Site icon מקומון רמת גן

גבעתיים בפסגת הזכאות לבגרות: העיר דורגה במקום הראשון עם 99 אחוזי זכאות

גבעתיים מובילה בזכאות לתעודת בגרות בישראל לפי פרסום משרד החינוך עם 99% זכאות לבגרות בקרב תלמידי י"ב שלמדו בגבעתיים (ללא החינוך המיוחד). בשקלול תלמידי החנ"מ, אחוז הזכאות לבגרות של התלמידים שלמדו במוסדות החינוך בעיר עומד על 98.1%. זוהי השנה השנייה ברציפות שבה גבעתיים מדורגת במקום הראשון בזכאות לבגרות, מבין הערים הגדולות והבינוניות בישראל. בבחינת הנתונים ברמה הארצית, ההישג של גבעתיים משמעותי במיוחד, מכיוון שלא בכל הערים בישראל קיימות מסגרות של החינוך המיוחד. 

הנתונים פורסמו בדו"ח "התמונה החינוכית הארצית" לשנת הלימודים תשפ"א (2020-2021) שפרסם היום (13.9) משרד החינוך ומציג מידע לגבי מצב החינוך בכל רשות מקומית. הדו"ח כולל נתונים לגבי אחוז הזכאות לבגרות, האקלים החינוכי-חברתי בבתי הספר התיכונים, שביעות רצון של הצוותים החינוכיים והתלמידים ונתונים נוספים. בשנה שנבחנה למדו בגבעתיים 8,584 תלמידים, מתוכם 2,201  שלמדו בכיתות י'-י"ב ב-5 התיכונים העירוניים: קלעי, שמעון בן צבי, אורט קרייזמן, תלמה ילין ובית אקשטיין. בתיכון שמעון בן צבי  נרשמו 100% זכאות לתעודת בגרות.

מניתוח נתוני הבגרויות עולה כי 37.6% מכלל התלמידים הלומדים בכיתה י"ב בגבעתיים זכאים לתעודת בגרות מצטיינת (35% בשקלול תלמידי החינוך המיוחד), לעומת 13.3% ברמה הארצית. 37.9% מהתלמידים הם בעלי תעודת בגרות ובה 5 יח"ל במתמטיקה (35.2% בשילוב החנ"מ), וזאת בהשוואה לממוצע הארצי שעומד על 16.6%. ל-29.1% מהתלמידים תעודת בגרות ובה 4 יח"ל במתמטיקה (27.3% בשקלול החנ"מ), בהשוואה ל-19.9% ברמה הארצית. 88.4% מהתלמידים הם בעלי תעודת בגרות עם 5 יח"ל אנגלית (84.4% בשקלול החנ"מ) בעוד שהממוצע הארצי עומד על 42.9%.

תיכון שמעון בן צבי. באדיבות דוברות עיריית גבעתיים

42.5% מהתלמידים זכאים להסמכה טכנולוגית מצטיינת, בהשוואה לממוצע הארצי שעומד על 12.3%. 78.1% מהתלמידים בעיר זכאים להסמכה טכנולוגית המאפשרת קבלה ללימודם טכנאים או הנדסאים, לעומת 56% ברמה הארצית. אחוז הנשירה נמוך ועומד על 0.5%.

אקלים חינוכי-חברתי

79% מהתלמידים בכיתות י'-י"ב בגבעתיים שבעי רצון מבית הספר, לעומת 69% ברמה הארצית.  82% מהתלמידים דיווחו כי טוב להם בבית הספר. 84% מהתלמידים העידו כי גם לו היו יכולים, לא היו עוברים לבית ספר אחר.

90% מהתלמידים ציינו כי המורים בכיתתם מתייחסים בכבוד כלפי האחר. 82% מהתלמידים הסכימו כי בית הספר מעודד תלמידים לגלות סובלנות כלפי האחר. 76% מהתלמידים דיווחו כי בית הספר מעודד אותם להשתלב בפעילות התנדבותית למען הקהילה. 67% מהתלמידים סיפרו כי בבית הספר מעודדים תלמידים לגלות מנהיגות.

גיוס לצה"ל

נתוני הגיוס לצבא בתמונה החינוכית מתייחסים לשנת 2018, שבה 91.4% מהתלמידים ו-92.1% מהתלמידות התגייסו לשירות צבאי.

הצוות החינוכי

50.96% מהמורים המלמדים בתיכונים בגבעתיים הם בעלי תואר שני ומעלה. 72% מהמורים המלמדים בכיתות י'-י"ב בעיר דיווחו כי הם שבעי רצון מבית הספר. 88% מהמורים שבעי רצון מעבודתם כמורים. 96% מאנשי החינוך בתיכונים העידו כי בבית הספר עושים פעולות רבות כדי שלתלמידים יהיה נעים לשהות בו.  93% מהמורים דיווחו כי בית הספר מיידע את ההורים באופן שוטף על הנעשה בו, וכי להורים יש אוזן קשבת בבית הספר בכל שאלה או בעיה שעולה.

באדיבות דוברות עיריית גבעתיים

שרון פילוסוף, ראש מנהל החינוך, הנוער והצעירים: "אני גאה בתוצאות המצויינות בכל התחומים – הן באחוזי הזכאות לבגרות, דרך תחושות השייכות וכלה באחוזי הגיוס לצה"ל. הנתונים בדוח התמונה החינוכית מתייחסים לשנת 2021, כל אלו פרי השקעה של ראש העיריה מר רן קוניק  וצוות המינהל הקודם – גב' אירית אהרונסון וגב' עדי וויצברג. התיכונים בגבעתיים מעולים ומאפשרים לבני הנוער חוויה לימודית וחברתית משמעותית, עם הישגים גבוהים, ערכים ותרומה לחברה ולמדינה"

רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים: "ההישג של גבעתיים שהגיעה למקום הראשון בארץ מבין הערים באחוז הזכאות לבגרות הוא אדיר והושג בזכות מערכת חינוך וצוותים שלא מוותרים על אף ילד ושסיום 12 שנות לימוד עם בגרות היא נר לרגליהם, תלמידים מדהימים שאוהבים ורוצים ללמוד, והורים ערכיים שמשקיעים רבות בכדי להביא את ילדיהם למצוינות ולהצלחה."

Exit mobile version