Site icon מקומון רמת גן

בתי הקפה הפריזאים שאתם חייבים לבקר בהם

הקרואסון, האווירה, התרבות והמבנים ההיסטוריים: קבלו המלצות על 3 בתי קפה פריזאיים שנחשבים לתחנת חובה בבירת צרפת

פריז לא ממש מזוהה עם קפה טוב אבל המטבח הצרפתי מחפה על זה בדברים אחרים. מי שמכיר מקרוב את עיר האורות יודע שרק בה ניתן למצוא שילוב בין סגנונות בישול שונים גם בבתי קפה שכונתיים, בעיקר אם יודעים לאן ללכת. בנוסף, בכל בית קפה פריזאי שמכבד את עצמו משתמשים במוצרים טריים מקומיים, מאמינים במגוון של מאכלים ושיטות הכנה ומגישים כמעט כל מנה עם רוטב אחר משלה.

מצד שני, אי אפשר להכריז בצורה חד משמעית על בית הקפה הכי טוב בפריז ויש גם הבדלים בין עונות השנה. אם תזמינו טיסות לפריז בקיץ תמצאו בבתי הקפה תפריט קליל שנשען על המטבח הצרפתי הקלאסי ובו חמאות מתובלות, טפנד ואנשויאד (ממרח אנשובי) מוגשים עם לחם. מנגד, בחורף יחכו לכם בבתי הקפה המון בצקים וכמובן מרק קונסומה, בויאבז (מרק דגים ופירות ים) וקרמים או מליות מתוקות לקינוח.

Coutume: כשאוסטרלי וצרפתי הופכים לשותפים

הרובע השביעי של פריז נחשב אריסטוקרטי מאוד ורק בעת החדשה נכתבו עליו מאות ספרים, שירים ומחזות. ברחוב בבילון של הרובע ובמרחק הליכה מרחוב בק שידוע כמוקד עלייה לרגל עבור חובבי שוקולד ופטיסיריים תמצאו את בית הקפה Coutume, שהוא ללא ספק אחד המרשימים והטובים ברשימה שלפניכם.

בית הקפה Coutume הוקם בשנת 2011 על ידי צמד שותפים, אוסטרלי וצרפתי. האוסטרלי ביקש להביא את בשורת הקפה לפריז בעוד הצרפתי גיבה אותו עם מאכלים וחומרי גלם מקומיים, והתוצאה נדירה באיכותה. במקום מועסק בריסטה במשרה מלאה ומוגשים בו מאפים, ארוחות בוקר וצהריים ובראנצ' מסורתי בימי שבת וראשון. הקפה עשוי פולים איכותיים שנקלים במקום והאווירה קלילה ונחמדה.

כתובת מדויקת: 47 rue de Babylone

קפה שרבון: אופי של קפה

מי שאוהב לשתות את הקפה שלו במקום עם אופי חייב להגיע לקפה שרבון. בית הקפה שוכן במבנה שהספיק לשמש סוחר פחם במאה ה-19, הוא מתאפיין בתקרה גבוהה ומראות גדולות ויש בו כיסאות פלדה ומעלית מעץ. הצרפתים קוראים לסגנון העיצוב הזה Fin de siècle, "סוף המאה", אבל אתם תרגישו בבית גם בתחילת המילניום.

תיירים מגיעים לבית קפה שרבון כי מדובר במוסד תרבותי מוכר וידוע של פריז. אם יש לכם כמה שעות פנויות, מומלץ לסייר באזור ולהתרשם משאר המבנים האדריכליים שהוקמו בצרפת בסוף המאה ה-20, לשתות בירה ברחוב אוברקמפ או לצאת למרפסת של מועדון נובו קזינו כדי להרוויח תצפית מרהיבה.

בבית קפה שרבון מתמחים לא רק בקפה איכותי אלא גם בארוחת צהריים שכוללת מרק, טארט וסלט. גם כאן מוגש בראנץ' בסופי שבוע בלבד ויכול להיות שבימים עם מזג אוויר נעים תצטרכו לעמוד קצת בתור – אבל זה שווה את ההשקעה.

כתובת מדויקת: Rue Oberkampf 75011

תמונה באדיבות: pixabay

קפה דה פלור: להרגיש את משק כנפי ההיסטוריה

קפה דה פלור הוא מקום שבמבט ראשון נראה סולידי ומשעמם, עד שמתיישבים לאחד השולחנות ונותנים למלצרים להגיש לשולחן את מטעמי המקום. זה בית הקפה שיסביר לכם איך הפכו הצרפתים למובילים בתחום הגסטרונומיה ומה הטעם האמיתי של קרואסון.

בית הקפה קיים מאז שנת 1887 והתארחו בו הוגי דעות כמו ז'אן פול סארטר, סימון דה בובואר ואלבר קאמי. הוא נחשב לאבן דרך בפריז ואפשר להגיע אליו גם בשעות הערב כדי ליהנות ממשק כנפי ההיסטוריה.

כתובת מדויקת: Boulevard Saint-Germain 75006

Exit mobile version