Site icon מקומון רמת גן

גילוי נזילות

לא מעט מבנים בישראל, בפרט מבנים ישנים, נאלצים להתמודד עם נזילות אשר משפיעות הן על מבנה הקיר ועל האסתטיקה שלו ושל החדר כולו. מקרים בהם יש נזילה, בין אם זה במטבח, בחדר השירותים או בקירות משותפים עם דירות שכנות, יכולים מהר מאוד להפוך לבעיה חריפה אשר משפיעה ברמה ניכרת על איכות החיים במקום.

מצב בו יש נזילה נובע כתוצאה מסיבות שונות, בראש ובראשונה צנרת ישנה, סדוקה או שבורה, אשר המים לא זורמים בה באופן ישיר. סיבה אחרת היא, צנרת שנסתמה באזור מסוים ולחץ המים מונע מהם להמשיך ולזרום בצורה רגילה ועל כן הם יוצאים החוצה וגורמים נזק לקיר. חשוב להבהיר עוד, שבבתים ישנים, בעיקר בבתי קרקע, לא פעם אנחנו מגלים שורשים אשר גדלים בתוך הצנרת ומשפיעים על תפקודה.

בשנים האחרונות אנחנו מגלים כלים אטרקטיביים ואיכותיים עבור גילוי נזילות, מדובר על מכשירים שמאפשרים לאתר את המקום בו מתרחשת הנזילה ועל כן אפשר לטפל בה באופן מיידי מבלי שיש צורך לפתוח את הקיר או לשבור אותו. השימוש במכשירים אלו, מתבצע הן על ידי אינסטלטורים והן על ידי מומחים באיתור נזילות באופן ספציפי.

כיצד מאתרים נזילות בצורה חכמה

המכשיר הבולט והאיכותי ביותר לגילוי נזילות זו מצלמה טרמית. אנחנו מכירים מצלמות כאלה בשימוש צבא, שימוש להריסת תשתיות וכן לאיתור מוצגים מתחת לאדמה ועוד, ובשנים האחרונות החלו להשתמש במצלמות מסוג זה גם לשם גילוי נזילות במבנים פרטיים ואחרים.

הרעיון הוא מאוד פשוט, משתמשים במצלמה בשביל לאתר היכן הטמפרטורה משתנה בתוך הקיר. במקום בו נזילה הטמפטורה תהיה נמוכה יותר, שכן המים יקררו את המקום. שם אנחנו יכולים לזהות בעיה בצנרת.

המצלמה למעשה, מראה לנו מה מתרחש בפנים בעזרת צבעים, כאשר הצבע משתנה סימן שיש שינוי של הטמפרטורה במקום. זה מזכיר במובנים רבים מפות בהן משתמשים חזאים, מדובר במפות שמציגות שינוי טמפרטורה באמצעות צבעים, כך שצבעים כהים מלמדים אותנו שהמקום הוא קר, לעומת צבעים בהירים כמו אדום וצהוב, אשר מלמדים אותנו שהמקום חם.

אחרי שהמצלמה איתרה את המקום בו יש נזילה, אנחנו יכולים להחליט האם לשבור את הקיר ולתקן את הצנרת דרך החור ולאחר מכן, לבנות את הקיר מחדש, או לחילופין, אנחנו יכולים להכניס מצלמה אל תוך הצנרת ביחד עם צינור אשר "יתלבש" על המקום בו יש חור, ובצורה כזו אנחנו נוכל לתקן את הבעיה בצנרת.

לפני סיום חשוב להדגיש, כל תיקון של צנרת, בוודאי במצב של נזילה, חייב להתבצע על ידי אנשי מקצוע מנוסים, כאלה שיודעים לאתר את הבעיה בהקדם ודעת כיצד לפתור אותה בצורה ישירה ומהירה. כמובן, שעליהם להשתמש בכלים וחומרים איכותיים על מנת שהבעיה לא תחזור ויהיה ניתן להמשיך בשגרת החיים הרגילה כמה שיותר מהר.

נזילות צילום pixbay

 

Exit mobile version