Site icon מקומון רמת גן

בת 73 שנפלה בפארק מרום נווה וריסקה את כפות ידיה תובעת את עיריית רמת גן

Image from rawpixel.com

בת 73 תובעת את עיריית רמת גן לאחר שנפלה בעקבות מפגע ומהמורות בשביל בפארק מרום נווה וריסקה את שתי ידיה. כך עולה מתביעה שהגישה לבית משפט השלום בתל אביב, באמצעות עו"ד בנו גליקמן. מעיריית רמת גן לא נתקבלה תגובה.

מהתביעה עולה, כי הקשישה שעד לתאונה הייתה עצמאית לחלוטין, הפכה בעקבות התאונה לסיעודית. לפני כשנה וחצי הגברת פסעה בשביל מפארק מרום נווה לכיוון רחוב ד"ר יוחנן רדר ומאחר והמעבר צר ולעתים רוכבים במקום רוכבי אופניים, המדרכה עליה דרכה הייתה קעורה עם בליטות של בלטות מסביב. הקשישה נתקלה באחת הבליטות  ונפלה בחוזקה על פניה וכפות ידיה ועיקמה את קרסול רגל שמאל.

מקום נפילת האישה במרום נווה. צילום מתוך כתב התביעה

זמן מה לאחר התאונה, האשה גילתה אזרחות טובה ודיווחה למוקד העירוני בעיריית רמת גן על המפגע במדרכה תוך שהיא מבקשת לתקנו על מנת למנוע פגיעות נוספות בעוברים ושבים. העירייה תיקנה את המפגע, יישרה את המדרכה, אך בשביל הנפגעת זה היה מאוחר מדי.

בעודה כאובה מבלי יכולת לזוז, הקשישה פונתה באמבולנס לבית החולים תל השומר כשהיא  מתלוננת על כאבים עזים בשורשי כפות הידיים. בביה"ח נמצא כי היא סובלת משברים בשורשי שתי כפות הידיים. כעבור שבוע עברה ניתוח תחת הרדמה כללית לשחזור וקיבוע השברים בשורשי כפות הידיים. במכון לריפוי בעיסוק אליו הופנתה, הוסבר לה כי , בשל הקושי בהפעלת ידיה היא זקוקה לעזרה מלאה בכל פעולה אפשרית במהלך היום: בעבודות משק בית, מקלחת, הלבשה וכו'.

כחודש לאחר התאונה אובחן בהדמיית CT  שבוצעה במרפאת כף יד, כי שני ברגים שהותנו לאיחוי השברים בכפות ידיה, משיקים פנימה ולכן נאלצה לעבור ניתוח נוסף להוצאת הברגים. אם לא די בכך כעבור חודשים אחדים נמצא בבדיקת EMG כי בעקבות התאונה הקשישה סובלת מבעיה בתעלה הקרפלית. במקביל היא ממשיכה לסבול מכאבים בידיה כאשר כתוצאה מכך החלו לה כאבים גם בכתפיים.

כתוצאה מהפגיעה בתאונה, התדרדר מאוד מצבה התפקודי של הקשישה והיא זקוקה לעזרת אחרים 24 שעות ביממה. מאז התאונה היא מתקשה  להתקלח ולהתלבש לבד, אינה מסוגלת לבשל לעצמה או לנקות את ביתה.  כל פעולה בסיסית ביותר שהייתה מבצעת בעבר הפך עבורה לסיוט.

עו"ד בנו גליקמן. צילום: ליהי אדל חסון

בא כוחה עו"ד בנו גליקמן העוסק בתביעות רשלנות טען בתביעה כי העירייה התרשלה בכך שלא דאגה לתקינות השטחים שבבעלותה כולל  המעברים הציבוריים שבאחריותה. בנוסף, היא לא  דאגה לבצע בדיקות תקופתיות לתקינות שטחיה ולסילוק המפגע הבטיחותי לפני שהתרחשה התאונה. זאת,  למרות שהייתה מודעת למפגע.

מומחה בכירורגיה אורתופדית מטעם התביעה, קבע כי לקשישה נותרה נכות לצמיתות בשיעור של 27% בגין פגיעה בפעולות כפות הידיים וצלקות.

בתביעה הקשישה מבקשת לקבל פיצוי עבור עזרת הזולת, נסיעות, רכישת ציוד רפואי, טיפולים רפואיים, הוצאות רפואיות ועבור כאב וסבל.

באופן מפתיע ולמרות פעולות העירייה לתיקון המפגע ויישור הקרקע לאחר האירוע, בכתב הגנתה הכחישה העירייה את כל טענות התובעת וטענה כי "לא מדובר במפגע".

פנינו לעיריית רמת גן על מנת לקבל את התייחסותם לפרטים, אך שם בחרו שלא להגיב.

Exit mobile version