Site icon מקומון רמת גן

דירוג החינוך בר"ג: כ-20% מצטיינים וסך הכל 91% מקבלי בגרות ורק 0.4% נשירה

רמת-גן מדורגת בראש הערים הגדולות בקרב הזכאים לבגרות (91%) ומתאפיינת בשיעור הנשירה הנמוך ביותר בקרב ערים אלה (0.4%). כ-20% מהתלמידים מסיימים עם תעודות בגרות מצטיינות – יותר מפי שניים מהממוצע הארצי. כשליש מהתלמידים זכאים לתעודת בגרות הכוללת 5 יח"ל במתמטיקה

תלמידים ברמת-גן. באדיבות: דוברות עיריית רמת גן

נתוני "התמונה החינוכית" שפרסם השבוע משרד החינוך, ממחישים כי בשנת הלימודים הנסקרת (תשע"ז), רמת-גן רשמה נתונים מרשימים והוכיחה, שוב, כי היא בירת החינוך של ישראל.

על פי הנתונים שפורסמו, עולה כי רמת-גן מובילה באחוזי הזכאות לבגרות בקרב הערים הגדולות, עם 91% זכאים לבגרות מקרב תלמידי העיר (כולל חינוך מיוחד), בעוד הממוצע הארצי עומד על 68.2%. מדובר בנתון מרשים במיוחד בקנה מידה ארצי, לפיו רמת-גן היא העיר הגדולה הראשונה בישראל שחצתה את סף ה-90% זכאות לבגרות. לצד היותה פורצת דרך, מערכת החינוך ברמת-גן שברה שיא נוסף ברמה העירונית ורשמה עלייה של למעלה מ-5% בהשוואה למספר הזכאים לבגרות בחמש השנים האחרונות.

אל נתון זה מצטרף מדד נוסף הבוחן את אחוז התלמידים הזכאים לתעודת בגרות מצטיינת מתוך כלל הלומדים בכיתה י"ב ברשות (כולל חינוך מיוחד). גם במדד זה, רמת-גן התברגה במקום הראשון בקרב הערים הגדולות עם 19.5% תלמידים שזכאים לבגרות מצטיינת, לעומת 13.8% בשנת הלימודים אשתקד. רק לשם השוואה, הממוצע הארצי בשנת תשע"ז עומד על 7.9%.

איכות תעודת הבגרות נמדדת, בין היתר, על פי כמות יחידות הלימוד במקצועות המתמטיקה והאנגלית. על פי נתוני התמונה החינוכית שפורסמו, נמצא כי אחוז התלמידים הזכאים לתעודת בגרות הכוללת אנגלית ברמה של 5 יחידות עומד על 69.5% ואחוז התלמידים הזכאים לתעודת בגרות הכוללת מתמטיקה ברמה של 5 עומד על 29.1% – כמעט שליש מכלל תלמידי העיר ופי שניים מהממוצע הארצי, העומד על 14.3%.

בעידן הנוכחי ישנו יתרון גדול למחזיקי תעודת בגרות הכוללת 5 יחידות מתמטיקה, שעשויה לפתוח דלתות ליחידות צבאיות מובחרות, לפקולטות נחשבות באקדמיה ולמשרות נחשקות. בהתבסס על הנתונים שפורסמו במסגרת "התמונה החינוכית", נראה כי מערכת החינוך העירונית הגיעה להישג חסר תקדים ולמגמת עליה מרשימה במספר הזכאים לתעודת בגרות הכוללת 5 יחידות במתמטיקה, בהשוואה לשנת תשע"ד, אז עמד הנתון על 18.6%.

נתון נוסף שפורסם, בחן את אחוז הנשירה ממערכת החינוך ברמת-גן, לפיו 0.4% בלבד מסך כל תלמידי העיר נשרו מהלימודים במהלך שנת תשע"ז. מדד זה הוא הנמוך ביותר מבין כל הרשויות שנבדקו, ולפיו מערכת החינוך העירונית אינה משאירה אף ילד מאחור וכמעט ואינה מאבדת תלמידים.

התמונה החינוכית מהווה כלי מדידה חשוב ומשמעותי עבור מערכת החינוך ברמת-גן ומשקפת את הישגיה המרשימים. המערכת העירונית שמה דגש על מתן מענה חינוכי-ערכי של שוויון הזדמנויות לכל סוגי האוכלוסייה בתחומה, ופועלת באופן שוטף להגדלת כמות התלמידים הזכאים לבגרות – מרכיב המשפיע הן על אחוזי הזכאות לבגרות הגבוהים והן על אחוזי הנשירה המזעריים.

בנוסף, מערכת החינוך הרמת-גנית שמה דגש על פיתוח מיומנויות למידה והוראה חווייתיים בבתי הספר, לצד מתן כלים מגוונים להצלחה, התואמים לאתגרי הסביבה במאה ה-21, בהתאם לדרישות האקדמיה ולשוק העבודה. מרכיב זה בא לידי ביטוי באחוז הגבוה של המחזיקים בתעודת בגרות בהיקף 5 יחידות במקצועות מתמטיקה ואנגלית ובתעודות מצטיינות – מטרות שלשמן מקצה הרשות משאבים רבים.
דליה לין, מנהלת אגף החינוך בעיריית רמת-גן: "הצלחנו לפרוץ את גבולות העיר ואת גבולות ישראל כולה עם נתונים מרשימים שמשקפים את העשייה האינטנסיבית החינוכית. הנתונים מעידים על כך שאנו לא מתפשרים על איכות ושאין אף ילד שקוף במערכת! התוצאות ניכרות ועל כך מגיעה התודה וההוקרה לצוותי החינוך האיכותיים של העיר רמת-גן".

Exit mobile version