Site icon מקומון רמת גן

דיור מוגן בתל אביב  – הרבה יותר מאשר מקום להתגורר בו

אנשים מבוגרים רבים עוברים בשנים האחרונות להתגורר במסגרות של דיור מוגן, עם אנשים בני גילם. הם מוכרים את הנכס שברשותם או מעבירים אותו לידי ילדיהם, ושוכרים יחידת דיור במסגרת אחוזות או מבני דיור מוגן, מתוך כוונה ליהנות מאיכות חיים גבוהה יותר ובפרט, בשביל לא להיות לבד.

הרעיון של אחוזות ומבני דיור מגון הוא פשוט. מדובר על מקומות בהם מתגוררים אך ורק בני גיל הזהב, שם הם מקבלים מעטפת שלמה שממלאת את כל הצרכים שלהם, על ידי צוותים מקצועיים, בין אם זה בכל מה שקשור לבריאות, אוכל, תרבות ופנאי, ספורט, ניקיון, אבטחה וכל דבר אחר שקשור כך או אחרת למה שהם מחפשים וצריכים בחיים שלהם בנקודת הגיל בו הם נמצאים.

אחוזות ומבני דיור מוגן בתל אביב ובמקומות אחרים, הם הרבה מעבר לבית אבות רגיל, סטנדרטי כפי שהכרנו במשך שנים. מדובר על מקום שהוא הרבה יותר מאשר מבנה דיור, הוא הרבה יותר מיחידות מגורים. מדובר על איכות חיים מאוד גבוהה, מדובר על רמת חיים אחרת. עבור לא מעט מאותם אנשים שנכנסים אל אותן אחוזות, מדובר בעלייה ניכרת ברמת החיים, ביחס למה שהם הכירו, בוודאי ביחס למה שהיה כשהם התגוררו בדירת מגורים משלהם.

לפני שנסביר את המהות, את הרעיון של העלייה ברמת החיים במסגרת אחוזות דיור מוגן בתל אביב ובכלל, צריך להדגיש, שזו רק סיבה אחת, זה רק פרמטר בודד משורה של פרמטרים שמשפיעים על ההורים שלנו לעבור מדירת מגורים בבעלותם ליחידת דיור במסגרת דיור מוגן.

דיור מוגן. צילום: Pixabay

למה משתלם לעבור לדיור מוגן?

כשאדם מבוגר או זוג מבוגר מחליט לעבור מבית בבעלותו ליחידת דיור בדיור מוגן, זה צעד לא פשוט, זה צעד שלא נעשה כלאחר יד. לא מבחינה כלכלית ולא מבחינות אחרות. הרי אותו אדם או זוג, יודע שבכך הוא מוותר על האפשרות ליהנות מפרטיות מלאה, הוא כבר לא מחזיק נכס בבעלותו באופן מלא, לא מדובר במקום שהוא יכול לעשות בו כל מה שהוא רוצה.

מצד שני, כל מי שעובר אל מרכז של דיור מוגן, נהנה מאיכות חיים מאוד, גבוהה, נהנה משלל אפשרויות שהוא לא יכול ליהנות מהן, בהכרח, כשהוא מתגורר בדירה משל עצמו, מעבר לכך הוא גם נהנה מחיי חברה ותרבות עם אנשים בני גילו. עבור לא מעט אנשים מבוגרים, זה צורך, הכרח, משהו שהם לא מכירים מחייהם במתכונתם הקודמת.

צריך להדגיש, אותם מרכזים, אחוזות ומבנים של דיור מוגן, נאבקים בשביל להשיג כמה שיותר לקוחות, בהתאם לכמות היחידות שעומדות לרשותם. זה אומר, בין היתר, שהם יהיו מוכנים להשקיע לא מעט כסף ולא מעט משאבים אחרים, בשביל להציע להם מגורים ואיכות חיים ברמה מאוד גבוהה.

Exit mobile version