Site icon מקומון רמת גן

דבק 101 – כל המידע שצריך לדעת על דבק הפלא  

מחפשים מידע טכני על דבק 101? רוצים לדעת למה משמש דבק אפוקסי 101, מהן התכונות הייעודיות שלו וכיצד משתמשים בו? מהם השימושים העיקריים של דבק 101 בענף הבנייה והשיפוצים? כל זאת ועוד בכתבה שהכנו עברכם על דבק הפלא שמדביק כמעט הכל.

מהם השימושים העיקריים בענף הבנייה של דבק הפלא האפוקסי 101?

דבק 101 אפוקסי הוא דבק נוזלי המבוסס על שני רכיבים (דבק דו רכיבי), רכיב אחד הוא חומר מקשה והרכיב השני הוא בסיס. הדבק משמש בענף הבנייה בעיקר לצורך עיגון קוצים בבטון קיים, בנוסף משתמשים בו להדבקות קונסטרוקטיביות, לרבות הדבקת חיפויים, משטחים ואריחי ריצוף של חומרים טבעיים או סינטטיים כגון: זכוכית, מגוון סוגים של מתכות, אבן טבעית או סינטטית ועוד.

לדבק 101 יש תכונות ייחודיות כמו עמידות גבוהה בפני שחיקה ופגעי מזג אוויר, עמידות בפני כימיקלים, דלק, מים, שמנים ממיסים וכיוצא בזה. הדבק בעל חוזק הידבקות סטטי גבוה ויוצא דופן.

צילום: rawpixel

תכונות ויתרונות עיקריות של הדבק אפוקסי

לדבק האפוקסי 101 יש תכונות יוצאות דופן לכן הוא נחשב לאחד מהחומרים הפופולריים והשימושיים ביותר בענף הבנייה ובעבודות שיפוצים. התכונות העיקריות של הדבק האיכות והחזק הן:

חשוב לציין כי דבק אפוקסי 101 מתאים להדבקת רוב סוגי החומרים לעצמם ולחומרים אחרים. ניתן להדביק באמצעותו פלדה, אלומיניום, נירוסטה, קרמיקה, גרניט פורצלן, שיש, אבן טבעית, אבן סינטטית, בטון, זכוכית ועוד.

הדבק העמיד והחזק אינו מאבד מתכונותיו גם בטמפרטורות קיצוניות, חברות בנייה משתמשות בדבק החזק במשך למעלה מ-30 שנה לכן הניסיון הרב מוכיח כי הדבק האפוקסי עמיד לשנים רבות, והוא עדיף על דבקים צמנטיים וחומרי הדבקה אחרים. חשוב להקפיד על הנחיות השימוש, יש לערבב את הבסיס עם החומר המקשה לפחות 2 עד 3 דקות, זמן ההתייבשות המינימלי הוא 12 שעות בטמפרטורה של 25 מעלות.

 

הכתבה באדיבות חברת רוטנברג – החברה הוותיקה והמובילה בישראל לאספקת חומרים וציוד לענף הבנייה והשיפוצים, החברה מייבאת ומשווקת חומרים איכותיים העומדים בכל התקנים, במחירים הוגנים ותחרותיים.

 

Exit mobile version