Site icon מקומון רמת גן

דרך חדשה ומתקדמת להיפטר משומן עיקש

צילום: freepik

הדרך החדשה והמתקדמת ביותר להיפטר ממצבורי שומן עקשניים שגם תזונה בריאה ופעילות פיזית לא מצליחות להעלים אותם – היא שימוש במכשיר להקפאת תאי שומן.

לאחרונה, יש הרבה באזז בנוגע לשיטה להקפאת שומן, המכונה בשפת הרפואה קריוליפוליזיס (Cryolipolysis). טכניקה זו הפכה לאחד הטרנדים הפופולריים ביותר לחיטוב לא פולשני של הגוף, כלומר להסרת כיסי שומן ללא מחטים, סכינים או תקופת התאוששות ארוכה.

עובדות בסיסיות על שומן הגוף

לא כל השומנים בגוף נוצרו באופן שווה. יש שני סוגי שומן מובחנים:

במאמר זה, כאשר אנחנו מתייחסים לשומן אנחנו מדברים על שומן תת עורי, סוג השומן שאליו מכוונת הקפאת השומן. לפי מחקר שפורסם ב-2019, היכולת של הגוף להסיר שומן תת עורי הולכת ופוחתת עם הגיל. זה אומר שבכול יום הולדת שלנו אנחנו נלחמים בקרב סיזיפי למדי.

מסע מרתק מקרטיבים להקפאת שומן

המונח קריוליפוליזיס שמתורגם: ׳הרס של שומן׳ (קריו = קור; ליפו = שומן; ליזיס = הרס), הומצא בין השאר על ידי התבוננות במה שעשוי לקרות לילדים שאוכלים קרטיבים. המייסדים השותפים של טכניקת ההקפאה הסתקרנו ממצב שנקרא ׳נמק שומן כתוצאה מקור׳, שחוו ילדים לאחר שאכלו קרטיב והקרח שהה על הלחיים שלהם מספר דקות. החוקרים לקחו דגימות עור מילדים שכאלה ומצאו שבשומן נוצרה דלקת אבל העור נותר תקין. מכאן הסיקו שהשומן עשוי להיות רגיש יותר למכות קור מאשר הרקמות האחרות.

ב-2010, לאחר בדיקות נוספות אושרה לשימוש טכנולוגיית הקריוליפוליזיס הראשונה, בעיקר באזור המותניים. עד מהרה הגיע אישור לטיפול גם בחלקים אחרים של הגוף כולל:

אף אחד לא יודע בוודאות איך בדיוק עובדת ההקפאה, אבל ההשערה היא שתאי השומן שנחשפו מתים מספר ימים לאחר הטיפול. במהלך החודשים הבאים, המערכת החיסונית תסלק מהגוף את תאי השומן המתים.

הליך הטיפול בהקפאת שומן

הטיפול בהקפאת שומן נמשך כ-35 דקות. לפעמים יש צורך במספר טיפולים כדי לסלק את כל השומן באזור. לדוגמה, יתכן שיהיה צורך ב-4 טיפולים או יותר כדי להבטיח הסרת שומן אחידה מכול האזור הקדמי של הבטן.

תופעות הלוואי השכיחות ביותר של הטיפול בהקפאת שומן כוללות:

רוב התופעות הללו, אם הן בכלל יתרחשו, יחלפו תוך מספר חודשים לאחר הטיפול.

תופעת הלוואי המשמעותית ביותר של הקפאת השומן, אם כי היא נדירה יחסית, היא דווקא צמיחת שומן מוגברת באזור המטופל. נראה שתופעה זו מתרחשת בפחות מ-1% מהמקרים.

את התוצאות ניתן להתחיל לראות כבר לאחר כשלושה שבועות, כאשר התוצאה המקסימלית תיראה לאחר כשלושה חודשים.

מהי כמות השומן המוסרת בטיפול להקפאת שומן?

כמות הפחתת השומן הממוצעת בכול סבב טיפולי נעה בין 10% ל-25%.

לאחר מספר חודשים, יתכן שיהיה צורך בסבב טיפולי שני, תלוי בתוצאות הרצויות.

מיהם המועמדים המתאימים להקפאת שומן?

טיפול בהקפאת שומן נחשב כטיפול בטוח ויעיל, אבל הוא מיועד להסרת שומן ולא לירידה במשקל. המועמד האידיאלי הוא אדם שמשקל גופו קרוב למשקל האידיאלי שלו, שרוצה להיפטר ממצבורי שומן עקשניים שקשה לו להיפטר מהם בעזרת דיאטה ופעילות גופנית.

הקפאת שומן לא מיועדת לשומן הקרביים, כך שהיא לא תשפר את הבריאות הכללית של המטופל, אבל היא עשויה לעזור למטופל להשתחל שוב למכנסי הג׳ינס האהובים.

Exit mobile version