Site icon מקומון רמת גן

גמילה מתרופות מרשם היא אפשרית

credit: pixabay

גמילה מתרופות מרשם היא אפשרית

מצבים רפואיים שונים מצריכים פעמים רבות טיפול הכולל נטילת תרופות, החל מקושי הירדמות ועד לכאבים כרוניים שנענים במשככי כאבים. אותן התרופות מהוות פתרון קסם במקרים של בעיות רפואיות, אולם לעתים התלות בהן מקצינה ונוטלים אותן גם שלא לשעת צורך. מוצאים את עצמכם נוטלים תרופות גם כשמצבכם הרפואי לא דורש את זה? אתם כנראה מתמודדים עם התמכרות לתרופות מרשם וזה הזמן לפנות לעזרה על מנת להיגמל.

כך תזהו שאתם או קרוביכם מכורים לתרופות

היכולת לזהות אדם שמכור לתרופות מחייבת הבנה ראשונית של מה זה אומר. התמכרות הינה מצב בו אדם מפתח תלות גופנית או פסיכולוגית באקט או בחומר כלשהו, והוא מוכן לנקוט בכל אמצעי כדי להשיג אותו ולהרוות את כמיהתו לכך. סביב זה מתפתחים דפוסים כפייתיים, כאשר לרוב הניסיונות הנואשים להשיג ולצרוך אותו מתעלה על צרכים פיזיים ופסיכולוגיים מהותיים. כפועל יוצא, אורח החיים החברתי והמשפחתי של המכור נפגע.

ניתן לזהות התמכרות לתרופות על פי הסימנים הבאים:

גמילה מתרופות – כיצד עושים זאת?

תרופות רבות נחשבות נרקוטיות, ולמרות שהן זמינות לרכישה בכל פארם ובית מרקחת, שימוש מוגבר בהן עשוי להביא להתמכרות מסוכנת, הן בהיבט הפיזי והן בהיבט הנפשי. על כן, תהליך של גמילה מתרופות מתייחס בד בבד לשני ההיבטים האלו, ולכן גם חשוב לקבל סיוע מקצועי ולפנות אל מרכזי גמילה על מנת לקבל כלים לשימור תוצאות הגמילה לטווח הארוך:

Exit mobile version