Site icon מקומון רמת גן

ברמת גן נפגעו 1,303 רוכבי אופנועים וקטנועים בעשור האחרון 2007-2016, מתוכם שישה נהרגו.

על פי נתוני אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס, שנת 2017 היא השנה בה נהרגו הכי הרבה רוכבי אופנוע ב-15 השנים האחרונות וזאת ניתן לקבוע עוד לפני שהשנה הגיעה אל סופה. נכון לתאריך 17 בדצמבר, נהרגו השנה 61 רוכבי אופנוע. בכל שנת 2016 נהרגו 43 רוכבי אופנוע, בשנת 2015 נהרגו 56 ובשנת 2014 נהרגו 37 רוכבי דו גלגלי.

בעשור האחרון (2007-2016) נפגעו בתוך הערים והישובים למעלה מ-21 אלף רוכבי אופנועים וקטנועים, 180 בני אדם נהרגו ולמעלה מ 2,300 נפצעו באורח קשה בתאונות רכיבה על אופנוע. בממוצע של העשור האחרון, כל שנה נפגעים למעלה מ – 2,000 בני אדם בתאונות אופנועים וקטנועים בתוך הערים והישובים.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "שנת 2017 היא השנה הקשה ביותר לרוכבי הדו גלגלי ב-15 השנים האחרונות. מדינת ישראל מפקירה את רוכבי האופנועים והקטנועים. על משרד התחבורה והבטיחות בדרכים מוטלת האחריות לדאוג לבטיחותם של רוכבי האופנועים והקטנועים על ידי התאמת התשתיות לכלי הרכב הדו גלגליים, להתקין פס הגנה במעקות הבטיחות שיגן על הרוכבים בזמן החלקה, לוודא כי הרשויות משתמשות בצבע כביש שלא גורם להחלקה כאשר הכביש רטוב ולעודד רכישת אביזרי בטיחות על ידי הורדת המע"מ". 

רכיבה על אופנוע, סכנה ברורה ומיידית.צילום: עמיעד טאוב

הקטנועים והאופנועים הם כלי תחבורה פופולארי מאוד בישראל: מזג האוויר בארץ נוח יחסית לרכיבה בכל עונות השנה, מדובר על כלי רכב זול שפותר את מצוקת החניה, מפחית את עומסי התנועה ומאפשר עצמאות כבר מגיל 16, בו ניתן להוציא רישיון נהיגה לכלי רכב דו גלגלי.

יחד עם זאת, מחקרים מראים, כי הסיכון של אופנוע להיות מעורב בתאונת דרכים קטלנית גבוה פי 7 מאשר כלי רכב פרטי. בנוסף, ארגון הבריאות העולמי מעריך כי שיעור ההרוגים (לכל 100 מיליון מייל נסועה) גבוה פי 34 בקרב רוכבי אופנועים בהשוואה לנוסעים ברכב.

הסיבות לכך רבות: לרוכב הדו גלגלי אין שלדת הגנה, חגורות בטיחות או כריות אוויר, מדובר על כלי רכב לא יציב, מעקות הבטיחות מותאמים בארץ לרכבים פרטיים ולא לרוכבי הדו גלגלי, תהליך ההכשרה לרוכבים קצר, הסימונים על הכביש מחליקים ונהגים רבים אינם שמים לב לרוכבים ואינם מתחשבים בהם.

Exit mobile version