים מתחת לגיל 24. אז אולי הפעם כדאי לתת לנהג המבוגר לעשות את העבודה.

אז בין אם אתם רוצים לשכור רכב לסוף שבוע ארוך או שאתם זקוקים לו באופן קבוע, תחום השכרות הרכב מציע לכם כיום עולם של אפשרויות. אתם רק צריכים לבחור את המסלול שמתאים לכם.

* בשיתוף אתר פאמיליטור

Exit mobile version