Site icon מקומון רמת גן

"ברמת גן אין שיכורים ברחובות" – דוח נתוני הלמ"ס מפתיע

עיריית רמת גן צילום עמיעד טאוב

73% מתושבי רמת גן ימשיכו להתגורר בעיר בחמש בשנים הקרובות. התושבים שבעי רצון מרמת הניקיון. למעלה ממחציתם בטוחים שאם יאבדו את ארנקם הוא יושב להם, והעיר ניצבת במקום האחרון בדיווחי שיכורים ברחובות ו-וונדליזם.

רחוב ביאליק ברמת גן צילום עמיעד טאוב

73 אחוז מתושבי רמת גן סבורים שימשיכו להתגורר בעיר בחמש השנים הקרובות. נתון המציב את העיר במקום שישי, מקום טוב באמצע, במדד איכות החיים שפרסמה השבוע הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. 68 אחוז מתושבי העיר מעידים על כך שהם נותנים אמון בשכניהם, ואפילו בתחום הניקיון נראה שהתושבים מרוצים. העיר ניצבת במקום שלישי במדד הניקיון.

הנתונים התפרסמו כחלק מסקר חברתי לשנת 2014 של הלמ"ס. הסקר החברתי הוא סקר שנתי שוטף, הנערך משנת 2002, ומספק מידע על תנאי החיים של האוכלוסייה הבוגרת בישראל ועל רווחתה, ובוחן את עמדות התושבים לגבי היבטים שונים בחייהם. סקר 2014 נערך בחודשים ינואר 2014 עד אפריל 2015. במסגרתו רואיינו כ-7,100 איש בני 20 ומעלה, המייצגים כ-5.2 מיליון איש בגילים האלה. הסקר עסק בהרחבה בנושא איכות הסביבה ובנושא הון חברתי: קשרים עם חברים, קשרים עם בני משפחה, פעילות חברתית, תמיכה הדדית, אמון בזולת וסובלנות כלפי מגזרים שונים. אוכלוסיית הסקר כללה תושבים מ-14 הערים הגדולות בישראל.

המדד הנמוך ביותר בכל הערים היה רמת הניקיון בערים. שיעור המרוצים מהניקיון בארץ עמד על 56 אחוז בלבד. ברמת גן לעומת זאת רק 35 אחוז מהנשאלים דיווחו על לכלוך וזבל ברחובות ובשטחים הציבוריים, נתון שהציב את העיר במקום השלישי ברמת הניקיון בישראל.

רמת האמון של התושבים בשכניהם נמדדה באמצעות השאלה 'אם תאבד ארנק ובו פרטים מזהים והוא יימצא על ידי תושב האזור, האם אתה חושב שהארנק יוחזר לך בלי שיחסר בו דבר?', כאשר ברמת גן התשובה החיובית עמדה על 54 אחוז, שיעור דומה לממוצע הארצי. נתון גבוה במיוחד של 91 אחוז מתושבי העיר ציינו שהם מאמינים שאנשים בעלי רקע שונה מסתדרים היטב זה עם זה. 66.4 אחוז גם מאמינים שאנשים באזור מגוריהם יכולים להשפיע על שיפור החיים בעיר.

בסקר נבחנו גם תופעות שליליות, ואחת מהן הייתה שוטטות בני נוער ברחובות. כאן ניצבת נתניה במקום הראשון לפי דיווחי תושבים על 59 אחוז, ורמת גן במקום השביעי עם 42 אחוזים בלבד. תופעה אחרת הייתה

דיווחים על שיכורים או אנשים המתנהגים בפראות במקומות ציבוריים. כאן ניצבת רמת גן במקום האחרון החיובי עם 16 אחוז בלבד, בעוד בת ים ניצבת במקום הראשון השלילי עם 38 אחוזים. 15 אחוז בלבד מתושבי רמת גן גם דיווחו על הרס במקומות ציבוריים או פגיעה ברכוש פרטי.

לסיכום התברר כי 73 אחוז מתושבי רמת גן העריכו כי יישארו בחמש השנים הקרובות באזור, דבר המעיד יותר מכל על מדד שביעות רצונם מעיר מגוריהם.

 

 

 

Exit mobile version