Site icon מקומון רמת גן

דוקטור גלית מטצקי על עקירת שיני בינה

דוקטור גלית מטצקי מציגה את הסיבות לעקירת שן בינה ומידע מזורז עלהתהליך של העקירה במרפאה. קריאה מהנה!

דוקטור גלית מטצקי: מדוע צריך לעקור שן בשינה? 

ע"פ ד"ר גלית מטצקי, בעלת מעל 20 שנות ניסיון ברפואת שיניים, עקירת שיניים היא אחת מהפעולות הנפוצות המבוצעות על ידי רופאי השיניים בישראל ובעולם. בעיקרון, עקירה מבוצעת רק לאחר שהרופא הגיע למסקנה שלא ניתן להציל את השן בדרכים אחרות ומצבה מחייב עקירה הן בגלל הכאבים למטופל ו/או הנזק לשיניים הסמוכות. בעקירה פשוטה הרופא שולף את השן, מנתק אותה מהשורש שלה בלסת ותופר את אזור העקירה באם הדבר נדרש. פעולת העקירה המורכבת יותר היא עקירת שן בינה.
עקירת שיני בינה גם היא נפוצה אך מורכבת יותר מעקירה רגילה ומצריכה מרופא שיניים מומחה פה ולסת לטיפול מורכב יותר.

האם חייבים לעקור שן בינה? ד"ר גלית מטצקי עם ההסבר!

רופאים רבים לא התעמקו בעבר בשאלה של שימור שיני בינה, המגמה הישנה הייתה לעקור את שיני הבינה ללא בחינה האם קיימת בעיה כלשהי, כיום מרבית רופאי השיניים בוחנים האם יש מקום לשיני הבינה בפה, האם שיני הבינה מפריעות לסגירת הפה בצורה תקינה, האם שן הבינה כלואה, האם שיני הבינה יוצרות בעיות רפואיות ומגיעים למסקנה סופית האם שן הבינה שיצאה מחייבת עקירה.

קרדיט: דוקטור גלית מטצקי – יח"צ

למרפאה של דוקטור גלית מטצקי מגיעים מטופלים לייעוץ בנושא זה. השיניים נבחנות ועקירה מומלצת רק במצבים שונים כדוגמת כאבים והפרשות באזור שיני הבינה, חור בשן הבינה שלא ניתן לסתום או לטפל בטיפול שורש, שן בינה שפוגעת בשיניים סמוכות (שן בינה אלכסונית), שיני בינה שיוצרות דלקת בחניכיים ובעיות בחלל הפה ושן בינה שבקעה מעבר לסגירה הטבעית של הפה.
עקירת שן בינה מחוייבת לעיתים גם אם אתם לא מרגישים כאב. צילום רנטגן מאפשר להצביע על הבעיה ולגלות נזק לשן בריאה עקב שן בינה שפוגעת בה או בשורש שלה.

כולם שואלים את דוקטור גלית מטצקי – האם עקירת שן בינה דורשת הרדמה?

לפני עקירת שן הבינה יש צורך בהרדמה מקומית באזור בו מוסרת השן. במקרים מסוימים ניתן להשתמש גם בטשטוש (סדציה) על ידי רופא מרדים מלווה, במקרים מורכבים יותר ובמיוחד בקרב אנשים שאינם מסוגלים מסיבות שונות לעבור את הפעולה בצורה רגועה וללא תזוזות ניתן גם לבצע את עקירת שן בינה בהרדמה כללית.
דוקטור גלית מטצקי מפרטת את הליך העקירה: "עקירת השן מבוצעת במלואה כולל שורש השן המחוברת לעצם הלסת, במקרים מסוימים ייתכן מצב בו יהיה צורך להסיר חלק קטן מעצם הלסת באזור שן הבינה. הסרת שיני בינה בחלקים נפוצה, מבצעים חיתוך של השן לכמה חלקים, מפרידים את השורש ומוודאים הסרה מלאה של שן הבינה". 

מרפאות שיניים ד"ר מטצקי – 1-700-505-303

 

Exit mobile version